vertragen en versnellen is eregerlijk, ook bergop en bergaf
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
o))) Flits PartII o)))
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvertragen en versnellen is eregerlijk, ook bergop en bergaf
Ik zet die momenteel zelfs aan als ik op 50 en/of 70 banen rijd zoals bv. de invalswegen van en naar het centrum. 50 is 50 want de meeste chauffeurs denken dat ze, eens de meeste huizen voorbij, terug mogen op het gas gaan, of het einde van de bebouwde kom of het einde van een snelheidszone bereikt is of niet. Niet voor mij dus. Spijtig dat mijn CC niet op 30 werkt anders gebruikte ik hem nog voor die zones ook. (Dat is het probleem met een wagen die zo snel op het gas reageert eh....men moet schier overal met CC rijden wil men geen boetes riskeren).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvoor sinterklaas wil ik frankie terug
Toch geen ban aan zijn been? Zo ne lieve begrijpende mens .....het zou schande zijn moest iemand hem dat gelapt hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenMet CC kan je aan een steeds constante snelheid rijden want de inspuiting wordt automatisch aangepast om die snelheid te behouden, bergop meer inspuiting en bergaf minder. Zonder CC kan je inderdaad "misschien" zuiniger rijden als men het gaspedaal constant in dezelfde stand houdt zonder rekening te houden met het reliëf van de weg, bij bergop verlies je dan snelheid en bij bergaf zal je licht versnellen. Maar om zeker te zijn van echt zuinig te rijden moet je maar twee zaken in uw wagen monteren, 1. een ei om onder uw gaspedaal te leggen en 2. een regelvijs zodat je het gas met een toertje seffens kan doen toenemen....Plezant is natuurlijk anders, maar ieder zijn meug zei den boer en hij at het kind zijn pap uit.
Je houdt je pedaal constant in. En bij wijzigende omstandigheden (bocht, bergaf en bergop) stuur je bij. Toch exact wat je CC doet?
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenWat nog eens het positieve van het gebruik van de CC in de verf zet ....
Ik zet die momenteel zelfs aan als ik op 50 en/of 70 banen rijd zoals bv. de invalswegen van en naar het centrum. 50 is 50 want de meeste chauffeurs denken dat ze, eens de meeste huizen voorbij, terug mogen op het gas gaan, of het einde van de bebouwde kom of het einde van een snelheidszone bereikt is of niet. Niet voor mij dus. Spijtig dat mijn CC niet op 30 werkt anders gebruikte ik hem nog voor die zones ook. ...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtennormaal kunnen die palen niet in 2 richtingen pakken ze ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenallee, hebben jullie dan echt zo veel last om jullie snelheidsmeter in de gaten te houden en constante snelheid aan te houden, ongeacht de stand van de voet?
Je houdt je pedaal constant in. En bij wijzigende omstandigheden (bocht, bergaf en bergop) stuur je bij. Toch exact wat je CC doet?
Inderdaad, maar als je wel, zoals een goede chaufffeur zou moeten doen, gas bijgeeft bij bergop en gas lost bij bergaf dan doe je exact hetzelfde "maar minder accuraat" dan de CC waardoor je dus een te verwaarlozen meerverbruik zal optekenen tegenover een CC.
volledig analoog hier bij mij. Alleen doe ik er steeds een paar km/u af.
Waarschijnlijk omdat die entry in het vak QUOTE stond en daardoor niet "gezien" werd ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenGeloof me... echt wel.
Zo'n brede (dus niet eentje met lussen) kan zelfs 8 rijstroken tegelijk flitsen, 4 in elke richting.
Comment
-
lol, deze week in Oostende ook zo iets gezien.
Er waren techniekers aan een of ander bakje aan 't werken op de grond (nutsmaatschappij of zo). En ik zag iemand (voor een plaatsbeschrijving of whatever) gereed om een foto te nemen ervan. Net daarvoor stond een flitspaal. En ik zag het zo gebeuren: op het moment dat de voorganger voorbij die paal reed, ging die kerel z'n flash af en hoppa! De remlichtjes aan__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenIk ben van 't weekend ook geflitst maar de flash kwam uit m'n eigen auto hahahahahahhaha ik schrok me kapot
Ik schrik en denk dat ik geflitst ben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIk zit hier achter mijn pc en daarjuist was er een flash op de tv naast mij.
Ik schrik en denk dat ik geflitst ben.
Comment
-
gister nog geflitst geweest aan de ring van Vilvoorde. De brug.
Geen paal, maar ik denk een kaske, want zag net in een oogwenk een fluojas achter de rail staan, ik remde, maar *pats* een flash.
Ik reed nog geen 120 op teller. Dus is maar vreemd. Of geldt daar een snelheid van 90 of 100? Zal wel zoiets zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichtengister nog geflitst geweest aan de ring van Vilvoorde. De brug.
Geen paal, maar ik denk een kaske, want zag net in een oogwenk een fluojas achter de rail staan, ik remde, maar *pats* een flash.
Ik reed nog geen 120 op teller. Dus is maar vreemd. Of geldt daar een snelheid van 90 of 100? Zal wel zoiets zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichtenviaduct vilvoorde mag je ook maar 90, weinigen rijden daar 90.Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk BerichtenOmdaze daar ni kunnen flitsen, maar iswel 90Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenze kunnen daar wel staan hoor ... ik heb ze er al gezien met zo'n vuilbak ding
ok.
Tof! Ik ben net voorgekomen voor het inhalen over een plein (martelarenplein) en over een gearceerde strook. En nu dit...
Wanneer ga ik het toch 's leren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichtenviaduct van vilvoorde is idd max 90
Hoewel op de kalme uren slechts een minderheid van de bestuurders zich daaraan houdt... 90 is dan echt wel traag, ik rijd er dan meestal een 110-120 op de teller, dan is de boete mocht ik pech hebben nog schappelijk. Op de plaatsen waar veel volk zonder veel erg te snel rijdt staan ze dan natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenHoewel op de kalme uren slechts een minderheid van de bestuurders zich daaraan houdt... 90 is dan echt wel traag, ik rijd er dan meestal een 110-120 op de teller, dan is de boete mocht ik pech hebben nog schappelijk. Op de plaatsen waar veel volk zonder veel erg te snel rijdt staan ze dan natuurlijk...
Comment
-
Ik doe dan al m'n telefoontjes voor het werk. Ongelooflijk wat je allemaal geregeld krijgt op die tijd. Allemaal tijd dat je niet meer op kantoor hoeft te spenderen.
Ow ja: uiteraard handsfree he.
Ook al is het perfect legaal, toch is er ook net dat tikje minder aandacht, dat moet ik toegeven. Maar 't valt wel mee.
Heb vandaag een rit van 130 km gemaakt langs autosnelweg. Aanvankelijke berekende tijdsduur van de rit op gps was 1:15 min. Ik heb de hele tijd 105 gereden op CC. Lekker relax, nu en dan een vrachtwagen voorbij en 't was al. Ondertussen al die gejaagde mensen op het 2e en 3e vak voorbij zien razen. En tijdsduur was 1:25 min geworden, dus 10 min verschil.
Ik deed m'n telefoontjes, en heb door dat vele werk dan al te doen, meer dan 3x 10 min winst op kantoor gehaald
En boetes uitgespaard__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
Comment