vele jongeren geraken moeilijk verzekerd omdat ze teveel ineens willen. ze willen op hun 18 minstens 150 pk onder hun kont, én daar permanent mee rondknotsen. een 70-plusser heeft die noden niet meer, en dat weerspiegelt zich in de verzekeringspremie.
wat te denken van een beperking in vermogen en gebruik voor iedereen die z'n rijbewijs minder dan 3 jaar behaald heeft? nu ligt de taak bij de verzekeraars om deze beperking op te leggen (maximum 66 kW, gelimiteerd weekendgebruik) en dit enkel voor jongeren tot 23 jaar. een kereltje van 22 die nét z'n rijbewijs heeft behaald, heeft even weinig ervaring als een puist van 18, en vormt dus een even groot risico. de 22-jarige is maar 1 jaartje gebonden aan beperkingen, de 18-jarige iets langer, terwijl hun rij-ervaring dezelfde is.
=====> nieuwe rijbewijzen beperken in vermogen en gebruik, zodat snotters die net de pampers ontgroeid zijn in 't weekend niet met de bolide van pappie kunnen rondscheuren omdat hun eigen zevendehands krel op dat moment niet verzekerd is.
Bron: Frankie Loosveld
Een beperking in het vermogen lijkt me geen slecht gedacht. Nieuwe jonge moto-rijders worden immers ook beperkt in vermogen & vermogen/gewichtsverhouding en dat lijkt me eerlijk gezegd ook geen slechte zaak. (nl: 34pk)
Zou jij een pk-beperking (die ook rekening houdt met het gewicht van de wagen) voor jongeren nuttig vinden & op hoeveel pk zou ze moeten liggen?
Hoeveel pk zou bvb de doorsnee golf maximaal mogen hebben? Hier een lijstje van de keuzemogelijkheden en de bijbehorende mogelijke motorisaties:
A: 75 pk/55kW : Golf V 2.0 SDI of 1.4 16V benzine
B: 90 pk/66kW : Golf V 1.9 TDI 90
C: 105 pk/77kW : Golf V 1.9 TDi 105 pk of 1.6 benzine
D: 115 pk/85kW : Golf V 1.6 16V FSI
E: 140 pk/103kW : Golf V 2.0 TDI 140
F: 150 pk/110kW : Golf V 2.0 FSI
G: 170 pk/125kW : Golf V 1.4 TFSI of 2.0 TDI 170
H: 200 pk/147kW : Golf V 2.0 FSI Turbo GTI
wat te denken van een beperking in vermogen en gebruik voor iedereen die z'n rijbewijs minder dan 3 jaar behaald heeft? nu ligt de taak bij de verzekeraars om deze beperking op te leggen (maximum 66 kW, gelimiteerd weekendgebruik) en dit enkel voor jongeren tot 23 jaar. een kereltje van 22 die nét z'n rijbewijs heeft behaald, heeft even weinig ervaring als een puist van 18, en vormt dus een even groot risico. de 22-jarige is maar 1 jaartje gebonden aan beperkingen, de 18-jarige iets langer, terwijl hun rij-ervaring dezelfde is.
=====> nieuwe rijbewijzen beperken in vermogen en gebruik, zodat snotters die net de pampers ontgroeid zijn in 't weekend niet met de bolide van pappie kunnen rondscheuren omdat hun eigen zevendehands krel op dat moment niet verzekerd is.
Bron: Frankie Loosveld
Een beperking in het vermogen lijkt me geen slecht gedacht. Nieuwe jonge moto-rijders worden immers ook beperkt in vermogen & vermogen/gewichtsverhouding en dat lijkt me eerlijk gezegd ook geen slechte zaak. (nl: 34pk)
Zou jij een pk-beperking (die ook rekening houdt met het gewicht van de wagen) voor jongeren nuttig vinden & op hoeveel pk zou ze moeten liggen?
Hoeveel pk zou bvb de doorsnee golf maximaal mogen hebben? Hier een lijstje van de keuzemogelijkheden en de bijbehorende mogelijke motorisaties:
A: 75 pk/55kW : Golf V 2.0 SDI of 1.4 16V benzine
B: 90 pk/66kW : Golf V 1.9 TDI 90
C: 105 pk/77kW : Golf V 1.9 TDi 105 pk of 1.6 benzine
D: 115 pk/85kW : Golf V 1.6 16V FSI
E: 140 pk/103kW : Golf V 2.0 TDI 140
F: 150 pk/110kW : Golf V 2.0 FSI
G: 170 pk/125kW : Golf V 1.4 TFSI of 2.0 TDI 170
H: 200 pk/147kW : Golf V 2.0 FSI Turbo GTI
Comment