Mededeling

Collapse
No announcement yet.

160 km/h is beter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
    Maar het komt er volgens mij eerder op neer dat als er op bepaalde stukken 160 gereden mag worden, dat dat op andere plaatsen files zal vermijden en door die files te vermijden hef je meteen ook het meerverbruik van die 160 op.

In theorie dan.
    Absoluut onjuist. Sneller rijden = meer files (160 vs 120).
    Vandaar ook het blokrijden (doorstroom bij 90 > 120).

Oorspronkelijk geplaatst door dorie Bekijk Berichten
    • Aan een snelheid van 112 km/u verbruikt een gemiddelde wagen 38 procent meer brandstof dan wanneer dezelfde afstand zou worden afgelegd aan 80 km/u.
    • Aan 96 km/u wordt 40 procent meer verbruikt dan aan 64 km/u.
    • Iemand die aan 144 km/u over de snelweg raast, zal elke acht minuten 1,47 euro meer verbruiken dan iemand die zich houdt aan een snelheid van 112 km/u.
    • Iemand die sneller – en dus minder lang rijdt – kan zijn brandstofverbruik daarmee niet compenseren. Een bestuurder die 144 km/u rijdt, verbruikt nog steeds 40 procent meer brandstof dan de diegene die 112 km/u rijdt gedurende dezelfde tijd.
    http://nl.m24.be/geld_en_gezin/budge...25310-1767.art
    VOilà, en 't is nog héél conservatief gerekend.
    Zodra je remmen en versnellen in rekening brengt, wordt het vrschil nog groter

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Allemaal goed en wel. Maar ik verbruik aan 96km/u exact evenveel als aan 64km/u. Omdat ik 64km/u in 4de doe, en 96 in 5de. Ik wil ook nog wel eens zien wie er na 150000km het minst schadelijke uitlaatgassen uitstoot bij dezelfde snelheid. Ik ben quasi zeker dat ik dat zal zijn, die niet de hele tijd supertraag heb gereden.[/list][/list]This doesn't make sense.
    Aan 140km/u verbruik ik 6,5l/100 km, aan 112 5,5l/100km.
    Stel dat ik 1u rijd.

Aan 140km/u: 6,5l * 1,4 (brandstofprijs in euro) * 1,4 (140km afgelegd) = €12,74
    Aan 112km/u: 5,5l * 1,4 * 1,12 = €8,62

€12,74 - € 8,62 = €4,12 verschil op 1u tijd

=> Op 8 min: €4,12/60*8 = €0,55 verschil per 8min, en geen €1,47.

Maar stel nu dat ik 140km ver moet zijn.
    Aan 140km/u kost me dat dan nog steeds €12,74.
    Aan 112km/u wordt dat dan: 5,5l * €1,4 * 1,4 = €10,78
    €12,74 - €10,78 = €1,96. Het scheelt dus over een afstand van 140km slechts €1,96.

Stel dat een gezin 25000km/ jaar doet.
    Dan scheelt dat €1,96 / 140 * 25000 = €350 euro op een heel jaar.

Bij mijn weten is 6,5/5,5 = 1,18.
    Dus dat is maar 18% meer brandstof. Ik vraag me af op wat die mensen zich baseren.
    Waar baseer jij je op? Op je (onbetrouwbare) boordcomputer? Of heb je effctief duizenden km gereden aan beide snelheden op dezelfde weg en dezelfde weersomstandigheden?
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Waar baseer jij je op? Op je (onbetrouwbare) boordcomputer? Of heb je effctief duizenden km gereden aan beide snelheden op dezelfde weg en dezelfde weersomstandigheden?
      Deels op mijn boordcomputer, deels uit vele kms gereden aan beide snelheden.
      En mijn boordcomputer is dan misschien wel onbetrouwbaar om het juiste verbruik weer te geven, om te vergelijken is het wel handig.

Comment

• Hangt ook van snelweg tot snelweg af hé. 160 op de E313 zou gewoon moordend zijn. Met de korte op en afritten. De E34 is dan al wat beter. Minder op en afritten. Vooral tussen Retie en Eersel,maar dat is dan weer NL.
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Het hangt er vooral van af of je met diesel of benzine rijdt. Benzine-verbruik stijgt nagenoeg rechtlijnig met de snelheid.

Bij diesel ligt het verbruik bij 180kmh amper hoger dan bij 120kmh. Dit heeft een en ander te zien met het ruimere koppel en dat het verbruik waarschijnlijk hoofdzakelijk van de belasting afhangt.

Dat kleine meerverbruik kan je volgens mij makkelijk op andere manieren compenseren...

