Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Idem hier, aan 120 of trager op de autostrade begin ik me te vervelen en heb ik tijd over om allerlei andere dingen te doen

Aandacht aan +120 is veel hoger in mijn geval.
    Das ook weer ni helemaal waar.
    Ik rij voor mijn werk dagelijks 170 km/h.
    En da is niet altijd een goede reden om alerter te zijn.
    Wisselend verkeer is het best om alert te blijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      Das ook weer ni helemaal waar.
      Ik rij voor mijn werk dagelijks 170 km/h.
      En da is niet altijd een goede reden om alerter te zijn.
      Wisselend verkeer is het best om alert te blijven
      Mocht ik in slaap vallen aan 120, 'k zou een nog mooiere job hebben

Ik snap dat ook echt niet he. Rijden is een opdracht. Da's niet luieren en je ondertussen toevallig verplaatsen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• edit: dubbel

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Schouppe geeft toe dat brave chauffeur de dupe kan zijn Tegelijk geflitst: politie 'gokt' wie boete krijgt

• woensdag 28 april 2010
          • Auteur: Dajo Hermans

Tegelijk geflitst: politie 'gokt' wie boete krijgt
          © Nicolas Maeterlinck

Flitscamera's zijn niet altijd even betrouwbaar. Als meerdere wagens tegelijk voorbij de lens passeren, moet de politie zelf op de foto zoeken wie de échte laagvlieger kan zijn. 'Zo gebeurt het soms wel eens dat de verkeerde wordt beboet', erkent staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). Dajo Hermans

'Let op, het kan ook u overkomen', waarschuwt Koen Cuykens (44) uit Puurs. De man reed begin deze maand met zijn Audi keurig met de toegestane snelheid voorbij de Bevrijdingstunnel op de A12. Sneller dan 90 km/uur, de maximaal toegelaten snelheid, reed hij niet. Maar toen hij bij het passeren van de flitspaal voorbij werd gestoken door een laagvlieger, liep het fout.

'Lap! Die heeft prijs, dacht ik nog. En tegelijk vroeg ik me af of de flitsapparatuur wel het onderscheid zou maken tussen mij en de overtreder. Maar eerlijk gezegd, ik had er alle vertrouwen in. Ik twijfelde daar niet echt aan.'

Dat had hij beter wel gedaan. Een week later viel er een 'pro justitia' in zijn bus. 'En ja hoor. U bent geflitst met 111 km/uur, stond erop. De minnelijk schikking bedroeg 70 euro.'

Alleen was hij er pertinent zeker van dat die boete onterecht was. 'Aangezien ik die flitslocatie zeer goed ken, let ik daar altijd extra op mijn snelheid. Ik was er dus echt zeker van dat dit niet kon', vertelt Cuykens.

Hij betaalde de boete niet en stak meteen zijn licht op bij de federale politie. 'Een uur nadat ik mijn verhaal had gedaan en ze alles hadden dubbelgecheckt, kreeg ik al een bericht terug: dat het wel eens zou kunnen dat ik gelijk had.'

Wie de flitsfoto's goed en grondig bekeek - er waren er zelfs twee of drie zeer snel na elkaar gemaakt - kon zien dat Cuykens inderdaad geen overtreding beging en voorbijgestoken werd door een laagvlieger.

'Maar als ik zelf niet zo alert was geweest, was die snelheidsduivel er zeer goed vanaf gekomen en had ik die boete in alle onwetendheid gewoon betaald', zegt Cuykens. Begin deze week kreeg hij een rechtzetting van de politie, mét excuses.

Vergissingen

Etienne Schouppe, staatssecretaris voor Mobiliteit in de ontslagnemende regering, geeft toe dat de flitspalen niet altijd zo betrouwbaar zijn. 'Er gebeuren inderdaad soms wel eens vergissingen', stelt hij. En dat heeft weinig met de flitspalen zelf te maken, maar des te meer met het feit dat de analyse van de foto's allerminst gesofisticeerd gebeurt. Noem het gerust 'bandwerk'.

'Of het nu om een digitale of analoge flitscamera gaat, al die foto's moeten één per één door een agent worden bekeken. Als er dan meerdere auto's op gelijke hoogte op de foto staan, is het soms moeilijk af te leiden wie nu de echte laagvlieger is. Dikwijls is het uitgangspunt dan dat de linkse wagen wilde inhalen en dus de overtreding maakte. Maar soms is het echt kijken en zoeken.'

