Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe flitspalen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life Bekijk Berichten
    wie blijft er in de boosheid te snel rijden.
    Als jij na de maximum snelheidswijziging op een te hoge snelheid rijdt dan heb je dit enkel aan jezelf te denken.

ALLE argumentatie van geldklopperij van boetes is BULLSHIT.
    Geldklopperij is geld uit je zakkes slaan zonder je dit kan ontwijken. Boetes zijn allemaal gerelateerd aan uw EIGEN gedrag.

geen geldklopperij maar slim inspelen op mongoolheid van bestuurders

Eerlijk klimaatbeleid, betaalbare zorg en eerlijke kansen voor iedereen. Onze inzet voor de verkiezingen.
    nls2000

Comment

nee nils

Comment

fenix4life stelt het misschien cru, maar hij slaat wel spijkers met koppen. Ja op sommige plaatsen zou de snelheid wat hoger mogen liggen, maar als je er te rap rijdt na de borden met maximumsnelheid gezien te hebben, dan is het alleen maar je eigen schuld en geen geldklopperij. Dat het geldverspilling is, dat is een andere zaak, dat geld kan je immers niet voor leukere, betere zaken gebruiken.

Comment

ze staan dus WEL in belgie naar het schijnt...

Maandagnacht heeft men 3 "flitshavens" op de middenberm van de Ring
          R1 (Antwerpen) geplaatst.
          * op km 11,8 thv de Jan Van Rijswijcklaan
          * op km 13,3 Kennedytunnel Rechter Oever
          * op km 14,4 Kennedytunnel Linker Oever

Deze "flitshavens" zijn meteen in gebruik genomen en worden intensief
          bemand.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

Comment

deze foto's zijn zeker niet van onze ring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
              Ik vind dit topic eigenlijk best wel geinig. Je kan zo aan de reacties aflezen van welke generatie elke persoon is.
              Dat is onzin. Ik ben 31, dus dezelfde generatie als bobo.
              Het heeft vooral met opvoeding te maken, en mijn vader heeft een zware voet, dusja...

Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life Bekijk Berichten
              wie blijft er in de boosheid te snel rijden.
              Als jij na de maximum snelheidswijziging op een te hoge snelheid rijdt dan heb je dit enkel aan jezelf te denken.

ALLE argumentatie van geldklopperij van boetes is BULLSHIT.
              Geldklopperij is geld uit je zakkes slaan zonder je dit kan ontwijken. Boetes zijn allemaal gerelateerd aan uw EIGEN gedrag.

geen geldklopperij maar slim inspelen op mongoolheid van bestuurders
              Toch is het geldklopperij.

De regering zegt, we doen het om de verkeersveiligheid te bevorderen.
              Dat is BULLSHIT, zoals jij het zo mooi kan zeggen. Dat is de mensen iets voorliegen want als het echt om die verkeersveiligheid ging, reden er overal combi's rond die op alle overtredingen controleren. Dus niet alleen de snelheidsovertredingen.

Ik rij te snel omdat het een gewoonte is. Ik rij trouwens ook niet zoveel en zeker niet tijdens de spitsuren. Dus als er weinig verkeer is rij ik sneller dan is toegestaan, vind ik een normale zaak omdat ik er op zich niets mis mee doe.

Maar als ik gepakt wordt, dan betaal ik mijn boetes. Je kan ook niet anders.

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
              fenix4life stelt het misschien cru, maar hij slaat wel spijkers met koppen. Ja op sommige plaatsen zou de snelheid wat hoger mogen liggen, maar als je er te rap rijdt na de borden met maximumsnelheid gezien te hebben, dan is het alleen maar je eigen schuld en geen geldklopperij. Dat het geldverspilling is, dat is een andere zaak, dat geld kan je immers niet voor leukere, betere zaken gebruiken.
              Dus jij vindt dat je jezelf zomaar domweg aan alle regels moet houden die je opgelegd zijn? Dat is pas de mongoolheid waarover fenix4life spreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Dus jij vindt dat je jezelf zomaar domweg aan alle regels moet houden die je opgelegd zijn?
                Weet je wat? Ga in de politiek, zorg dat je verkozen wordt en verander de regels. Probleem opgelost.

