Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pk-beperking nieuwe chauffeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door X5
    Idd, de grootste varkens op de baan zijn die opweg met een leasing.
    Hangt er van af hoor, tot op een bepaald niveau wel, maar zeker niet allemaal, kaderleden in bedrijven met leasingwagen zijn vaak al heel wat gematigder met hun wagen. Aan dat rijgedrag wordt er laatste tijd trouwens bij heel wat bedrijven serieus wat gedaan in de carpolicy. Zo weet ik een bedrijf waar geldt dat als men met de wagen een accident veroorzaakt door roekeloos rijgedrag, dan kan men alle kosten van toen het contract begonnen is betalen plus auto direct inleveren, goede manier vind ik dat.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door X5
      Dat zijn uitzonderingen.
      Nuja, eigenlijk was het onzinnig wat ik zei, want na al die jaren sparen ben ik al lang geen 20 niet meer, en geld heel die bataklang voor mij nog niet meer

      Comment


      • #43
        ik ga uit eigen ervaring voor beperking tot 90pk

        momenteel zou ik al veilig zijn op de baan met een pak meer, maar als ik terugblik op mijn eerste maanden alleen in de auto

        Comment


        • #44
          Geen beperking, het zal toch niets uithalen.

          Het zit allemaal in het hoofdje van de chauffeur!

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Works
            Geen beperking, het zal toch niets uithalen.

            Het zit allemaal in het hoofdje van de chauffeur!
            volledig akkoord...

            Comment


            • #46
              leasingbakken halen ook minder boetes ondertussen, mijn gedacht
              als je baas meerdere keren een ticket in z'n bus krijgt, leren de meesten het snel af

              de mest snelle en ergerlijke zijn mensen in tweedehands-wagens (ik heb er zelf 1) of mensen die net hun snelle diesel ontdekt hebben

              een pk-beperking helpt niet echt denk ik, alleen meer controles en meer sensibilisatie

              Comment


              • #47
                Langs de ene kant heb je door de huidige verzekeringspolitiek van tegenwoordig zowiezo een vermogensbeperking. Omdat het toch niet te betalen is!

                Voor mijn oud Fordje met 54pk betaalde ik (verzekering op eigen naam) -+ 750€!! Voor een doodgewone verzekering van 54pk

                Voor mijn alfa van 105pk betaal ik nu een goeie 600€ (op naam van broer, 27 jaar) Moest m'n broer het niet hebben voorgesteld om gewoon alles te laten doorlopen op zijn naam...ik had nooit met die bak gereden denk ik. 't is gewoon te duur!

                Mijn volgende auto zal waarschijnlijk terug op mijn naam komen...en dan zal ik realistisch moeten zijn. De volgende zal echt niet veel meer vermogen hebben al nu. En dat vind ik nu echt wel spijtig, want ik had graag een stapje hoger gegaan!

                Comment


                • #48
                  wees blij met wat je nu hebt, nen italian stallion

                  en dat kan heus goed mee

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                    Bron: Frankie Loosveld
                    wtf?

                    Comment


                    • #50
                      ik heb zo laag mogelijk gestemd en zelfs met 75pk kunde serieuze accidenten doen

                      het duurt wa langer eer ge aan 100 zit maar als ge aan die 100 blijft rijden als ge een bebouwde kom invlamt dan zorgt zelf een klein karreke voor mogelijke accidenten

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                        Geen beperking, het aantal pk's heeft geen direct verband met gevaarlijk rijgedrag. Je kan je even goed te pletter rijden met een 50pk wagentje als met een 250pk wagen. Zoals in topic over moordenaars... heeft het bij mij zelfs een omgekeerd effect, rustigere rijstijl met meer pk's, omdat er net overschot is en je minder diep zal willen gaan met bakje.
                        En wij moeten dat geloven ????

                        Herinner je deze nog :
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                        Heb ook prijs, gisteravond voor bedrijf van mijn vader klanten in Breda moeten ophalen om ze daarna weer terug te brengen. Toen ik rond 2u vannacht terugreed uit Breda richting Belgïe, zag ik opeens een flits achter me, prijs dus, keek naar de teller en zag er 190 opstaan. Iemand een idee wat dit kost voor een Belg die in Nederland geflitst wordt? Zou mijn rijbewijs in gevaar kunnen zijn?
                        Met weinig pk's haal je geen 190, en moest dat toch lukken, dan hou je het niet uit van het lawaai.

                        Rustige rijstijl noemt hij dat dan...
                        Last edited by ; 13/03/2006, 09:58.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                          En wij moeten dat geloven ????

                          Herinner je deze nog :


                          Met weinig pk's haal je geen 190.
                          Rustige rijstijl noemt hij dat dan...
                          Hij heeft ongeveer 175pk ter beschikking, en rijdt daar 190 mee.

                          Ik heb 82pk ter beschikking en rij daar 160 mee, dus ja: hij heeft een rustige rijstijl.

                          Als je weinig pk's hebt, haal je het onderste uit de kan, als je meer pk's hebt, rij je even snel mss, maar zeker niet sneller.

                          Als ik met de porsche op de baan ben rij ik ook duidelijk rustiger als met de astra. vraag me niet hoe dat komt, maar het is gewoon het gevoel van: "ik ben toch sneller als al de rest" dat je rustig stemt (mij alleszins)

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                            En wij moeten dat geloven ????