Schouppe waarschuwt alvast: 'Dit komt écht niet vaak voor, maar een zeldzame keer gebeurt het wel eens. Wie een pv in zijn bus krijgt, maar er zeker van is dat hij niet in overtreding was, kan dus maar beter opletten en zich tot het parket richten.' Al beseft hij dat zijn waarschuwing niet zonder gevaar is: 'Laat dit geen uitvlucht worden voor de echte overtreders. We weten maar al te goed dat velen van hen ook erg creatief zijn in het verzinnen van excuses.'

Comment

• De politie hoeft niet "te gokken".
            Gewoon beter kijken op de flitsfoto, de camera detecteert welke rijstrook de overtreding gemaakt heeft.

Comment

• Hier zat er vanochtend weer ééntje in de bus... 77 waar 50 mocht. Na correctie 71 en 160 euro boete.

Fuck das duur zeg

Comment

• Betalen met de glimlach!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  Betalen met de glimlach!
                  Nu wel nog, tot ik mijn overschrijving doe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                    Hier zat er vanochtend weer ééntje in de bus... 77 waar 50 mocht. Na correctie 71 en 160 euro boete.

Fuck das duur zeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                      Schouppe geeft toe dat brave chauffeur de dupe kan zijn Tegelijk geflitst: politie 'gokt' wie boete krijgt

• woensdag 28 april 2010
                      • Auteur: Dajo Hermans

Tegelijk geflitst: politie 'gokt' wie boete krijgt
                      © Nicolas Maeterlinck

Flitscamera's zijn niet altijd even betrouwbaar. Als meerdere wagens tegelijk voorbij de lens passeren, moet de politie zelf op de foto zoeken wie de échte laagvlieger kan zijn. 'Zo gebeurt het soms wel eens dat de verkeerde wordt beboet', erkent staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). Dajo Hermans

'Let op, het kan ook u overkomen', waarschuwt Koen Cuykens (44) uit Puurs. De man reed begin deze maand met zijn Audi keurig met de toegestane snelheid voorbij de Bevrijdingstunnel op de A12. Sneller dan 90 km/uur, de maximaal toegelaten snelheid, reed hij niet. Maar toen hij bij het passeren van de flitspaal voorbij werd gestoken door een laagvlieger, liep het fout.

'Lap! Die heeft prijs, dacht ik nog. En tegelijk vroeg ik me af of de flitsapparatuur wel het onderscheid zou maken tussen mij en de overtreder. Maar eerlijk gezegd, ik had er alle vertrouwen in. Ik twijfelde daar niet echt aan.'

Dat had hij beter wel gedaan. Een week later viel er een 'pro justitia' in zijn bus. 'En ja hoor. U bent geflitst met 111 km/uur, stond erop. De minnelijk schikking bedroeg 70 euro.'

Alleen was hij er pertinent zeker van dat die boete onterecht was. 'Aangezien ik die flitslocatie zeer goed ken, let ik daar altijd extra op mijn snelheid. Ik was er dus echt zeker van dat dit niet kon', vertelt Cuykens.

Hij betaalde de boete niet en stak meteen zijn licht op bij de federale politie. 'Een uur nadat ik mijn verhaal had gedaan en ze alles hadden dubbelgecheckt, kreeg ik al een bericht terug: dat het wel eens zou kunnen dat ik gelijk had.'

Wie de flitsfoto's goed en grondig bekeek - er waren er zelfs twee of drie zeer snel na elkaar gemaakt - kon zien dat Cuykens inderdaad geen overtreding beging en voorbijgestoken werd door een laagvlieger.

'Maar als ik zelf niet zo alert was geweest, was die snelheidsduivel er zeer goed vanaf gekomen en had ik die boete in alle onwetendheid gewoon betaald', zegt Cuykens. Begin deze week kreeg hij een rechtzetting van de politie, mét excuses.

Vergissingen

Etienne Schouppe, staatssecretaris voor Mobiliteit in de ontslagnemende regering, geeft toe dat de flitspalen niet altijd zo betrouwbaar zijn. 'Er gebeuren inderdaad soms wel eens vergissingen', stelt hij. En dat heeft weinig met de flitspalen zelf te maken, maar des te meer met het feit dat de analyse van de foto's allerminst gesofisticeerd gebeurt. Noem het gerust 'bandwerk'.

