Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe flitspalen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Gewoon alle flitspalen aan flarden schieten, liefst met een klein kaliber, zo zien ze pas laat dat de flitspaal kapot is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Gewoon alle flitspalen aan flarden schieten, liefst met een klein kaliber, zo zien ze pas laat dat de flitspaal kapot is.
      Jongetjes van 16 allemaal van dit forum bannen ... dat is mijn oplossing.
      Last edited by josenjef; 12/01/2009, 14:14.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Jongetjes van 16 allemaal van dit forum bannen ... dat is mijn oplossing.
        Luckely that isn't up to you

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
          Allé, toch al iets dat ze waarschuwingsborden gaan zetten.
          In Brussel duiden ze elke flitskast op voorhand aan. Gezien politiekers vertellen dat flitskasten er zijn om de snelheid te verlagen niet meer dan logisch dat er voor wordt gewaarschuwd wordt. En is het onbegrijpelijk waarom dit in Vlaanderen niet toegepast wordt.

Comment

Waar in Brussel is dat?

Die palen zijn in Brussel ook erg handig donkergroen, achter een toevallig geplaatste boom of struik...

Zo een paal op de E411 met een limiet van 70 km/u heeft geen kneit met verkeersveiligheid te maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i Bekijk Berichten
              In Brussel duiden ze elke flitskast op voorhand aan. Gezien politiekers vertellen dat flitskasten er zijn om de snelheid te verlagen niet meer dan logisch dat er voor wordt gewaarschuwd wordt. En is het onbegrijpelijk waarom dit in Vlaanderen niet toegepast wordt.
              Op veel plaatsen staat er voor zo een paal een bord van ouders van verongelukte kinderen of zoiets. Ik zie wel niet in waarom men voor die dingen moet gaan waarschuwen, er staan genoeg snelheidsborden langs de weg die heel leesbaar zijn, dat zou moeten volstaan.
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Op veel plaatsen staat er voor zo een paal een bord van ouders van verongelukte kinderen of zoiets. Ik zie wel niet in waarom men voor die dingen moet gaan waarschuwen, er staan genoeg snelheidsborden langs de weg die heel leesbaar zijn, dat zou moeten volstaan.
                ja hier op steenweg isda ook voor elek flitspaal staat zo verongelukte kinderen bordje.

Omdat er op veel dwaze plaatsen ne flitspaal staat

Comment

aan het kruispunt waar ik elke dag voorbijkom mogen ze nog steeds palen zetten. Bijna elke week zie ik daar iemand door het rood rijden. als je dan weet dat ik uit een straat kom die volledig verscholen zit achter een haag. zal ik vroeg of laat wel een wagen meehebben.
                  of zelfs een brommer of fietser, aangezien die nooit stoppen voor die lichten. nogthans staat er aan het fietspad zelf een apart licht.
                  wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    aan het kruispunt waar ik elke dag voorbijkom mogen ze nog steeds palen zetten. Bijna elke week zie ik daar iemand door het rood rijden. als je dan weet dat ik uit een straat kom die volledig verscholen zit achter een haag. zal ik vroeg of laat wel een wagen meehebben.
                    of zelfs een brommer of fietser, aangezien die nooit stoppen voor die lichten. nogthans staat er aan het fietspad zelf een apart licht.
                    Velen hier zullen zeggen dat zo een camera die mensen niet tegen houdt van door het rood te rijden. Ik begrijp wat je wil zeggen.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Op het vtm nieuws zijden ze ooit dat een flitspaal niet flitst als je trager dan 30km rijdt door het rood.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        Op het vtm nieuws zijden ze ooit dat een flitspaal niet flitst als je trager dan 30km rijdt door het rood.
                        Heb dat ook al gehoord, maar weet niet of dat juist is.
                        Iemand die dat eens wilt proberen?
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het is inderdaad zo dat de roodlichtcamera's geen roodlichtnegatie fotograferen als er langzamer dan 30 km/u wordt gereden.

Het verdwenen wegcode.be-forum had daar een uitleg rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Het verdwenen wegcode.be-forum had daar een uitleg rond.
                            Is dat forum verdwenen
                            Was nogthans handig als je iets moest weten!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

De redenering achter flitspalen zou moeten zijn dat de overheid weet dat er te snel gereden wordt op een plaats met hoger risico. Om de snelheid te verminderen plaats men een flitspaal. Als men de flitspaal niet aanduidt kan het zijn dat er nog steeds te snel wordt gereden. Mooi voor de staatskas misschien, maar niet voor de verkeersveiligheid.

En verkeersborden langs de weg zouden genoeg moeten zijn. Akkoord. Maar zo is de mens niet, laat staan de Belg. Jij gaat me toch niet zeggen dat je zelf alle wetten van ons land respecteert? En zelfs al moest iemand dat doen, een moment van verstrooidheid en ... flits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Iemand die dat eens wilt proberen?
                                de rooie doet dat regelmatig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Waar in Brussel is dat?

Die palen zijn in Brussel ook erg handig donkergroen, achter een toevallig geplaatste boom of struik...

Zo een paal op de E411 met een limiet van 70 km/u heeft geen kneit met verkeersveiligheid te maken...
                                  Op de Av Charles Quint staan ze mooi aangeduid. Op de Lambermont ook en op de Van Praet laan ook. Dat zijn de enige die ik tegenkom als ik naar Brussel ga.

De flitspaal op de Van Praet als je van de A12 komt vind ik ook totaal verkeerd geplaatst. Op een recht stuk met drie rijstroken, breed voetpad langs elke kant en max 70 :-s Ze hadden die beter geplaatst ter hoogte van de Japanese toren. Veel mensen die niet weten hoe rijden, veel toeristen, zijbanen links en rechts. Daar is het gevaarlijk als je sneller rijdt dan toegelaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i Bekijk Berichten
                                    De redenering achter flitspalen zou moeten zijn dat de overheid weet dat er te snel gereden wordt op een plaats met hoger risico. Om de snelheid te verminderen plaats men een flitspaal. Als men de flitspaal niet aanduidt kan het zijn dat er nog steeds te snel wordt gereden. Mooi voor de staatskas misschien, maar niet voor de verkeersveiligheid.

En verkeersborden langs de weg zouden genoeg moeten zijn. Akkoord. Maar zo is de mens niet, laat staan de Belg. Jij gaat me toch niet zeggen dat je zelf alle wetten van ons land respecteert? En zelfs al moest iemand dat doen, een moment van verstrooidheid en ... flits.
                                    Net omdat mensen hardleers zijn is het nuttig dat die camera's flitsen en zorgen voor boetes. Je kan zoveel mogelijk regels maken als je wil, wanneer je de naleving ervan niet controleert en niet optreed bij overtreding zijn ze waardeloos.

Ik respecteer niet alle weten maar draag dan ook de gevolgen als die er zijn.

Als je verstrooid bent en zo een witte (groene in sommige gevallen) vogelkast niet ziet staan waarom zou je dan ook in diezelfde verstrooidheid het bord dat de kast aankondigt wel zien staan?
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

wanneer je de naleving ervan niet controleert en niet optreedt bij overtreding zijn ze waardeloos.
                                      oei jos.
                                      oei jef.

iedereen heeft al eens een moment van onoplettendheid, denk ik dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                                        oei jos.
                                        oei jef.

iedereen heeft al eens een moment van onoplettendheid, denk ik dan.
                                        Dit noemt onkunde, heeft niets met onoplettendheid te maken
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Dit noemt onkunde, heeft niets met onoplettendheid te maken
                                          oh, ik wist niet dat jij politieke ambities koesterde.

Comment

Working...
                                          X