Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inhaalverbod op 2 richtings +3,5ton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• inhaalverbod op 2 richtings +3,5ton

sinds 1 januari is er in belgie een inhaal verbod voor voertuigen van 3,5ton en meer op wegen met 2 rijstokken in de zelfde richting
    wat vinden jullie daarvan
    ik ben er wel mee akkoord in de spits uren maar buiten de spits vind ik het nogal plagend voor de zware weg gebruikers

Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
    sinds 1 januari is er in belgie een inhaal verbod voor voertuigen van 3,5ton en meer op wegen met 2 rijstokken in de zelfde richting
    ik ben er wel mee akkoord in de spits uren maar buiten de spits vind ik het nogal plagend voor de zware weg gebruikers

Ik vind het een goed idee ! Want ze houden soms echt het verkeer op, voor één plaatsje te kunnen winnen, slaat toch nergens op ??! Als het verschil in km/h tussen achterligger en voorligger echt groot is, dan begrijp ik het wel en dan zouden ze van mij ook gerust mogen inhalen. Maar voor een paar km/h zeker niet ( wat meestal het geval is)! En inderdaad buiten de spitsuren is nogal frustrerend voor de chauffeurs, hier geef ik je gelijk in!

Wat ik trouwens nog erger vind, is als een camion 'verplicht is' een auto in te halen, door dat deze te traag rijdt op de snelweg. Zo'n weggebruikers (in de auto welteverstaan) mogen ze van mij ook bekeuren en/of van de baan halen... Want ze brengen niet alleen hunzelf in gevaar door tussen 2 vrachtwagens te rijden, maar ze houden ook nog eens het verkeer op (inhalende vrachtwagens ) En als je niet harder dan 90 km/h op de autosnelweg durft te rijden, dan vraag ik me af waarom je alsnog de baan op komt... ( tenzij je natuurlijk niet harder kunt door omstandigheden )
    Last edited by ; 04/04/2008, 01:27.

Comment

Je bent niet de enige als ik zie hoeveel er voorbijgestoken wordt.

Vanmorgen nog eens op gelet.

Van hier naar Eindhoven staken er meer vrachtwagens voorbij in Belgie (waar het niet mag) dan in NL (waar het wel mag).

Comment

Ben eigelijk nog nooit ingehaald door een vrachtwagen ofzo dus mij maakt het weinig uit... maarja, ik rijdt ook zelden op de autostrade

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
          Ik vind het een goed idee ! Want ze houden soms echt het verkeer op, voor één plaatsje te kunnen winnen, slaat toch nergens op ??! Als het verschil in km/h tussen achterligger en voorligger echt groot is, dan begrijp ik het wel en dan zouden ze van mij ook gerust mogen inhalen. Maar voor een paar km/h zeker niet !

Wat ik trouwens nog erger vind, is als een camion 'verplicht is' een auto in te halen, door dat deze te traag rijdt op de snelweg. Zo'n weggebruikers (in de auto welteverstaan) mogen ze van mij ook bekeuren en/of van de baan halen... Want ze brengen niet alleen hunzelf in gevaar door tussen 2 vrachtwagens te rijden, maar ze houden ook nog eens het verkeer op (inhalende vrachtwagens ) En als je niet harder dan 90 km/h op de autosnelweg durft te rijden, dan vraag ik me af waarom je alsnog de baan op komt... ( tenzij je natuurlijk niet harder kunt door omstandigheden )
          Toen mijn broer met een noodwiel rondreed durfde hij ook niet harder dan 80 (je mag ook maar 80 met zo'n wiel normaal), je moet die chauffeurs hun gezicht soms zien als ze je dan inhalen Dan zou je voor minder wegkruipen en wensen dat al je ramen getint waren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
            Ik vind het een goed idee ! Want ze houden soms echt het verkeer op, voor één plaatsje te kunnen winnen, slaat toch nergens op ??! Als het verschil in km/h tussen achterligger en voorligger echt groot is, dan begrijp ik het wel en dan zouden ze van mij ook gerust mogen inhalen. Maar voor een paar km/h zeker niet ( wat meestal het geval is)! En inderdaad buiten de spitsuren is nogal frustrerend voor de chauffeurs, hier geef ik je gelijk in!

ben ik volkomen mee eens,dat is soms het probleem. een vrachtwagen zit met een geijkte tacograaf waar er niet harder dan 90km/uur kan mee gereden worden .daar in tegen dat de snelheidsmeter van en pw niet juist werk en de snelheid +-5 km meer aanduid dan dan je werkelijk rijd en dan komen ze voor uw neus rijden aan zo gezegt 90km/uur rijden dat vind ik dan nog het ergste kijk maar op het viaduckt van gentbrugge(met flitscamera's) nb daar zijn er wel 3 rijstrokken