                            Herinner je deze nog :


                            Met weinig pk's haal je geen 190.
                            Rustige rijstijl noemt hij dat dan...
                            ok, ik rij soms is door, maar dat is dan ook op een lege snelweg en in compleet nuchtere toestand. Rustigere rijstijl bedoel ik dat ik niet meer zoals vroeger, alles open ga trekken en maar in de toeren jagen, met de audi A2 1.4 had ik een verbruik van ongeveer 12l, met de Mercedes toen incl die 190 zat ik aan een verbruik van 6.8l met de golf kom ik geregeld aan 5l. Dat kan je denk ik wel een rustigere rijstijl noemen Het is niet omdat je eens doorvlamt als de situatie het toelaat, je geen rustigere rijstijl over het algemeen hebt hé

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                              ok, ik rij soms is door, maar dat is dan ook op een lege snelweg en in compleet nuchtere toestand. Rustigere rijstijl bedoel ik dat ik niet meer zoals vroeger, alles open ga trekken en maar in de toeren jagen, met de audi A2 1.4 had ik een verbruik van ongeveer 12l, met de Mercedes toen incl die 190 zat ik aan een verbruik van 6.8l met de golf kom ik geregeld aan 5l. Dat kan je denk ik wel een rustigere rijstijl noemen Het is niet omdat je eens doorvlamt als de situatie het toelaat, je geen rustigere rijstijl over het algemeen hebt hé
                              Maar Pirre, die rustige rijstijl heb je niet, en dat weet je zelf ook. Tegen 120 per uur van de E40 de Brusselse ring oprijden was ook zo één van jouw voorbeelden van rustig rijgedrag.

                              Met een wagen met veel PK's zit je zonder dat je het weet ook snel aan hoge snelheden en dat is onveilig.
                              Die weinige PK's en die motor die niet meewil is een prima-rem om zulke hoge snelheden te vermijden.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door sledge
                                stel: Ik ben gek van auto's, en spaar jaren voor een knappe sportwagen. Geld die stelling dan ook?
                                Neen

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                  Hij heeft ongeveer 175pk ter beschikking, en rijdt daar 190 mee.

                                  Ik heb 82pk ter beschikking en rij daar 160 mee, dus ja: hij heeft een rustige rijstijl.

                                  Als je weinig pk's hebt, haal je het onderste uit de kan, als je meer pk's hebt, rij je even snel mss, maar zeker niet sneller.

                                  Als ik met de porsche op de baan ben rij ik ook duidelijk rustiger als met de astra. vraag me niet hoe dat komt, maar het is gewoon het gevoel van: "ik ben toch sneller als al de rest" dat je rustig stemt (mij alleszins)
                                  Kom aan , als je 190 rijdt , rij je toch niet meer "rustig" !!!

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                    Maar Pirre, die rustige rijstijl heb je niet, en dat weet je zelf ook. Tegen 120 per uur van de E40 de Brusselse ring oprijden was ook zo één van jouw voorbeelden van rustig rijgedrag.

                                    Met een wagen met veel PK's zit je zonder dat je het weet ook snel aan hoge snelheden en dat is onveilig.
                                    Die weinige PK's en die motor die niet meewil is een prima-rem om zulke hoge snelheden te vermijden.
                                    rood: ik zou zeggen, rij is mee.

                                    Wagen met veel PK's heeft vaak ook goede veiligheidsvoorzieningen, dus hoge snelheid direct onveilig noemen? Ik zou bvb iemand die in een peugeot 206 1.1 150 rijdt gevaarlijker durven noemen dan ik die 190 met de E van mijn vader rij. Ok, ik weet wel dat jij tegen alles dat iets boven de maximumsnelheid gaat bent, maar eens doorrijden zonder iemand in gevaar te brengen, maar voor de rest wel altijd rustig rijden, is dat dan al crimineel? Maar ja, je kan moeilijk iemand op zijn rijstijl beoordelen als je nog nooit hebt meegereden hé

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                      Kom aan , als je 190 rijdt , rij je toch niet meer "rustig" !!!
                                      Als het een lege, rechte autostrade is wel.

                                      Zeker als je met een wagen onderweg bent die sneller dan 250 kan....

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                        Kom aan , als je 190 rijdt , rij je toch niet meer "rustig" !!!
                                        Dus volgens jou zijn zo goed als alle BMW's, Mercedessen, AUdi's, Jaguars in Duitsland gevaarlijke chauffeurs die niet rustig rijden, omdat de meesten wel vaker op stukken waar ze mogen die 190 overschrijden? Snel rijden en rustig rijden is niet rechtstreeks aan elkaar gelinkt hé. Rustig rijden is vooral anticiperend en beschaafd rijden waar het nodig is, mijns inziens, kom je een stad binnen, matig je je snelheid en trek je niet vol gas op en dat soort zaken, dat noem ik rustig rijden. Gaat het op een steenweg niet vooruit, niet meteen op het midden van de baan zitten rijden om toch maar zo snel mogelijk als er geen tegenligger is te kunnen inhalen, dat is rustig rijden. Kortom je tijd nemen in het verkeer, dat is rustig rijden.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Geen beperking;

                                          Mijn ervaringen: 1ste auto: ford fiesta '96 16V 75PK=> dit vond ik de gevaarlijkste wagen wat ik heb gehad ; bij nat weer ongelooflijk veel onderstuur

                                          2de auto: Bmw 320I 150PK: deze auto is helemaal niet snel (porker laat me achter ) en deze auto heeft fatsoenlijke remmen en is veel veiliger als mijn fiestake van 75PK.

                                          dan de M-coupé: is wss teveel van het goede voor een beginneling maarja wtf.


                                          Dit zijn oneindige discussie's, hier heeft iedereen een andere mening over...

                                          greetz Jeroen
                                          Last edited by ; 13/03/2006, 10:29.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X