Comment

• dat 160 rijden kun je ook compenseren

Comment

• en ik hou van die auto

Comment

• Comment

• Ik ben voorstander voor een max. km/h limiet gezien het type van wagen. Bijvoorbeeld:

Porsche: max 250 km/h
                  BMW 7: max 220 km/h
                  BMW X5: max 200 km/h
                  MB E: max. 180 km/h
                  VW GOLF 1.9TDI: max 140 km/h
                  VW POLO: max 130 km/h
                  enzovoort.

Ik zou minister van verkeer moeten worden.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Dat zou nogal een soep worden, meen je dat nu?
                    Ik ben het wel akkoord met je als je zegt dat het niet met alle auto's even veilig is om 160 te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                      Ik ben voorstander voor een max. km/h limiet gezien het type van wagen. Bijvoorbeeld:

enzovoort.

zalige humor

Comment

Ik ben voorstander voor een max. km/h limiet gezien het type van wagen. Bijvoorbeeld:

enzovoort.

wrong topic, dit hoort thuis in het humortopic

over dat laatste zou ik nog eens nadenken.

Comment

enzovoort.

Dan kunnen we ook beginnen over de bestuurder, aantal passagiers en/of bagage, leeftijd van de auto, het uur van de dag, ...

Comment

enzovoort.

Super idee makker!!!!!!

Laat me er nog eentje toevoegen:

Audi Q7: max 90km/u

Want hey, 't zijn toch kamions, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dorie Bekijk Berichten
                              • Aan een snelheid van 112 km/u verbruikt een gemiddelde wagen 38 procent meer brandstof dan wanneer dezelfde afstand zou worden afgelegd aan 80 km/u.
                              • Aan 96 km/u wordt 40 procent meer verbruikt dan aan 64 km/u.
                              • Iemand die aan 144 km/u over de snelweg raast, zal elke acht minuten 1,47 euro meer verbruiken dan iemand die zich houdt aan een snelheid van 112 km/u.
                              • Iemand die sneller – en dus minder lang rijdt – kan zijn brandstofverbruik daarmee niet compenseren. Een bestuurder die 144 km/u rijdt, verbruikt nog steeds 40 procent meer brandstof dan de diegene die 112 km/u rijdt gedurende dezelfde tijd.
                              http://nl.m24.be/geld_en_gezin/budge...25310-1767.art
                              Voorbeeldje van mijn corsa op de autosnelweg:

120-125 kph op teller: verbruik gemiddeld 7
                              110 kph op de teller: verbruik gemiddeld 5.8

Is dat niet ENORM? 8% trager is een besparing van 15%.
                              8% trager scheelt 5 minuten in een uur dat je op de baan bent, dus om naar het werk te rijden ocharme 2-3 minuten.
                              15% ofte 1.2 L verbruik minder is aan huidige prijzen bijna 2 euro per 100 km; of stel dat je inderdaad 100 km per dag naar je werk rijdt, 40 euro per maand, ofte bjina 500 euro per jaar! Gewoon door wat zuiniger en trager te rjiden.

Voila je koopkracht terug op peil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                Dat zou nogal een soep worden, meen je dat nu?
                                Ik ben het wel akkoord met je als je zegt dat het niet met alle auto's even veilig is om 160 te rijden.
                                Natuurlijk meen ik dat. Ik vind dat bijvoorbeeld een MB C200CDI niet uitgerust is om bijvoorbeeld 200 km/h te rijden terwijl een MB C63AMG wel, dus ...

De politie zal wel moeten leren om de diverse wagentypes uit het hoofd te leren. Wat voor ons geen probleem is.

Comment

• Praktisch niet haalbaar, en een beetje een dom idee.

Comment

Praktisch niet haalbaar, en een beetje een dom idee.
                                    Ja misschien wel ... ik hou wel van discriminatie.

Comment

• Ben je aan het zeveren of moet ik jou zien als het prototype van een SUV-rijder?

Comment

Ben je aan het zeveren of moet ik jou zien als het prototype van een SUV-rijder?
                                        Daar ben ikzelf nog niet uit.

Comment

• .
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                          Natuurlijk meen ik dat. Ik vind dat bijvoorbeeld een MB C200CDI niet uitgerust is om bijvoorbeeld 200 km/h te rijden terwijl een MB C63AMG wel, dus ...

Man man man, uw voorstellen zijn echt de max.
                                          Bent u soms achter uw uren scenarioschrijver voor In de gloria?

Als dit erdoorkomt, ik koop mij een C200CDI en laat er de bodykit van de AMG op zetten .

Comment

Working...
                                          X