Comment

Het heeft vooral met opvoeding te maken, en mijn vader heeft een zware voet, dusja...
                  hemaal mee akkoord, mijn vader en m'n opa reden ook zacht met hun basis-benzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    deze foto's zijn zeker niet van onze ring
                    maar ook niet uit nederland lijkt me...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                      Weet je wat? Ga in de politiek, zorg dat je verkozen wordt en verander de regels. Probleem opgelost.
                      Nooit, tenzij ze me meer betalen dan de ministers nu.

En nochtans heb ik nog maar een 40-tal boetes gehad in die 13 jaar en ik heb er nog aan overgehouden door de tijdswinst. Tot voor enkele jaren geleden was dat €50 en je bent ervan af.

Comment

dus geldklopperij is het niet, eerder effectieve bangmakerij dan ?

Comment

Toch wel, omdat ze altijd maar die snelheden verlagen, en de boetebedragen optrekken.

En als het ene hard aanpakken, moeten ze die lijn doortrekken. Een flitskastje is nu éénmaal makkelijk geld.

Comment

Dat is onzin. Ik ben 31, dus dezelfde generatie als bobo.

Toch is het geldklopperij.

De regering zegt, we doen het om de verkeersveiligheid te bevorderen.
                            Dat is BULLSHIT, zoals jij het zo mooi kan zeggen. Dat is de mensen iets voorliegen want als het echt om die verkeersveiligheid ging, reden er overal combi's rond die op alle overtredingen controleren. Dus niet alleen de snelheidsovertredingen.

Ik rij te snel omdat het een gewoonte is. Ik rij trouwens ook niet zoveel en zeker niet tijdens de spitsuren. Dus als er weinig verkeer is rij ik sneller dan is toegestaan, vind ik een normale zaak omdat ik er op zich niets mis mee doe.

Maar als ik gepakt wordt, dan betaal ik mijn boetes. Je kan ook niet anders.
                            moest ge in de politiek gaan ge zou mijn stem nog krijgen.

wat die opvoeding betreft kan ik gedeeltelijk akkoord gaan. ik ben 23 en mijn pa komt ver nooit boven de 3000tpm en rijdt nooit te snel. ik ga dagelijks richting 7000tpm en rijd altijd te snel. wel heeft hij er toen ik leerde rijden steeds op gehamerd om altijd één of twee stappen vooruit te denken. (bvb. als je op de autosnelweg een vrachtwagen ziet oversteken er rekening mee houden dat er iemand voor jou wagen kan komen die die vrachtwagen op zijn buurt moet oversteken ) Je moet ook altijd ervan uitgaan dat de ander je niet gezien heeft en dat ie niet goed met de wagen kan rijden. dat helpt.

wat dat flitsen voor de verkeersveiligheid doet is mij ook een raadsel, dat heb ik hier eerder al geschreven. de cijfers zijn er: er zijn een beetje minder doden, er zijn meer gewonden. wat heeft het opgebracht? veel geld voor de overheid. waar gaat dat geld naartoe? alleszinds niet terug naar verkeersveiligheid.

Er zijn dus minder doden volgens de cijfers. Ik heb uit twee bronnen persoonlijk vernomen dat de politie na een verkeersongeval personen die sterven op weg naar het ziekenhuis die toch tot in het ziekenhuis willen vervoerd zien omdat ze dan niet in de statistiek van de doden komen maar wel in die van de zwaargewonden (dit zij mij iemand bij de politie en iemand die op de spoed werkt en die al veel discussies heeft gehad met politie hieromtrend omdat ze "lijken" binnenbrengen op de spoed)

worden met ons boetegeld de zogenoemde zwarte punten aangepakt? nee ze zetten nog wat meer camera's en nog wat meer zone 30 borden.

