Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ben de discussie hier totaal niet aan het volgen, waarvoor mijn excuses, maar je haalt daar inderdaad iets belangrijks aan. In Duitsland heb je af en toe bordjes die je aanmanen tot "VERSETZT FAHREN", goeie zaak vind ik dat.
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    je haalt hét punt van een speciefiek gedeelte van deze draad aan, mersie voor uw bijdrage
    Inderdaad. En als iedereen zich de discipline kan opbrengen van zich daar enkele kilometers lang gewoon aan te houden vormen de wegenwerken amper een opstakel en verloopt het rijden vlot doch met lagere snelheden.

Comment

• Dat lijkt me dus sterk dat mijn gedrag bottlenecks zou creëren, al omdat ik gewoon mijn voorligger volg. Harder rijden dan 70 km/u zorgt er niet voor dat achterliggers die 70 km/u rijden voor mij moeten remmen. Elementaire fysica.

Ik rij liefst ook geschraagd, maar enkel wanneer de snelheden gelijk lopen. Pas als mijn voorligger sneller gaat zal ik zelf ook inhalen.

Files staan door een zeer eenvoudige reden: voorop rijdt iemand trager dan dat jij wil rijden. Dit zie je zowat bij alle files, door wevend verkeer dat door voorliggers of door schrik niet z'n snelheid kan of wil aanhouden, en zo vertragingen creëren voor de achterliggers. Als in deze werken geen rijstroken meer wegvallen zou je vanaf de laatste wegversmalling tot het einde perfect een constante snelheid moeten kunnen halen. Dat iemand halverwege de werken 120 km/u rijdt is niet de oorzaak van opstoppingen thv de bottleneck.
      Last edited by ; 29/08/2009, 11:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Files staan door een zeer eenvoudige reden: voorop rijdt iemand trager dan dat jij wil rijden.
        Dat is nét de kwestie. Jij hebt hier niks te willen. Er is een snelheidslimiet vastgelegd waaraan alle bestuuders, dus zélfs jij, zich moeten houden. Of jij nu graag 70 dan wel 170 zou willen rijden is totaal naast de kwestie.

En daardoor ontstaan files op zulke punten. Mensen die denken meer te mogen dan anderen, zoals jij dus. In duitsland weet men dat al langer.
        Last edited by ; 29/08/2009, 15:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Dat is nét de kwestie. Jij hebt hier niks te willen. Er is een snelheidslimiet vastgelegd waaraan alle bestuuders, dus zélfs jij, zich moeten houden. Of jij nu graag 70 dan wel 170 zou willen rijden is totaal naast de kwestie.

En daardoor ontstaan files op zulke punten. Mensen die denken meer te mogen dan anderen, zoals jij dus.
          Gast

Comment

• edit.
            Last edited by ; 29/08/2009, 15:28.

Comment

• Je hebt teveel LPG gesnoven, peis ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Je hebt teveel LPG gesnoven, peis ik
                Ik rij bijna 1 jaar op diesel.

Comment

Ik rij bijna 1 jaar op diesel.
                  Das zoals asbest, de gevolgen komen pas jaren later naar boven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Ben de discussie hier totaal niet aan het volgen, waarvoor mijn excuses, maar je haalt daar inderdaad iets belangrijks aan. In Duitsland heb je af en toe bordjes die je aanmanen tot "VERSETZT FAHREN", goeie zaak vind ik dat.
                    en hoe vertaald zich dat??

Comment

En daardoor ontstaan files op zulke punten. Mensen die denken meer te mogen dan anderen, zoals jij dus. In duitsland weet men dat al langer.
                      Hehehe, dus de file ontstaat omdat mensen 120 km/u rijden waar ze maar 70 km/u mogen?

Kom jij soms in files, of draai je bovenstaande onzin gewoon uit je neus?

Je weet hopelijk toch ook dat een snelweg zijn hoogste debiet haalt bij 80 km/u, maar die snelheid ook het kritieke punt is waarbij eender welke remactie een file veroorzaakt door verzadiging?

