Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
't is zeker geen excuus want 't max is daar 90, maar die baan is echt wel dikke kaka!
Beperking 70, na de lichten beperking 90, HONDERD meter verder beperking 70 en weer lichten en dit DRIE of VIER maal na elkaar.
Kutbaan.
Crevits zegt dan gisteren dat zo een dingen vereenvoudigd gaan worden, uiteraard zullen ze daar voor "overal 70" kiezen
Mijn vrouwke denkt dat ze gisterenavond geflitst is...
Ze reed op de baan van Jabbeke naar De Haan en die express-weg is daar 2x2 vakken gescheiden door een strook gras met soms haagjes erbij. Beperking van 70kmh op die plaats. Ze deed echter volgens haar op dat moment ongeveer 120 kmh toen ze plots 2 korten flitsen zag voor haar.
Haar ma reed daar een beetje voor ongeveer even snel (iets trager kan, maar zeker ver boven de 70) en heeft niets gezien. Op de terugweg heeft ze op die plaats goed opgelet en zag ze op de pechtstrook een break staan in de middle of nowhere, volledig donker, met 2 man erin.
Ze zou dus op de voorkant moeten geflitst zijn, maar volgens mij kan dat niet als de situatie er als volgt uitzag:
Dus 2 keer 2 rijvakken met een strook gras van een paar m ertussen. De blauwe is de flitskar en de rode is mijn vrouw.
Volgens mij moet die toevallig net één in de andere richting gepakt hebben, maar daarop heeft ze natuurlijk niet gelet. Paar uur later heeft ze daar die flitskar zo zien staan en op het moment dat zij geflitst werd, stond er aan haar kant niets en ze zag de flits voor haar...
't is zeker geen excuus want 't max is daar 90, maar die baan is echt wel dikke kaka!
Beperking 70, na de lichten beperking 90, HONDERD meter verder beperking 70 en weer lichten en dit DRIE of VIER maal na elkaar.
Kutbaan.
Crevits zegt dan gisteren dat zo een dingen vereenvoudigd gaan worden, uiteraard zullen ze daar voor "overal 70" kiezen
Ben daar gisterennacht rond 03:45h ook geweest (richting restaurant/Zuienkerke en een klein half uurtje later in de andere richting 2 x niets gezien.
Inderdaad een wreed ambetant baantje, waarom niet overal 70 of beter 90 natuurlijk. Er staan daar wel nergens flitspalen voor snelheid en/of rood licht.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Inderdaad een wreed ambetant baantje, waarom niet overal 70 of beter 90 natuurlijk. Er staan daar wel nergens flitspalen voor snelheid en/of rood licht.
en dan zwijgen we nog van die scheve witte lijnen in 't midden!!!
Als belgie nu eens de snelheidslimieten zou afschaffen, zouden er dan echt zoveel meer accidenten gebeuren denk je?
Ik was daarjuist aan het discussieren met een verkeersveilige leeftijdsgenoot van me die nooit te hard rijdt en +- 5000km per jaar doet. Mijn stelling was als volgt: alle accidenten die gebeuren waar snelheid mee gemoeid is, zijn door kiekens die zich niet kunnen aanpassen aan omstandigheden en rijden zonder na te denken. Dus zij kijken niet naar de snelheidslimiet, dus of de limiet er dan is of niet -> veranderd niks gezien ze er toch niet naar kijken. Voor mij persoonlijk is er ook geen snelheidslimiet, ik rij op gevoel. Ik rij meestal harder dan toegelaten en ondervind daar geen problemen van, soms rij ik ook minder hard dan toegelaten omdat het mij gewoon niet zo verstandig lijkt. Voor mij veranderd er dus ook netto niks (behalve de boetes mss).
Ik zie dus eigenlijk maar 2 problemen:
- kiekens die zich er toch niet aan houden gaan zonder limiet ook nog altijd mensen dood rijden
- Voor iemand die de baan niet kent kan de limiet een indicatie zijn, hoewel dat eigenlijk niet zou mogen want niemand hoort je te vertellen hoe snel jij een bepaald stuk kunt nemen. Sommigen onder ons zijn nog niet geschikt om bepaalde stukken hier in mijn buurt te nemen aan 50, waar 90 mag
Gaat dat over expressweg N31.. golf IV variant (donkergroen) staat daar vaak te flitsen net voor afrit quick.. pakt er daar redelijk veel .. mag je inderdaad 70.. ,
flitsen van daar op de neus aan de andere kant doet hij wel niet..
Gaat dat over expressweg N31.. golf IV variant (donkergroen) staat daar vaak te flitsen net voor afrit quick.. pakt er daar redelijk veel .. mag je inderdaad 70.. ,
flitsen van daar op de neus aan de andere kant doet hij wel niet..
Neen, Jabbeke > Zuienkerke is N9 geloof ik...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Als belgie nu eens de snelheidslimieten zou afschaffen, zouden er dan echt zoveel meer accidenten gebeuren denk je?
Ik was daarjuist aan het discussieren met een verkeersveilige leeftijdsgenoot van me die nooit te hard rijdt en +- 5000km per jaar doet. Mijn stelling was als volgt: alle accidenten die gebeuren waar snelheid mee gemoeid is, zijn door kiekens die zich niet kunnen aanpassen aan omstandigheden en rijden zonder na te denken. Dus zij kijken niet naar de snelheidslimiet, dus of de limiet er dan is of niet -> veranderd niks gezien ze er toch niet naar kijken. Voor mij persoonlijk is er ook geen snelheidslimiet, ik rij op gevoel. Ik rij meestal harder dan toegelaten en ondervind daar geen problemen van, soms rij ik ook minder hard dan toegelaten omdat het mij gewoon niet zo verstandig lijkt. Voor mij veranderd er dus ook netto niks (behalve de boetes mss).
Ik zie dus eigenlijk maar 2 problemen:
- kiekens die zich er toch niet aan houden gaan zonder limiet ook nog altijd mensen dood rijden
- Voor iemand die de baan niet kent kan de limiet een indicatie zijn, hoewel dat eigenlijk niet zou mogen want niemand hoort je te vertellen hoe snel jij een bepaald stuk kunt nemen. Sommigen onder ons zijn nog niet geschikt om bepaalde stukken hier in mijn buurt te nemen aan 50, waar 90 mag
Volgens mij is snelheid op zich niet echt een gevaar.
Het is door stommiteiten van de ene partij dat de andere door te hoge snelheid vaak niet kan stoppen.
Maar de toegestane snelheid is vaak ook al te hoog, anders zouden de ongevallen gewoon niet meer gebeuren.
Wordt B dan onveiliger bij het afschaffen van de snelheidslimieten? Onrechtstreeks wel, maar op een nachtelijke autosnelweg of een baan met weinig verkeer waar geen zijwegen of opritten aansluiten niet bijvoorbeeld.
Geen eenduidige ja of nee dus.
Niks tegen snelheid dus, wel iets tegen onaangepaste snelheid, maar da's dan weer een o zo rekbaar begrip. Vandaar dat de overheid die limiet kiest. En aan ieder voor zich om ervoor te kiezen dit te volgen, en dan komen we weer bij de boetes versus eigen keuze
Comment