Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
op de afrit van Oostende staat ook een flitsbaal in precies een electriciteitsbak.
het ding flitst van 90km/u (zoals het moet op een afrit), you're warned
op de afrit van Oostende staat ook een flitsbaal in precies een electriciteitsbak.
het ding flitst van 90km/u (zoals het moet op een afrit), you're warned
Nieuwe snelheidsmeter betrapt overtreders in alle richtingen
Vanaf volgend jaar krijgt de politie de kans om snelheidsovertreders nog efficiënter op de bon te zwieren. Een nieuwe snelheidsmeter met een laser kan in alle richtingen flitsen en werkt ook op moeilijke plaatsen, zoals in tunnels.
Voordat de politie snelle automobilisten in ons land ermee mag flitsen, moeten de nieuwe snelheidsmeters met laser nog gehomologeerd worden en moet de wet aangepast. Fabrikant SIM Security & Electronic System verwacht dat de homologatie tegen nieuwjaar rond zal zijn en demonstreerde gisteren de mogelijkheden van zijn gamma Traffic-Observer. Deze sneheidsmeter maakt gebruik van een roterende laser. De gepatenteerde techniek heeft volgens Carl Schwenke van SIM grote voordelen. Zo is het meettoestel makkelijker te plaatsen (geen uitlijning nodig), houdt het de verschillende rijstroken en rijrichtingen tegelijk in het oog en kan het spookrijders detecteren. Het kan ook op moeilijke plaatsen zoals in tunnels, bochten en op viaducten geposteerd worden, waar radars het minder goed doen.
Een lasercamera van Traffic-Observer is wel duurder (tussen 50.000 en 150.000 euro) dan zijn concurrenten, maar kan tijd en personeelskosten uitsparen, zegt Schwenke.
Wet aanpassen
De Traffic-Observer heeft zijn sporen al verdiend in Zwitserland. Vlaanderen en België zijn een volgende stap. Bij de Vlaamse overheid, bevoegd voor de plaatsing van de flitspalen, is te horen dat er federaal nog een wetsaanpassing nodig is vooraleer de politie hier met de laser aan de slag mag. Het huidige koninklijk besluit laat snelheidsmetingen toe met lussen in het wegdek en met radars gebaseerd op het dopplereffect (de frequentie van de weerkaatste golven verschuiven naargelang de snelheid, nvdr). Economische Zaken werkt aan een nieuwe wettekst om ook de lasers groen licht te geven.
Tien keer zoveel foto's
Het gebruik van digitale beelden en hun beveiliging werd wel al wettelijk geregeld. Vlaanderen laat van een viertal fabrikanten de digitale apparatuur testen en zal straks alleen nog digitale toestellen bestellen.
De politie verwacht veel van de digitalisering. De digitale flitsfoto's kunnen draadloos doorgeseind worden naar de politiecomputer. Dit kan de capaciteit om overtredingen vast te stellen en pv's te verwerken, liefst vertienvoudigen. De hogere verwerkingscapaciteit laat toe in méér flitspalen een camera te stoppen. Vandaag zit er een camera in een op de drie palen, afwisselend.
op de afrit van Oostende staat ook een flitsbaal in precies een electriciteitsbak.
het ding flitst van 90km/u (zoals het moet op een afrit), you're warned
U spreekt uit ervaring? Of hoe ben je het te weten gekomen?
Want volgens mij is het onzin
U spreekt uit ervaring? Of hoe ben je het te weten gekomen?
Want volgens mij is het onzin
Ik denk het ook want dat is gewoon een kastje dat de verkeersdrukte meet en geen flitser zoals velen denken. Op de E40 Brussel-kust staan er ook enkele van die kastjes.
Ik denk het ook want dat is gewoon een kastje dat de verkeersdrukte meet en geen flitser zoals velen denken. Op de E40 Brussel-kust staan er ook enkele van die kastjes.
Comment