Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roekeloos rijgedrag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Roekeloos rijgedrag

Gisterenavond ging ik nog iets drinken in Leuven.
    Dus ik rijd via de steenweg van Tienen naar Leuven, blijde Inkomststraat, Ladeuzeplein, Koning Leopold I-straat en zo de Bondgenotenlaan op, in de hoop een plaatsje te vinden ergens onderaan de Tiensestraat.

Op de bondgenotenlaan passeert een politiewagen mij, keert om en komt achter mij aan met flikkerlichten.

Houden me tegen omdat zij (VANOP DE BONDGENOTENLAAN !!) zagen hoe ik over het Ladeuzeplein vloog!
    Roekeloos rijgedrag dus volgens hun, want de lichtgrijze Golf de achter mij reed, kon mij niet volgen.
    Als ik dan zei dat er gene lichtgrijze Golf maar ne donkere Focus met xenons achter mij reed voor ik de blijde inkomststraat inreed, was het dat ik het moeilijk kon ontkennen!

Heb nog speciaal gelet naar die Focus achter mij, want had eerst den indruk dat het net zoals mij ook ne Lexus IS was.

Maar volgens de 'flikken' was ik de schuldige! Papierencontrole hebben ze lang gerokken, en boete zou volgen.

Wat kan ik hier tegen doen? Ga dit zomaar ni laten passeren en zomaar betalen. Ik ga ni opdraaien voor iemand anders. Heb trouwens ook niks van papieren of zo gekregen? Is dit normaal?

Roekeloos rijgedrag, omdat de wagen achter u niet kon volgen?
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Roekeloos rijgedrag lijkt me wel heel subjectief, er zijn toch geen vaststellingen als; (overdreven) snelheid, positie op de weg, dronkenschap,... vastgesteld?

Niks van aantrekken.

Comment

Als je geen overtreding hebt begaan kunnen ze je ook geen boete sturen...

Een collega van mij is ooit eens tegengehouden omdat hij duidelijk veel te snel reed (maar hij had de volvo gezien en dus nog tijdig geremd). Die agenten hebben dan maar zowat alles gecontroleerd aan zijn wagen wat er te controleren was, maar aangezien alles in orde was hem toch laten gaan. Ze hebben ook wel hun tijd genomen om alles te controleren (kwestie van wat te treiteren wschl)...

Comment

mja... 't was zo echt een mentaliteit van ' we gaan dat jong gastje in zijne dikke auto es liggen hebben'
          Allée zo kwam het mij toch over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
            Roekeloos rijgedrag lijkt me wel heel subjectief, er zijn toch geen vaststellingen als; (overdreven) snelheid, positie op de weg, dronkenschap,... vastgesteld?

Niks van aantrekken.

Roekeloos rijgedrag hoeft niet vastgesteld te worden door middel van snelheid en dergelijke, een goede omschrijving van het rijgedrag door een politieambtenaar is voldoende. (net zoals mensen die nog altijd denken dat ze moeten blazen alvorens te kunnen worden opgepakt voor openbare dronkenschap) Ken je wetgeving

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
              Zullen zo'n zeikerds [/URL]
              believers

Comment

In Leuven moet je dubbel en dik opletten,daar is de politie erg streng.....mischien daarom dat er zo veel geld in kas komt en het stationswijk zo knap is?
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  In Leuven moet je dubbel en dik opletten,daar is de politie erg streng.....mischien daarom dat er zo veel geld in kas komt en het stationswijk zo knap is?
                  Misschien zouden ze beter eens letten op het roekeloos rijgedrag van de bussen van de lijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

Niks van aantrekken.
                    Roekeloos rijden is idd erg subjectief. Maar ik vrees dat je daar weinig tegen kan inbrengen. Dat is uw woord tegen dat van die politieman. Ik ben ook bezig met een proces tegen de politie van Mechelen en de kans op winnen is volgens mijn rechtsbijstand ook niet erg groot.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ze hebben me ooit eens aan de kant gezet, 's nachts, nadat ik de lokale E17 afrit al glijdend met schreeuwende banden had genomen. Uitnodigende rechts-links combo, wat doe je? De politie stond aan de andere kant (oprit naar Frankrijk) op de uitkijk voor een of andere controle, en ze kwamen dus achter me aan.

