Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface
    ik ben bassface !

en wie nog ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface
      ik ben bassface !
      ja. hallo.

Comment

• Ik heb het topic niet echt op de voet gevold maar wilde dit toch even kwijt:

Ik rij nu al 5 jaar met de auto (toch een 20.000km/jaar) en ben nog nooit een alcohol controle tegengekomen... . Niet als ik zelf reed, noch als passagier. Toch wel vreemd als je weet dat ik 's nachts (zowel in de week als in 't weekend) een traject afleg waar op de gekste uren nog veel auto's passeren...
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
          Als na analyse blijkt dat de persoon in kwestie een te hoog alcoholgehalte in z'n bloed heeft denk ik dat we de initiële oorzaak hieraan kunnen toewijden...

Je mag doen en beweren wat je wil maar alcohol of wel middel dan ook beïnvloed het rijgedrag, het reactievermogen, etc...

Akkoord: drinken en rijden is geen garantie op een ongeval maar het verhoogd wel enorm de kans op een ongeval...
          Ja maar dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat men de campagnes rond weekendongevallen op meer moet toesplitsen dan drank alleen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
            Ja maar dat ontken ik ook niet, ik zeg alleen dat men de campagnes rond weekendongevallen op meer moet toesplitsen dan drank alleen.
            absoluut !

maatr het prbleem is dat illegale drugs daaaagen in je bloed blijven zitten, en dat de aanwezigheid daarom geen reden moet zijn van een eventuele aanrijding

bij alcohol is het duidelijker, al kan de ene mer op als de andere en kan de ene meer bedreven tegen hoge snelheid rijden als de ander

Comment

inderdaad. ik schat vermoeidheid gevaarlijker in dan miniem drankgebruik. bovendien moogt ge ook niet vergeten, dat als je een avondje in de discotheek hebt gestaan, dat je ook 'high' bent van de luide muziek en lichtshows.

Comment

• Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?

Simpel.... NULTOLERANTIE

Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)

Neen, en dat ben ik ook niet van plan.
                Ik heb nu 2 jaar mijn rijbewijs, en heb in al die tijd geen enkele gedronken als ik moest rijden.
                Onlangs (een maand of 2 geleden) heb ik beslist om mijn principe te verleggen, en sporadisch 1 pintje te drinken... maar dit enkel wanneer ik slechts 2u of langer erna moet rijden.

Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?

Ja. Maar helaas luisteren ze niet als ik aanmaan niet in zo'n toestand te rijden.
                Ik ben dan ook elke keer opnieuw heel blij als ik ze de dag erna heelhuids kan ontmoeten...

Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?

Jammer genoeg wel, en dat is de reden waarom ik bovenstaande vragen redelijk radicaal beantwoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                  Simpel.... NULTOLERANTIE
                  neen !
                  wat gaat het volgende zijn ? ...iemand met een slechter zicht als de allerbesten ? ...iemand met meer als 2 accidenten in fout ? ...

het verkeer is moordend door ons allemaal, dus liever een beetje minder hard en een pintje minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                    Jij als agent moet toch weten dat wat ze vertellen over maximum twee glazen bier dikke zever is.
                    Ik heb jaren geleden de test gedaan (in het begin dat die apparaten bestonden in België). Een kennis was rijkswachter en we hebben eens geprobeerd. Ik blies pas positief na 7 glazen palm (en neen, ik ben toen niet achter het stuur gekropen).

BTW: drank, drugs en medicijnen zijn voor sommigen zelfs niet nodig om gevaarlijk te zijn op de weg.
                    2 glazen is inderdaad dikke zever... Daarin heb je gelijk. Jij kan 7 glazen Palm op? Wel ik kan gerust een 10 kriekskes drinken (paar jaar geleden getest met opendeur hier bij de brandweer)... Niet doordat ik een geoefend drinker ben, ver van zelfs, maar omdat ik door m'n gestalte (diegene die me kennen zullen wel beamen dat ik nogal een "postuur" heb )

Maar of het daarom veilig is? Ik denk het niet...

Daarom is een nultolerantie misschien niet slecht...

Jij kan 7 glazen Palm op, ik 10 Kriekskes, Jupke misschien 3 pintjes en bobo misschien maar anderhalve pint?

Een nultollerantie is voor iedereen gelijk... En dus eerlijk...

En mits naleving zal het verkeer ook veiliger worden...

Als je met vrienden, familie, kennissen op stap gaat is het toch echt niet moeilijk om een BOB te voorzien? Zeker als je eens afwisselt zodat iedereen eens kan "doorzakken"?

Just my 2 cents

Comment

• Je kan vergelijkingen maken maar ge moet niet overdrijven he, 3 pintjes

Comment

• 2 pintjes en voor iedereen 120 is ook eerlijk
                        0-tolerantie is niet goed

Comment

Je kan vergelijkingen maken maar ge moet niet overdrijven he, 3 pintjes
                          jupke das teveel, ik kan ook redelijk wat af, maar zelfs ik voel van 2 pintjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            2 pintjes en voor iedereen 120 is ook eerlijk
                            0-tolerantie is niet goed
                            2 pintjes is niet eerlijk...

Je hebt personen die al sneller geïntoxiceerd zijn... Zulke mensen bestaan ook hoor.

0 is voor iedereen gelijk? Of vergis ik me daar in?

Comment

Je kan vergelijkingen maken maar ge moet niet overdrijven he, 3 pintjes
                              Jupke, het is figuurlijk hé, Bobo zal ook wel eentje meer dan anderhalve pint kunnen (mogen) drinken...

Comment

das idd voor iedereen gelijk, maar het verhindert je een avondje te gaan tafelen (zeker voor smalle mensen)

Comment

Jij kan 7 glazen Palm op? Wel ik kan gerust een 10 kriekskes drinken (paar jaar geleden getest met opendeur hier bij de brandweer)...
                                  Wie heeft er gezegd dat ik "maar" 7 glazen kan drinken? Ik zei enkel dat ik na het zevende positief blies, heb toen rustig verder gedaan want ik moest toch niet rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    jupke das teveel, ik kan ook redelijk wat af, maar zelfs ik voel van 2 pintjes
                                    'k weet niet ik voel die toch niet hoor of ze moesten heel kort opeen komen.

Meestal wordt ik pas iets gewaar bij een pint of 5.

Comment

• met een gals wijn was ik vergeten, normaal als het is

Comment

Jupke, het is figuurlijk hé, Bobo zal ook wel eentje meer dan anderhalve pint kunnen (mogen) drinken...
                                        Weet ik wel was er ook maar mee aan het zwanzen.

(zoals 90% van m'n posts)

Comment

Ja. Er bestaan verhalen van mensen die schijnbaar alcohol in hun bloed hebben door enkel maar chocolade te eten...
                                          Weet niet wat er van waar is.

Comment

Working...
                                          X