en wat krijgt men: mensen die gefrustreerd in de wagen zitten omdat ze nog maar eens in de file staan, omdat de baan waar ze vroeger 90 mochten nu maar 70 is omdat ze weer te laat op hun werk gaan komen, ook al zijn ze vroeger vertrokken... bijgevolg: ritsen doen ze niet meer, vechten voor ieder plekje...

en landuyt? die vraagt zich af welke de economische gevolgen zijn van de files.
                            mijnheer renaat, als er geen files zouden zijn zou er ook geen economisch gevolg zijn.

en nee, openbaar vervoer is niet altijd een optie, zelfs als ze niet staken en eens op tijd rijden

Comment

Toch wel, omdat ze altijd maar die snelheden verlagen, en de boetebedragen optrekken.
                              ze kwamen van heinde en ver op gebied van snelheid
                              dat zie je in de walen nog...daar zouden vlamingen een proces aanspannen omdat de bocht niet is aangeduid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                moest ge in de politiek gaan ge zou mijn stem nog krijgen.

wat die opvoeding betreft kan ik gedeeltelijk akkoord gaan. ik ben 23 en mijn pa komt ver nooit boven de 3000tpm en rijdt nooit te snel. ik ga dagelijks richting 7000tpm en rijd altijd te snel. wel heeft hij er toen ik leerde rijden steeds op gehamerd om altijd één of twee stappen vooruit te denken. (bvb. als je op de autosnelweg een vrachtwagen ziet oversteken er rekening mee houden dat er iemand voor jou wagen kan komen die die vrachtwagen op zijn buurt moet oversteken ) Je moet ook altijd ervan uitgaan dat de ander je niet gezien heeft en dat ie niet goed met de wagen kan rijden. dat helpt.

wat dat flitsen voor de verkeersveiligheid doet is mij ook een raadsel, dat heb ik hier eerder al geschreven. de cijfers zijn er: er zijn een beetje minder doden, er zijn meer gewonden. wat heeft het opgebracht? veel geld voor de overheid. waar gaat dat geld naartoe? alleszinds niet terug naar verkeersveiligheid.

Er zijn dus minder doden volgens de cijfers. Ik heb uit twee bronnen persoonlijk vernomen dat de politie na een verkeersongeval personen die sterven op weg naar het ziekenhuis die toch tot in het ziekenhuis willen vervoerd zien omdat ze dan niet in de statistiek van de doden komen maar wel in die van de zwaargewonden (dit zij mij iemand bij de politie en iemand die op de spoed werkt en die al veel discussies heeft gehad met politie hieromtrend omdat ze "lijken" binnenbrengen op de spoed)

worden met ons boetegeld de zogenoemde zwarte punten aangepakt? nee ze zetten nog wat meer camera's en nog wat meer zone 30 borden.

en wat krijgt men: mensen die gefrustreerd in de wagen zitten omdat ze nog maar eens in de file staan, omdat de baan waar ze vroeger 90 mochten nu maar 70 is omdat ze weer te laat op hun werk gaan komen, ook al zijn ze vroeger vertrokken... bijgevolg: ritsen doen ze niet meer, vechten voor ieder plekje...

en landuyt? die vraagt zich af welke de economische gevolgen zijn van de files.
                                mijnheer renaat, als er geen files zouden zijn zou er ook geen economisch gevolg zijn.

en nee, openbaar vervoer is niet altijd een optie, zelfs als ze niet staken en eens op tijd rijden
                                Mijn uitspraak over die opvoeding is natuurlijk niet algemeen. Wel goed dat je vader je een anticiperende rijstijl aanleerde.

Ik geloof zelf ook niet dat het dodental zo fel gedaald is. De meeste ongevallen gebeuren immers door onoplettendheid, rijden onder invloed,... Dat in combinatie met een onaangepastte snelheid, en die ligt dan niet noodzakelijk boven de maximumsnelheid. En dan zullen ze daar ook nog in foetelen zodat de flitspalen wel verantwoord zijn...

Dat geld gaat inderdaad niet naar de verkeersveiligheid, wel naar bodemloze putten als dopgelden, miljardenstroom naar oude waalse industrie en onze regering die het uitgeeft aan domme dingen.