'Of het nu om een digitale of analoge flitscamera gaat, al die foto's moeten één per één door een agent worden bekeken. Als er dan meerdere auto's op gelijke hoogte op de foto staan, is het soms moeilijk af te leiden wie nu de echte laagvlieger is. Dikwijls is het uitgangspunt dan dat de linkse wagen wilde inhalen en dus de overtreding maakte. Maar soms is het echt kijken en zoeken.'

Schouppe waarschuwt alvast: 'Dit komt écht niet vaak voor, maar een zeldzame keer gebeurt het wel eens. Wie een pv in zijn bus krijgt, maar er zeker van is dat hij niet in overtreding was, kan dus maar beter opletten en zich tot het parket richten.' Al beseft hij dat zijn waarschuwing niet zonder gevaar is: 'Laat dit geen uitvlucht worden voor de echte overtreders. We weten maar al te goed dat velen van hen ook erg creatief zijn in het verzinnen van excuses.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GCV2PI4H3
                      schandalig

Comment

• Daarnet stond er een witte toyota carina te flitsen langs de Naamsesteenweg in Blanden, richting Heverlee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                          Dat is nu net wat ik zeg.
                          En dat vind ik zever, je rijdt 124 terwijl je toch maar 120 mag? Je rijdt gewoon de snelheid die je kan rijden zonder geflitst te worden. Geef dat toch toe, dat dat niet altijd iets met veiligheid te maken heeft....
                          Zo is dat! Als ik hier het dorp kom ingereden met de cc aan op 53 dan krijg ik altijd te zien op het snelheidsindicatiebord. Weet niet wat het probleem is hoor.

Toch wel !!!

Ps: voor mij is het ok hoor, het is goed geweest.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Blijkbaar gisteren grote flitscontroles geweest in heel het land.. maar geen enkel tegengekomen...
                            Heb brugge- gent- nazareth gedaan om 10u en nx gezien en dan terug (15u)en ook niets gezien?

wie wel & waar?

Comment

• Gisteravond tussen 17u30 en 18u00: E19 Brussel-Antwerpen in Rumst, en E19 Antwerpen-Brussel in Zemst.
                              1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                Gisteravond tussen 17u30 en 18u00: E19 Brussel-Antwerpen in Rumst, en E19 Antwerpen-Brussel in Zemst.
                                Maar goed ook, want er zijn er (hier) veel die denken dat daar al de start/landingsbaan van onze nationale luchthaven is.......
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Maar goed ook, want er zijn er (hier) veel die denken dat daar al de start/landingsbaan van onze nationale luchthaven is.......
                                  looooool
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Gisterenavond heb 4 wagens zien flitsen op de E314. Meestal stonden ze achter of onder een brug. Ik ben blij dit ikzelf niet met de wagen aan het rijden was.
                                    Mr Drift

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GinoV Bekijk Berichten
                                      Gisterenavond heb 4 wagens zien flitsen op de E314. Meestal stonden ze achter of onder een brug. Ik ben blij dit ikzelf niet met de wagen aan het rijden was.
                                      waar juist?

Comment

• Er was er een aan het flitsen vlak voor het ecoduct. En ook een paar vlakbij het golfterrein Genk-Oost.
                                        Mr Drift

Comment

• Op de Haachtsesteenweg in Steenokkerzeel, vlak over de ingang van Melsbroek hangt er een soort flitscamera.
                                          Nu vraag ik mij af of dit een echte flitscamera is, of is dat misschien zo'n fake model dat gewoon door een particulier is opgehangen?
                                          Het doet mij denken aan een fake flitspaal omdat het zo raar is opgehangen, gewoon met de zijkant tegen een paal die er vroeger al stond.

Ik heb het een paar weken geleden plots opgemerkt, daarvoor had ik het nooit gezien.
                                          Vandaag heb ik er even in de rapte een foto van gemaakt ( de foto is niet van de beste kwaliteit), maar het gaat dus om de paal recht boven de middelste zetel + het kastje dat eraan vast hangt)
                                          Access Google Drive with a Google account (for personal use) or Google Workspace account (for business use).

Weet iemand hier iets meer over?
                                          2012 Renault Megane RS

Comment

Working...
                                          X