Oorspronkelijk geplaatst door X5
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pk-beperking nieuwe chauffeurs
Collapse
X
-
-
leasingbakken halen ook minder boetes ondertussen, mijn gedacht
als je baas meerdere keren een ticket in z'n bus krijgt, leren de meesten het snel af
de mest snelle en ergerlijke zijn mensen in tweedehands-wagens (ik heb er zelf 1) of mensen die net hun snelle diesel ontdekt hebben
een pk-beperking helpt niet echt denk ik, alleen meer controles en meer sensibilisatie
Comment
-
Langs de ene kant heb je door de huidige verzekeringspolitiek van tegenwoordig zowiezo een vermogensbeperking. Omdat het toch niet te betalen is!
Voor mijn oud Fordje met 54pk betaalde ik (verzekering op eigen naam) -+ 750€!! Voor een doodgewone verzekering van 54pk
Voor mijn alfa van 105pk betaal ik nu een goeie 600€ (op naam van broer, 27 jaar) Moest m'n broer het niet hebben voorgesteld om gewoon alles te laten doorlopen op zijn naam...ik had nooit met die bak gereden denk ik. 't is gewoon te duur!
Mijn volgende auto zal waarschijnlijk terug op mijn naam komen...en dan zal ik realistisch moeten zijn. De volgende zal echt niet veel meer vermogen hebben al nu. En dat vind ik nu echt wel spijtig, want ik had graag een stapje hoger gegaan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PirreGeen beperking, het aantal pk's heeft geen direct verband met gevaarlijk rijgedrag. Je kan je even goed te pletter rijden met een 50pk wagentje als met een 250pk wagen. Zoals in topic over moordenaars... heeft het bij mij zelfs een omgekeerd effect, rustigere rijstijl met meer pk's, omdat er net overschot is en je minder diep zal willen gaan met bakje.
Herinner je deze nog :
Oorspronkelijk geplaatst door PirreHeb ook prijs, gisteravond voor bedrijf van mijn vader klanten in Breda moeten ophalen om ze daarna weer terug te brengen. Toen ik rond 2u vannacht terugreed uit Breda richting Belgïe, zag ik opeens een flits achter me, prijs dus, keek naar de teller en zag er 190 opstaan. Iemand een idee wat dit kost voor een Belg die in Nederland geflitst wordt? Zou mijn rijbewijs in gevaar kunnen zijn?
Rustige rijstijl noemt hij dat dan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50En wij moeten dat geloven ????
Herinner je deze nog :
Met weinig pk's haal je geen 190.
Rustige rijstijl noemt hij dat dan...
Ik heb 82pk ter beschikking en rij daar 160 mee, dus ja: hij heeft een rustige rijstijl.
Als je weinig pk's hebt, haal je het onderste uit de kan, als je meer pk's hebt, rij je even snel mss, maar zeker niet sneller.
Als ik met de porsche op de baan ben rij ik ook duidelijk rustiger als met de astra. vraag me niet hoe dat komt, maar het is gewoon het gevoel van: "ik ben toch sneller als al de rest" dat je rustig stemt (mij alleszins)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50En wij moeten dat geloven ????
Herinner je deze nog :
Met weinig pk's haal je geen 190.
Rustige rijstijl noemt hij dat dan...Het is niet omdat je eens doorvlamt als de situatie het toelaat, je geen rustigere rijstijl over het algemeen hebt hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirreok, ik rij soms is door, maar dat is dan ook op een lege snelweg en in compleet nuchtere toestand. Rustigere rijstijl bedoel ik dat ik niet meer zoals vroeger, alles open ga trekken en maar in de toeren jagen, met de audi A2 1.4 had ik een verbruik van ongeveer 12l, met de Mercedes toen incl die 190 zat ik aan een verbruik van 6.8l met de golf kom ik geregeld aan 5l. Dat kan je denk ik wel een rustigere rijstijl noemenHet is niet omdat je eens doorvlamt als de situatie het toelaat, je geen rustigere rijstijl over het algemeen hebt hé
Met een wagen met veel PK's zit je zonder dat je het weet ook snel aan hoge snelheden en dat is onveilig.
Die weinige PK's en die motor die niet meewil is een prima-rem om zulke hoge snelheden te vermijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoHij heeft ongeveer 175pk ter beschikking, en rijdt daar 190 mee.
Ik heb 82pk ter beschikking en rij daar 160 mee, dus ja: hij heeft een rustige rijstijl.
Als je weinig pk's hebt, haal je het onderste uit de kan, als je meer pk's hebt, rij je even snel mss, maar zeker niet sneller.
Als ik met de porsche op de baan ben rij ik ook duidelijk rustiger als met de astra. vraag me niet hoe dat komt, maar het is gewoon het gevoel van: "ik ben toch sneller als al de rest" dat je rustig stemt (mij alleszins)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50Maar Pirre, die rustige rijstijl heb je niet, en dat weet je zelf ook. Tegen 120 per uur van de E40 de Brusselse ring oprijden was ook zo één van jouw voorbeelden van rustig rijgedrag.
Met een wagen met veel PK's zit je zonder dat je het weet ook snel aan hoge snelheden en dat is onveilig.
Die weinige PK's en die motor die niet meewil is een prima-rem om zulke hoge snelheden te vermijden.
Wagen met veel PK's heeft vaak ook goede veiligheidsvoorzieningen, dus hoge snelheid direct onveilig noemen? Ik zou bvb iemand die in een peugeot 206 1.1 150 rijdt gevaarlijker durven noemen dan ik die 190 met de E van mijn vader rij. Ok, ik weet wel dat jij tegen alles dat iets boven de maximumsnelheid gaat bent, maar eens doorrijden zonder iemand in gevaar te brengen, maar voor de rest wel altijd rustig rijden, is dat dan al crimineel? Maar ja, je kan moeilijk iemand op zijn rijstijl beoordelen als je nog nooit hebt meegereden hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50Kom aan , als je 190 rijdt , rij je toch niet meer "rustig" !!!
Comment
-
Geen beperking;
Mijn ervaringen: 1ste auto: ford fiesta '96 16V 75PK=> dit vond ik de gevaarlijkste wagen wat ik heb gehad; bij nat weer ongelooflijk veel onderstuur
2de auto: Bmw 320I 150PK: deze auto is helemaal niet snel (porker laat me achter) en deze auto heeft fatsoenlijke remmen en is veel veiliger als mijn fiestake van 75PK.
dan de M-coupé: is wss teveel van het goede voor een beginneling maarja wtf.
Dit zijn oneindige discussie's, hier heeft iedereen een andere mening over...
greetz Jeroen
Comment
Comment