Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stickers & met stift op autoruiten schrijven, hoort dit tot vandalisme?
Was mr lid van die bende helden die een paar jaar terug 's nachts in Brussel (in heldhaftige stijl weliswaar) van alle suv's en jeeps die ze tegenkwamen de banden plat zetten op exact dezelfde wijze ??
Da's geen avance, de politie en/of de mensen die er toen door getroffen werden zouden ze moeten vinden hebben toendertijd. Als ik sommige reacties daarop gelezen heb toen (ook hier op het forum) die mannen zouden van ne koude kermis thuisgekomen zijn. Gebroken armen en/of benen waren normale situaties waaraan ze zich konden verwachten toen.
Ongeacht uw overtuiging/goesting maar van iemand anders' klodden blijf je af, punt.
Dat is voor een binnenventiel eruit te draaien, kost misschien 3 à 5 €.
En dan houd je die kleine prullekes bij en zet een groot plakkaat op de muur: Binnenventieltjes te koop: 100 € voor 4, dopjes en een fietspomp krijg je er gratis bij.
Ik zie dat ze er ook al 'moderne' versies van op de markt gebracht hebben, ik moet het nog doen met nen oude rakker maar ik kan er wel drie functies mee doen, eentje meer dan met uw apparaat. (Ik kan er ook de binnendraad van het ventiel mee kuisen alsook de buitenkant om het toppeken op te zetten:
Was mr lid van die bende helden die een paar jaar terug 's nachts in Brussel (in heldhaftige stijl weliswaar) van alle suv's en jeeps die ze tegenkwamen de banden plat zetten op exact dezelfde wijze ??
1) ik ben geen held
2) waarom zou ik zoiets doen als autoliefhebber (autoliefhebber zijn is toch zowat de enigste reden om hier te komen denk ik zo)
3) Weg met die SUV's!!!!!!!
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Ik denk ook zoiets, maar ik heb het wel al eens gezien ergens zo
Neen, neen en nog eens neen.
Het is de universele sleutel die vroeger op alle diesels kon gebezigd worden, camions, kranen, bulldozers etc... Ze hadden een normale sleutel om de deuren te openen maar om de motor te starten had je er zo eentje nodig plus een startknop (zoals ze nu terug op de wagens beginnen te introduceren als 'nieuwigheid'). Later zijn de diesels ook beginnen werken met een sleutel voor de deuren in combinatie met een stuur- startslot zoals op de benzinewagens.
1) ik ben geen held
2) waarom zou ik zoiets doen als autoliefhebber (autoliefhebber zijn is toch zowat de enigste reden om hier te komen denk ik zo)
3) Weg met die SUV's!!!!!!!
Ziede wel, hij was wel degelijk lid van die bende "flagada's".
Rood, hier kan men de bijbel citeren:
Heer vergeef het hun want ze weten niet wat ze zeggen en/of doen.
Het is de universele sleutel die vroeger op alle diesels kon gebezigd worden, camions, kranen, bulldozers etc... Ze hadden een normale sleutel om de deuren te openen maar om de motor te starten had je er zo eentje nodig plus een startknop (zoals ze nu terug op de wagens beginnen te introduceren als 'nieuwigheid'). Later zijn de diesels ook beginnen werken met een sleutel voor de deuren in combinatie met een stuur- startslot zoals op de benzinewagens.
Kwam me al bekend voor precies, op de tractor van m'n nonkel zit ook zo'n ding, alsook op de bulldozer waar ik mee heb leren rijden.
Nu weet ik weer vanwaar ik de vorm van de sleutel van herken. Kan het dat die nog op Kennis-kranen gezeten hebben? Denk het wel, en aangezien ik vroeger meer met papa meeging dan thuis was tijdens de vakantie, herkende ik het. Ik kon het eerst niet thuisbrengen omdat papa zeer weinig met zo'n kennis-kraan weg moest, hij had en heeft nog steeds een vaste kraan.
Nu weet ik weer vanwaar ik de vorm van de sleutel van herken. Kan het dat die nog op Kennis-kranen gezeten hebben? Denk het wel, en aangezien ik vroeger meer met papa meeging dan thuis was tijdens de vakantie, herkende ik het. Ik kon het eerst niet thuisbrengen omdat papa zeer weinig met zo'n kennis-kraan weg moest, hij had en heeft nog steeds een vaste kraan.
Kan zijn, vermits schier alle dieselmotoren vroeger bij middel van zo'n sleutel gestart werden zal zo'n kennis-kraan er ook wel eentje gehad hebben.
Toch wel, mijlenver zelfs. Heb nooit zo'n sleutel nodig gehad maar had hem gekregen van mijn schoonbroer die testdriver was bij de firma Hocké (MAN camions) voor de leveringen aan het leger alsook het 'opleiden' van chauffeurs bij ontvangst van een nieuwe camion.
(Mijn eerste wagen was een NSU Prinz II, de getoonde sleutel op zich was bijna zo groot als het moteurken die in dat beestje stak...)
Comment