Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nummerplaat vooraan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nummerplaat vooraan

Ik zit met de volgende vraag: de nummerplaat vooraan op de '6 hangt daar zo triestig te hangen. Ik zou een stickertje willen plakken in de plaats van een echt nummerbord, aangezien er toch niet echt een uitsparing is.

Het probleem is dat de plaats om die sticker te hangen redelijk beperkt is. Het zal dus sowieso een sticker zijn die kleiner is dan het normaal formaat van een nummerplaat ... ik vraag mij hierbij echter af in welke mate dit toegelaten wordt. Het is mooier, maar ik wil er ook niet voor aan de kant gezet worden, zo elke tien kilometer ...

Het is dus iets in dit genre:

dit vind ik ook erg leuk maar 't is natuurlijk wel HEEL klein:

In de wetgeving staat enkel dat de nummerplaat vooraan "een zo exact mogelijke kopie moet zijn van de achterste nummerplaat"
    hoe wordt dit in de praktijk geïnterpreteeerd ? Knijpt men een oogje toe voor kleinere nummerplaten of wordt dit niet getolereerd ?

alvast bedankt voor de antwoorden

[Als hier al een topic over bestond - de zoekmachine vond niks - mag dit samengevoegd/gesloten worden]
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

als die mannen met hun ferrari dat mogen, doe jij dat toch ook gewoon!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
      als die mannen met hun ferrari dat mogen, doe jij dat toch ook gewoon!!
      Maar dat zijn geen Belgische platen eh ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Maar dat zijn geen Belgische platen eh ??

'k Heb het ook al gezien op een Belgische Lotus Elise, 't was een sticker zoals bij de tweede Zonda.
        En op Porsche's zie je het ook vaak. Ik dacht dat Erikje z'n Cayman S ook een sticker vooraan had.

Ik heb hier ook al eens voor zitten kijken, maar veel info vind je er niet over

Comment

moet ge van voor geen reflecterende plaat hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            moet ge van voor geen reflecterende plaat hebben ?
            So?

Op de geit hangt ook een reflecterend stickerke zenne

Hangt gewoon een klein stickerke, en leg een normale en een rolleke ijzerdraad in het handschoenkastje.
            Als ze reclameren gewoon ff vasthangen...

Comment

Zij worden stevig aan het voertuig vastgemaakt. Zij blijven ten alle tijde zichtbaar en overdag bij helder weer leesbaar op een afstand van tenminste veertig meter.

Deze leesafstand wordt terug gebracht op tenminste 30 meter voor kentekenplaten of reproducties die kleiner zijn dan het Europees formaat voor autoplaten (520 mm x 110 mm) en tot 20 meter voor kentekenplaten voor motorfietsen.

Het is voor interpretatie vatbaar
              Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
                http://www.wegcode.be/wet.php?wet=18&node=h3afd1

Zij worden stevig aan het voertuig vastgemaakt. Zij blijven ten alle tijde zichtbaar en overdag bij helder weer leesbaar op een afstand van tenminste veertig meter.

Deze leesafstand wordt terug gebracht op tenminste 30 meter voor kentekenplaten of reproducties die kleiner zijn dan het Europees formaat voor autoplaten (520 mm x 110 mm) en tot 20 meter voor kentekenplaten voor motorfietsen.

Het is voor interpretatie vatbaar
                "Mijnheer, ik kan u nrplaat niet lezen vanop 30 meter hoor"

Mogelijkheid 1:
                -"Neen? wacht, kom ff mee! *loopt dertig meter* FGY-437! Toch niet zo moeilijk!"

Mogelijkheid 2:
                -"Neen? kom ff mee! *loopt dertig meter en geeft verrekijker* Hier, probeert ne keer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  "Mijnheer, ik kan u nrplaat niet lezen vanop 30 meter hoor"

Mogelijkheid 1:
                  -"Neen? wacht, kom ff mee! *loopt dertig meter* FGY-437! Toch niet zo moeilijk!"

Mogelijkheid 2:
                  -"Neen? kom ff mee! *loopt dertig meter en geeft verrekijker* Hier, probeert
                  ne keer!"
                  Mogelijkheid 3:
                  Neen? Dringend een brilletje kopen....

Comment

Ik weet dat kristal en manu een serieus kleine plaat op hun spider hebben, dus het zal wel mogen denk ik.

Comment

Vooraan zie ik niet veel problemen.

Comment

Derjuist een SL55AMG gezien met een nummerplaat stickertje met een lengte van ongeveer 15cm ofzo

Het was trouwens een SL55AMG en hij revde eens in de bijna verlaten "onderbouwde" parking van de metropolis

Comment

sleeps heeft zo ook een tijdje rondgereden met ne sticker vooraan. is er meerdere malen voor tegengehouden + denk dat em der een pv voor gehad heeft ook.

ik zou 't ni doen....

Comment

Gewoon doen, en een nummerplaat in de koffer leggen.
                            De flikken hebben echt wel betere dingen te doen dan dat (hopelijk toch)

Heb al met super veel Z platen gereden, vanachter met magneet, en de voorste op het dashbord leggen. Over Z platen doen ze bijna nooit moeilijk, maar kbedoel maar, er is geen kat die daar op let...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo Bekijk Berichten
                              ... en de voorste op het dashbord leggen. Over Z platen doen ze bijna nooit moeilijk, maar kbedoel maar, er is geen kat die daar op let...
                              serieus ? ik heb er nochtans al eens een boete voor gehad
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo Bekijk Berichten
                                Gewoon doen, en een nummerplaat in de koffer leggen.
                                De flikken hebben echt wel betere dingen te doen dan dat (hopelijk toch)

Nummerplaat in de koffer speelt geen rol, als ze u gewoon opschrijven en doorrijden...
                                Heb het deze zomer voorgehad, stond geparkeerd zonder voorste plaat...
                                Weekske later overschrijving voor een €50 in de bus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  Ik weet dat kristal en manu een serieus kleine plaat op hun spider hebben, dus het zal wel mogen denk ik.
                                  Die hebben een normaal exemplaar in de koffer liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
                                    sleeps heeft zo ook een tijdje rondgereden met ne sticker vooraan. is er meerdere malen voor tegengehouden + denk dat em der een pv voor gehad heeft ook.

ik zou 't ni doen....
                                    Er is wel een verschil tussen "van het fabriek uit de plaats en gaten hebben" en een wagen zoals alex of ferrari waar geen vaste plaats voor voorzien is.

in mijn ogen toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      het mag niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                        het mag niet.
                                        lol

stoute mensen dus

Comment

Working...
                                        X