Comment

niet inhalen heb ik geen probleem mee, als iedereen dan ook 90 rijdt, maar als er dan zo'n otoke voor u blijft treuzelen tegen 70-80 dan kan ik het moeilijk laten om daar voorbij tegaan, 90 zou het minimum voor autos moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                niet inhalen heb ik geen probleem mee, als iedereen dan ook 90 rijdt, maar als er dan zo'n otoke voor u blijft treuzelen tegen 70-80 dan kan ik het moeilijk laten om daar voorbij tegaan, 90 zou het minimum voor autos moeten zijn.
                gewoon zoals in amerika dubbele autowegen makken bovenkant p wagen
                onderkant lkw +3.5t

Comment

Ik vind het prima. Rij vnl snelweg en ik moet zeggen dat de doorstroming merkelijk beter is. (voor de auto's dan toch)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Ik vind het prima. Rij vnl snelweg en ik moet zeggen dat de doorstroming merkelijk beter is. (voor de auto's dan toch)

Ik vind van niet. Hell, vaak héle slieren vrachtwagens erg kort op elkaar. Miserie aan elke oprit.

Komt nog eens bij dat veel karretjes die hele sliert vrachtwagens inhalen tegen 100-110. Minstens even ergerlijk als héél even afremmen naar 90.

Comment

Héél even?????? Heb regelmatig toch meer dan 5 min. achter zo'n vrachtwagen moeten zitten, zeker als ze ook nog eens 2 of meer exemplaren voorbij staken. Soms begonnen auto's via de pechstrook te passeren omdat het te lang duurde. Levensgevaarlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Héél even?????? Heb regelmatig toch meer dan 5 min. achter zo'n vrachtwagen moeten zitten, zeker als ze ook nog eens 2 of meer exemplaren voorbij staken. Soms begonnen auto's via de pechstrook te passeren omdat het te lang duurde. Levensgevaarlijk!
                        iemand die over de pechstrook inhaalt is niet zijn leven moe maar ook deze van de andere weggebruikers.daarin tegen is het nog strafbaar ook
                        respect en hoffelijkheid is hier de boodschap

Comment

iemand die over de pechstrook inhaalt is niet zijn leven moe maar ook deze van de andere weggebruikers.daarin tegen is het nog strafbaar ook
                          respect en hoffelijkheid is hier de boodschap
                          Op vele snelwegen ligt de pechtstrook er beter bij dan de andere rijstroken.

Ik snap nog steeds het gevaar niet van inhalen over de pechstrook.

Comment

ben ik volkomen mee eens,dat is soms het probleem. een vrachtwagen zit met een geijkte tacograaf waar er niet harder dan 90km/uur kan mee gereden worden .daar in tegen dat de snelheidsmeter van en pw niet juist werk en de snelheid +-5 km meer aanduid dan dan je werkelijk rijd en dan komen ze voor uw neus rijden aan zo gezegt 90km/uur rijden
                            Als een vrachtwagen met een perfect geijkte tachograaf zit, hoe komt het dan dat er zoveel vrachtwagens elkaar moeten inhalen met 2 kmh snelheidsverschil ?
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Sommige vrachtwagenchauffeurs zijn complete idioten, cowboys van het zuiverste pompwater, raszuivere mensenkloters. Je moet ze dan eens vragen wat het nut is van hun inhaalmanoeuvre, ik heb het eens gevraagd en ik kreeg als antwoord dat hij daardoor soms wel 5 minuten eerder thuis was!!! Haha die heb ik toch ook eens goed uitgelachen in zijn gezicht, tientallen andere weggebruikers op de zenuwen werken en soms lange files doen ontstaan om 5 minuten vroeger thuis te zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Sommige vrachtwagenchauffeurs zijn complete idioten, cowboys van het zuiverste pompwater, raszuivere mensenkloters. Je moet ze dan eens vragen wat het nut is van hun inhaalmanoeuvre, ik heb het eens gevraagd en ik kreeg als antwoord dat hij daardoor soms wel 5 minuten eerder thuis was!!! Haha die heb ik toch ook eens goed uitgelachen in zijn gezicht, tientallen andere weggebruikers op de zenuwen werken en soms lange files doen ontstaan om 5 minuten vroeger thuis te zijn
                                Waarom werkt dat op uw zenuwen?

Omdat je dan 2 minuten later thuis bent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Comment

Dit is een verbod die bijna door geen enkele truckchauffeur gevolgd wordt.

Op de E403 Kortrijk-Brugge geldt dit verbod ook, ik dacht van 7 tot 19h.

Ik doe dagelijks een dikke 100km op die snelweg, en het is precies of dat verbod niet bestaat. Heel veel chauffeurs (zowel belgische als buitenlanders) negeren dat totaal (of indien het geval van buitenlandersn, niet op de hoogte)

Ik erger me er dood aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Je hebt ook op alles een antwoord klaar he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                        Als een vrachtwagen met een perfect geijkte tachograaf zit, hoe komt het dan dat er zoveel vrachtwagens elkaar moeten inhalen met 2 kmh snelheidsverschil ?
                                        dat ligt aan de banden een taco wordt meestal geijkt met banden die 80%versleten zijn en als ze dan later er nieuwe opleggen kan dat wel 2km/uur schelen ook andersom als men ze ijkt met nieuwe banden en ze zijn versleten rijden de vrachtwagen maar 87 ipv 90

Comment

Working...
                                        X