Bon, de wetgeving zegt 70, en iedereen die sneller wil, doet dat maar op zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar ik ga alleszins niet beweren dat een hogere snelheid filevorming veroorzaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        en hoe vertaald zich dat??
                        Stel personenwagens op het smallere linkse vak, vrachtverkeer en tragere chauffeurs rechts.

Je haalt dan pas bv. een rechtsrijdende vrachtwagen in als er voor je genoeg plaats is, zodanig dat je snel voorbij die vrachtwagen kan en er nooit naast moet blijven hangen.

Comment

• geritst rijden dus .. of zoiets..

Comment

• Indd, versetzt fahren zoals ik al zei

Comment

• Daarnet aan 131 km/u op de teller voorbij een flitser gereden ter hoogte van Waasmunster richting Gent op de E17 en ik ben bij mijn weten niet geflitst. Ik vermoed dat dat zo'n 127 km/u zou zijn op mijn GPS.
                              Dus ja kan gerust zo snel?
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Dat hangt af van de instelling van de radar... Er zijn genoeg plaatsen waar men enkel de overtredingen +10 km + marge meet, maar in principe kan je er al aanhangen vanaf reële snelheid + marge, of zelfs zonder marge als het parket voor 121 feitelijke km/u zou vervolgen en de rechter van mening is dat de technische marges toegepast door de politie overbodig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  geritst rijden dus .. of zoiets..

àls ze zoiets in belgie moeten zetten, dan is dat bord 3 keer zo groot en dan versta nog niemand het

Comment

• in duitsland of in holland maken ze het gewoon zo smal je ni anders kan, tenzij smartjes, en dan laten ze je er ni tussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      àls ze zoiets in belgie moeten zetten, dan is dat bord 3 keer zo groot en dan versta nog niemand het
                                      behalve de buitenlanders dan, en dat is toch al de helft van wat hier rond rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Zeg bobo, je trompeert u op die foto hoor, dat bord is groter dan je denkt. Als je de hoogte van 1 camion weet en als je dan ziet dat er twee boven elkaar staan ......

Comment

• "Meer snelheidscontroles op snelwegen is wereld op zijn kop"

02/09 Mobiliteitsorganisatie Touring wil meer snelheidscontroles op secundaire wegen, maar niét op snelwegen. “Het invoeren van meer snelheidscontroles op autosnelwegen is de wereld op zijn kop. Als de politie dit aangeeft als reden om het aantal verkeersdoden te laten dalen dan heeft men zijn les niet goed geleerd", klinkt het scherp.
                                          "Op autosnelwegen vallen 15% van alle verkeersdoden, de overige doden vallen op secundaire wegen en gemeentewegen. Meer controle kan dus helpen op deze wegen en niet op autosnelwegen.”
                                          Touring reageert zo op het nieuws dat de politie het aantal verkeersdoden wil terugdringen door meer én strenger controleren. Zo plannen ze minstens 40 miljoen bemande snelheidscontroles per jaar. Dat verdubbelt de kans dat u wordt geflitst.
                                          Efficiënte locatie

"De kans om te sterven in een ongeval is driemaal groter op secundaire wegen dan op een autosnelweg. Het is alsof men nog altijd niet heeft begrepen dat verkeersveiligheid veel verder gaat dan alleen maar in het wildeweg flitsen", zegt Touring.
                                          "We hebben niets tegen snelheidscontroles, maar als in Rijkevorsel in de bebouwde kom een snelheidsduivel wordt geflitst aan 133 km/u (Lees het artikel 'Snelheidsduivel aan 133 per uur door de bebouwde kom') en als daar al veel klachten waren van buurtbewoners over de te hoge snelheid in hun straat, dan zijn dit juist de locaties waar meer controles moeten gebeuren.”

bron: gva

Comment

Working...
                                          X