En daar sla je voor mij de nagel op de kop. De helft van de tijd staan we in de file, en moeten we stapvoets rijden. Ofwel is het rustig en is het een beetje belachelijk overal zo traag te rijden. Trager dan tot enkele jaren geleden toen er nog 90 stond i.p.v. 70.
                                Last edited by ; 15/11/2006, 21:20.

Comment

Volgens de krant van vandaag hebben we te maken met een flauwe grap en bestaan zulk een cameras niet!

Comment

nls2000

Comment

Flitspaal met laser dient zich aan
                                      De lasersnelheidscamera.edm

De lasersnelheidscamera.edm

© Eric de Mildt
                                      Bekijk de pagina uit de krant

Als de wet aangepast is, kunnen roterende lasers ingezet worden in de strijd tegen snelheidsovertreders.
                                      De klassieke snelheidsmeters werken met een radar, gebaseerd op het dopplereffect (de frequentie van de weerkaatste golven verschuiven naargelang de snelheid). Gisteren demonstreerde het bedrijf SIM Security & Electronic System zijn gamma Traffic-Observer, dat gebruik maakt van een roterende laser. De gepatenteerde techniek heeft volgens Carl Schwenke van SIM grote voordelen. Zo is het meettoestel gemakkelijker te plaatsen (geen uitlijning nodig), houdt het de verschillende rijstroken en rijrichtingen tegelijk in het oog, en kan het spookrijders detecteren... Het kan ook op moeilijke plaatsen als tunnels, bochten en viaducten geposteerd worden waar radars het minder goed doen.

Een lasersnelheidscamera van Traffic-Observer is duurder (tussen 50.000 en 150.000 euro) dan zijn concurrenten, maar kan tijd en personeelskosten uitsparen, volgens Schwenke.

Traffic-Observer heeft zijn sporen al in Zwitserland verdiend. Vlaanderen en België zijn een volgende stap. SIM laat zijn toestellen homologeren en verwacht dat dat tegen nieuwjaar rond is.

Bij de Vlaamse overheid, bevoegd voor de plaatsing van de flitspalen, is te horen dat er federaal nog een wetsaanpassing nodig is vooraleer de laser hier mag. Het vigerende kb laat snelheidsmetingen toe met doppler-radars en met lussen in het wegdek.

Economische Zaken werkt aan een nieuwe wettekst om ook de lasers groen licht te geven. Het gebruik van digitale beelden en hun beveiliging werd wel al wettelijk geregeld. Vlaanderen laat van een viertal fabrikanten de digitale apparatuur testen en zal eerlang alleen nog digitale toestellen bestellen.

De politie verwacht veel van de digitalisering. De digitale flitsfoto's kunnen draadloos overgeseind worden naar de politiecomputer. Dat kan de capaciteit om overtredingen vast te stellen en pv's te verwerken liefst vertienvoudigen. De hogere verwerkingscapaciteit maakt het mogelijk in meer flitspalen een camera te stoppen. Vandaag zit er een camera in één op de drie palen, afwisselend.

Een snelheidsmeter van Traffic-Observer, ingebouwd in een vangrail, circuleerde al eens op internet met de waarschuwing dat hij zich aan de Kennedytunnel bevond. Dat klopte niet, het was aan de Zwitserse Gothardtunnel. (ty)

Wij bieden een uitgebreid gamma aan van verschillende producten en diensten die uw PZ, Gemeente, Stad, Provincie, Grondgebied verkeersveiliger maakt.

(ty)
                                      Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=4J1DPO73

Comment

Gisteren toevallig gezien op het nieuws... angstaanjagend ding, remmen op het laatste moment, vergeet het maar

Ik stel voor dat we nu overal nog vlammen voor het te laat is

Comment

Ach fuck.

Alhoewel, dat zijn ook vaste plaatsen waar ze die zetten he.

Ring van Antwerpen is zowieso een plaats waar je niet te snel rijdt.

Comment

Working...
                                          X