- 'Vlotjes van de afrit, meneer'
                      -- 'Tja' (wat zeg je dan nog?)

Na veel show (vier man met kogelvrije vesten) en controle van de papieren mogen doorrijden.

Nooit iets van gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Ze hebben me ooit eens aan de kant gezet, 's nachts, nadat ik de lokale E17 afrit al glijdend met schreeuwende banden had genomen. Uitnodigende rechts-links combo, wat doe je? De politie stond aan de andere kant (oprit naar Frankrijk) op de uitkijk voor een of andere controle, en ze kwamen dus achter me aan.

Na veel show (vier man met kogelvrije vesten) en controle van de papieren mogen doorrijden.

Nooit iets van gehoord.
                        Lucky you. Wat kunnen ze je anders lappen om je toch een boete te geven?
                        Roekeloos rijgedrag, nog iets?
                        2009 BMW E91 320d
                        2002 BMW E46 M3
                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Nooit iets van gehoord.

Welke afrit
                          Laatste rechts linkse is toch Kortrijk-Oost maar daar is geen oprit naar Frankrijk? Meeste andere zijn toch normale?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                            Lucky you. Wat kunnen ze je anders lappen om je toch een boete te geven?
                            Roekeloos rijgedrag, nog iets?
                            Blijft inderdaad een kansspel. Ofwel is het roekeloos, owel heb je je wagen niet in de hand. In beide gevallen ben je f*#!ked.

Nu, eenvoudige vaststellingen zonder bewijzen kan je steeds betwisten. (ik geloof dat ze daarom met twee zijn, tenzij het een officier is, dan is één persoon/getuige al onbetwistbaar voor de rechter)

Heb zo in mijn onoplettendheid (GSM, sorry) op de autosnelweg een hoopje auto's aan 1?0+ ingehaald. Bleek dat de colonne geleid werd door een combi à 120 km/u. Zag die pas laat en ik kwam die dus vol in de remmen voorbijgevlogen.

Wat later op de pechstrook (nadat alleman uit de colonne mij grijnzend was voorbijgereden ):

- 'Papieren'
                            -- 'Aub'
                            - 'Uw linkerachterlicht is kapot'
                            -- 'Allez, niet mogelijk' (wist ik, maar mij van den dommen gehouden en uitgestapt)
                            -- 'Zal ik spoedig laten repareren uiteraard'
                            - 'Ok. Enne...uw snelheid hebben we niet kunnen meten...nadat je ons gezien had.
                            --

Niets meer van gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                              Welke afrit
                              Laatste rechts linkse is toch Kortrijk-Oost maar daar is geen oprit naar Frankrijk? Meeste andere zijn toch normale?
                              'Lokale', niet 'laatste'

Deerlijk.

Comment

ik ben ooit es tegengehouden in Frankrijk wegens bellen achter het stuur

toen ze me vroegen of ik wist waarom ze mij aan kant zetten zei ik met mijn half slaperige kop (net 11u gereden, was bijna aan de skipiste): "la vitesse? "

"non monsieur, pas la vitesse, le téléphone au volant... vous conduisez trop vite alors? "

ikke met een klein mondje: "non non "

25 euro boete voor te bellen, tzijn solden in Frankrijk

Comment

De laatste keren gewoon keihard van de domme gehouden. Werkte perfect. Werkt weliswaar enkel als je ze op tijd ziet en ze dus niet je hele capriolen kunnen zien (hoewel ik wel eens een vlot rijdende anonieme ben voorbij gereden die domweg te snel z'n blauwe lampjes aanzette ).

Maar toch is dergelijk gedrag niet geadviseerd

Comment

Als ze me vragen of ik weet hoe snel ik rij zeg ik altijd "ja natuurlijk, ik rij aandachtig"

Comment

Wat een klote situatie....

innocent until proven guilty zou ik zeggen..

Comment

Working...
                                      X