Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vertragen en versnellen is eregerlijk, ook bergop en bergaf

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      vertragen en versnellen is eregerlijk, ook bergop en bergaf
      Wat nog eens het positieve van het gebruik van de CC in de verf zet ....
      Ik zet die momenteel zelfs aan als ik op 50 en/of 70 banen rijd zoals bv. de invalswegen van en naar het centrum. 50 is 50 want de meeste chauffeurs denken dat ze, eens de meeste huizen voorbij, terug mogen op het gas gaan, of het einde van de bebouwde kom of het einde van een snelheidszone bereikt is of niet. Niet voor mij dus. Spijtig dat mijn CC niet op 30 werkt anders gebruikte ik hem nog voor die zones ook. (Dat is het probleem met een wagen die zo snel op het gas reageert eh....men moet schier overal met CC rijden wil men geen boetes riskeren).

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        voor sinterklaas wil ik frankie terug
        Wat is er feitelijk aan de hand met frankie ? Heb ik soms iets gemist ???
        Toch geen ban aan zijn been? Zo ne lieve begrijpende mens .....het zou schande zijn moest iemand hem dat gelapt hebben.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Met CC kan je aan een steeds constante snelheid rijden want de inspuiting wordt automatisch aangepast om die snelheid te behouden, bergop meer inspuiting en bergaf minder. Zonder CC kan je inderdaad "misschien" zuiniger rijden als men het gaspedaal constant in dezelfde stand houdt zonder rekening te houden met het reliëf van de weg, bij bergop verlies je dan snelheid en bij bergaf zal je licht versnellen. Maar om zeker te zijn van echt zuinig te rijden moet je maar twee zaken in uw wagen monteren, 1. een ei om onder uw gaspedaal te leggen en 2. een regelvijs zodat je het gas met een toertje seffens kan doen toenemen....Plezant is natuurlijk anders, maar ieder zijn meug zei den boer en hij at het kind zijn pap uit.
          allee, hebben jullie dan echt zo veel last om jullie snelheidsmeter in de gaten te houden en constante snelheid aan te houden, ongeacht de stand van de voet?
          Je houdt je pedaal constant in. En bij wijzigende omstandigheden (bocht, bergaf en bergop) stuur je bij. Toch exact wat je CC doet?

          Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Wat nog eens het positieve van het gebruik van de CC in de verf zet ....
          Ik zet die momenteel zelfs aan als ik op 50 en/of 70 banen rijd zoals bv. de invalswegen van en naar het centrum. 50 is 50 want de meeste chauffeurs denken dat ze, eens de meeste huizen voorbij, terug mogen op het gas gaan, of het einde van de bebouwde kom of het einde van een snelheidszone bereikt is of niet. Niet voor mij dus. Spijtig dat mijn CC niet op 30 werkt anders gebruikte ik hem nog voor die zones ook. ...
          volledig analoog hier bij mij. Alleen doe ik er steeds een paar km/u af.
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            normaal kunnen die palen niet in 2 richtingen pakken ze ...
            Geloof me... echt wel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              allee, hebben jullie dan echt zo veel last om jullie snelheidsmeter in de gaten te houden en constante snelheid aan te houden, ongeacht de stand van de voet?
              Je houdt je pedaal constant in. En bij wijzigende omstandigheden (bocht, bergaf en bergop) stuur je bij. Toch exact wat je CC doet?

              Inderdaad, maar als je wel, zoals een goede chaufffeur zou moeten doen, gas bijgeeft bij bergop en gas lost bij bergaf dan doe je exact hetzelfde "maar minder accuraat" dan de CC waardoor je dus een te verwaarlozen meerverbruik zal optekenen tegenover een CC.



              volledig analoog hier bij mij. Alleen doe ik er steeds een paar km/u af.
              Heb de hierbovenstaande reactie ingegeven en bij het willen posten kreeg ik de melding dat mijn bericht niet geaccepteerd werd daar minder dan 5 tekens lang ????
              Waarschijnlijk omdat die entry in het vak QUOTE stond en daardoor niet "gezien" werd ??

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Geloof me... echt wel.
                Indd.
                Zo'n brede (dus niet eentje met lussen) kan zelfs 8 rijstroken tegelijk flitsen, 4 in elke richting.

