Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er is wel een verschil tussen "van het fabriek uit de plaats en gaten hebben" en een wagen zoals alex of ferrari waar geen vaste plaats voor voorzien is.
in mijn ogen toch.
wel ja .. je ziet het goed genoeg op mijn avatar ... de nummerplaat moet dus eigenlijk in een V (alhoewel minder scherp) geplooid worden om te kunnen bevestigen ... dat mag eigenlijk ook niet, dacht ik
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
wel ja .. je ziet het goed genoeg op mijn avatar ... de nummerplaat moet dus eigenlijk in een V (alhoewel minder scherp) geplooid worden om te kunnen bevestigen ... dat mag eigenlijk ook niet, dacht ik
Gewoon doen en kijken wat je van commentaar krijgt ...
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Ik heb 14 jaar met een Pontiac Firebird gereden waar de nummerplaat op de voorbumper gekleefd was. Dat was ook in V-vorm. Ik heb nooit een opmerking gekregen, noch in het verkeer, noch op de keuring.
Ik heb 14 jaar met een Pontiac Firebird gereden waar de nummerplaat op de voorbumper gekleefd was. Dat was ook in V-vorm. Ik heb nooit een opmerking gekregen, noch in het verkeer, noch op de keuring.
ik rijd al jaren rond met een nummerplaat die niet retroflecterend is en waarvan 1 letter een beetje kapot is. niemand zegt daar iets van.
'k heb anderzijds wel een paar boetes gekregen omwille van een niet correct formaat...
Nummerplaat in de koffer speelt geen rol, als ze u gewoon opschrijven en doorrijden...
Heb het deze zomer voorgehad, stond geparkeerd zonder voorste plaat...
Weekske later overschrijving voor een €50 in de bus.
Dan zou ik toch gaan klagen over die boete.
Zeggen dat ze u plaat afgevijst hebben, det ge een nieuwe moet gaan kopen en nog eens een boete d'r boven op zeker.
Enkele jaren terug hadden we op de keuring een opmerking voor de achterste nummerplaat, dat ze niet goed laasbaar was (is al een oudere plaat).
Nu hangt d'r nog steeds dezelfde plaat op, maar geen enkele opmerking meer gehad. Denk dat dat iemand was die een brilleke nodig had
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Is het niet mogelijk om een paar ijzeren latjes aan de achterkant van de schokbreker te bevestigen, naar onderen toe natuurlijk, en daar dan uw plaat op te bevestigen zodat ze juist onder de schokbreker hangt ??
Is het niet mogelijk om een paar ijzeren latjes aan de achterkant van de schokbreker te bevestigen, naar onderen toe natuurlijk, en daar dan uw plaat op te bevestigen zodat ze juist onder de schokbreker hangt ??
bij een Kever werd dat gedaan vanaf '68. op een concours d'elegance was dat een van de eerste dingen waar ik naar keek. een perfecte restauratie valt of staat met zo'n details.
de latjes werden vastgemaakt met de bouten waarmee de bumper gemonteerd is, aan de achterkant, en ze hingen schuin naar beneden, naar 't midden toe. de nummerplaat hing er gewoon tussen.
bij een Kever werd dat gedaan vanaf '68. op een concours d'elegance was dat een van de eerste dingen waar ik naar keek. een perfecte restauratie valt of staat met zo'n details.
de latjes werden vastgemaakt met de bouten waarmee de bumper gemonteerd is, aan de achterkant, en ze hingen schuin naar beneden, naar 't midden toe. de nummerplaat hing er gewoon tussen.
Exactemento. Dat is wat ik in gedachte had. Dan moet de plaat niet geplooid worden en hangt ze nergens in de weg. Natuurlijk met die, dezer dagen, gans polyester bumpers uit een stuk en er niet altijd meer schokbrekers gemonteerd zijn zou het eventueel een hele klus kunnen worden. Maar met een beetje inventiviteit zou het toch hopelijk moeten lukken. Anders twee propere gaatjes boren en aan de achterkant een plaat aluminium met draad getrokken gaten in (of met goeie Parkervijzen anders) en dan met twee vijzen op z'n plaats hangen, eventueel een in de lengte doorgesneden plastic buisje op de kant die tegen de bumper drukt leggen om schade te voorkomen.
misschien dat iemand met kennis van zaken zoiets kan, maar ik kan dat niet een vijs indraaien lukt nog net, maar daar blijft het ook bij
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Hoe zit dat eigenlijk met sommige auto's die je in Autowereld bij de tests ziet staan. Sommige hun platen zijn toch niet meer vastgevezen in de bumper/koffer? Gewoon met dubbelzijdige plakband ofzo erop geplakt? In de autowereld van deze week zie je het bij o.a. de Volvo C30, Audi S3, Fiat Grande Punto, Opel Corsa,...
Volgens de letter van de wet moet de reproductie nummerplaat een exacte kopie zijn van deze achteraan. Behoudens een Europees model zijn andere afmetingen verboden.
Dus moeten al de wagens zonder correcte platen de bon op...
Goed zo!
Yep en het is zelfs zo dat wanneer achteraan de plaat links hangt zou deze vooraan ook links moeten geplaats worden. En spijtig voor de Alfa-rijders maar eigenlijk moet jullie plaat vooraan in het midden worden gehangen.
Comment