                Comment


                • Ik ben van 't weekend ook geflitst maar de flash kwam uit m'n eigen auto hahahahahahhaha ik schrok me kapot

                  Comment


                  • lol, deze week in Oostende ook zo iets gezien.
                    Er waren techniekers aan een of ander bakje aan 't werken op de grond (nutsmaatschappij of zo). En ik zag iemand (voor een plaatsbeschrijving of whatever) gereed om een foto te nemen ervan. Net daarvoor stond een flitspaal. En ik zag het zo gebeuren: op het moment dat de voorganger voorbij die paal reed, ging die kerel z'n flash af en hoppa! De remlichtjes aan
                    __________________________

                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      Ik ben van 't weekend ook geflitst maar de flash kwam uit m'n eigen auto hahahahahahhaha ik schrok me kapot
                      Ik zit hier achter mijn pc en daarjuist was er een flash op de tv naast mij.

                      Ik schrik en denk dat ik geflitst ben .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Ik zit hier achter mijn pc en daarjuist was er een flash op de tv naast mij.

                        Ik schrik en denk dat ik geflitst ben .
                        Ja kutwijf was foto"s aan het trekken op de achterbank.

                        Comment


                        • gister nog geflitst geweest aan de ring van Vilvoorde. De brug.
                          Geen paal, maar ik denk een kaske, want zag net in een oogwenk een fluojas achter de rail staan, ik remde, maar *pats* een flash.

                          Ik reed nog geen 120 op teller. Dus is maar vreemd. Of geldt daar een snelheid van 90 of 100? Zal wel zoiets zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                            gister nog geflitst geweest aan de ring van Vilvoorde. De brug.
                            Geen paal, maar ik denk een kaske, want zag net in een oogwenk een fluojas achter de rail staan, ik remde, maar *pats* een flash.

                            Ik reed nog geen 120 op teller. Dus is maar vreemd. Of geldt daar een snelheid van 90 of 100? Zal wel zoiets zijn.
                            viaduct van vilvoorde is idd max 90

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                              viaduct vilvoorde mag je ook maar 90, weinigen rijden daar 90.
                              Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                              Omdaze daar ni kunnen flitsen, maar iswel 90
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                              ze kunnen daar wel staan hoor ... ik heb ze er al gezien met zo'n vuilbak ding

                              ok.

                              Tof! Ik ben net voorgekomen voor het inhalen over een plein (martelarenplein) en over een gearceerde strook. En nu dit...

                              Wanneer ga ik het toch 's leren...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                viaduct van vilvoorde is idd max 90

                                Hoewel op de kalme uren slechts een minderheid van de bestuurders zich daaraan houdt... 90 is dan echt wel traag, ik rijd er dan meestal een 110-120 op de teller, dan is de boete mocht ik pech hebben nog schappelijk. Op de plaatsen waar veel volk zonder veel erg te snel rijdt staan ze dan natuurlijk...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                                  Hoewel op de kalme uren slechts een minderheid van de bestuurders zich daaraan houdt... 90 is dan echt wel traag, ik rijd er dan meestal een 110-120 op de teller, dan is de boete mocht ik pech hebben nog schappelijk. Op de plaatsen waar veel volk zonder veel erg te snel rijdt staan ze dan natuurlijk...
                                  Da's toch 30 (zonder tellerafwijking én reductie) per uur te snel, is dat niet zwaar overtreding? Wat zijn dan de mogelijke straffen?

                                  Comment


                                  • Vandaag 340 km gereden, 3 flitscontroles gezien. Uiteraard niet geflitst.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • Ik heb de laatste tijd ook het tragere rijden ontdekt. Helaas wel niet met het beoogde zogenaamd veiligere rijgedrag, want ik zit dan vaak te laptoppen.

                                      Comment


                                      • Ik doe dan al m'n telefoontjes voor het werk. Ongelooflijk wat je allemaal geregeld krijgt op die tijd. Allemaal tijd dat je niet meer op kantoor hoeft te spenderen.
                                        Ow ja: uiteraard handsfree he.
                                        Ook al is het perfect legaal, toch is er ook net dat tikje minder aandacht, dat moet ik toegeven. Maar 't valt wel mee.
                                        Heb vandaag een rit van 130 km gemaakt langs autosnelweg. Aanvankelijke berekende tijdsduur van de rit op gps was 1:15 min. Ik heb de hele tijd 105 gereden op CC. Lekker relax, nu en dan een vrachtwagen voorbij en 't was al. Ondertussen al die gejaagde mensen op het 2e en 3e vak voorbij zien razen. En tijdsduur was 1:25 min geworden, dus 10 min verschil.
                                        Ik deed m'n telefoontjes, en heb door dat vele werk dan al te doen, meer dan 3x 10 min winst op kantoor gehaald
                                        En boetes uitgespaard
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment


                                        • Maar minder rijplezier gehad, en het is daarom dat ik snel rij, niet om tijd te winnen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X