Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stickers & met stift op autoruiten schrijven, hoort dit tot vandalisme?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stickers & met stift op autoruiten schrijven, hoort dit tot vandalisme?

Ik zie het vaak op auto's hangen, zo'n sticker met "dit is geen parkeerplaats", of "gelieve hier niet te parkeren!".
    Dit zijn dan van die stickers die je er niet met gewoon water of ander spul afkrijgt, vaak moeten ze de ruit vervangen of je blijft zitten met die sticker.

Hoort dit tot vandalisme?

Waarom deze vraag?
    Wel, wij hebben een ondergrondse privéparking in het uiterste hoekje van een ondergronds garagecomplex en vaak komen mensen zich daar in de doorgang parkeren zodat ik er niet meer in of uit kan.
    Mijn vader heeft van die stickers van het werk (dus van die staanplaats) maar wil ze niet plakken.

Waar ik nu echter aan dacht, bij sommige garages schrijven ze met een speciale stift op de ruit van wagens wat je gewoon weer met een doekje kan afwrijven.
    Want stickers vind ikzelf te ver gaan, en ene kostelijke grap voor de mensen die daar parkeren, maar met zo'n stift krijg je ook meteen aandacht maar kan je zelf weer vlot erafhalen.

Is dit wettelijk om te doen?
    Is dit vandalisme?

Zonee, dan ga ik mij zo'n speciale stift kopen want ben het grondig beu.
    Politie bellen heeft geen nut want in een ondergronds kunnen ze niet takelen, enkel beboeten...

Neem dan gewone stickers. Van die papieren ofzo, die zijn verwijderbaar mits veel krabben.
    Ruiten moeten vervangen door stickers heb ik nog nooit gehoord, maar die stickers zou ik dus niet plakken.

want dat zal wel met opzettelijk vernielen van de wagen gelijk gesteld worden.
    En aangezien ze weten wie de sticker gekleefd heeft. (hij stond op uw parkeerplaats is het niet moeilijk je te vinden.

maar ik zeg het. straf spul die stickers als die bestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      Neem dan gewone stickers. Van die papieren ofzo, die zijn verwijderbaar mits veel krabben.
      Ruiten moeten vervangen door stickers heb ik nog nooit gehoord, maar die stickers zou ik dus niet plakken.
      dan moet ik nog speciaal stickers laten drukken.
      Zo een speciale stift is goedkoper, maar ik weet niet in hoeverre dat dat strafbaar is...
      Vorige week heb ik daar een paar uur met mijn duimen zitten draaien tot de eigenaar goesting had om te vertrekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
        dan moet ik nog speciaal stickers laten drukken.
        Zo een speciale stift is goedkoper, maar ik weet niet in hoeverre dat dat strafbaar is...
        Vorige week heb ik daar een paar uur met mijn duimen zitten draaien tot de eigenaar goesting had om te vertrekken
        laten drukken?
        je zit toch in een computerzaak. Neem gewoon wat van die vellen mee en schrijf die met alcohol-stift.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          laten drukken?
          je zit toch in een computerzaak. Neem gewoon wat van die vellen mee en schrijf die met alcohol-stift.
          fak ja, nog ni aan gedacht
          ligt hier vol met dat spul!

merci tusc

Comment

Ik heb dat ook al gedaan met een viltstift toen er 1 voor m'n oprit stond.

Autoglas kan bijna overal tregen en zonder blijvende schade zie ik niet in dat ze je kunnen vervolgen.

Aan de andere kant zijn de bewakers op Janssen er ooit mee gestopt om dat ze dreigde aangeklaagd te worden.

(plakten a4 formaat papieren stickers op de zijruit met de vraag het niet meer te doen, heb er zo ooit veel van m'n auto getrokken )

Comment

Is er niets ludiekers om te doen? Ik zeg maar iets, daar waar de lucht aangezogen wordt voor de ventielatie, als ge daar nu zo eens een stinkbommeke ( dat we allemaal wel eens in de klas hebben gesmeten ) inkapt?

Comment

tennisbal in uitlaatpijp

latex handschoen over uitlaatpijp: schrijf er een mooie boodschap op! En je helpt het miliau een beetje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                  latex handschoen over uitlaatpijp
                  Gio komt morgen langs. dit wordt leuk. ik zorg voor foto's.

Comment

Een knikker in de uitlaat schijnt ook leuk te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Een knikker in de uitlaat schijnt ook leuk te zijn.
                      Gio gaat daar erg blij mee zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                        Is er niets ludiekers om te doen?
                        Zijne auto op blokken zetten, en zijn wielen pikken.

Laat een papiertje achter met de boodschap dat 'em zijn wielen terugkrijgt als 'em zijne auto uit de weg zet.
                        A Twist of the Wrist

Comment

ofwel stift, ofwel stickers.
                          Ik heb grote etiketten die een half a4-blad zijn, ofwel kleintjes van grootte zoals de elektronische pas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                            Ik heb grote etiketten die een half a4-blad zijn, ofwel kleintjes van grootte zoals de elektronische pas
                            Moet ge dat nog vragen, die grote natuurlijk.
                            A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                              Zijne auto op blokken zetten, en zijn wielen pikken.

Laat een papiertje achter met de boodschap dat 'em zijn wielen terugkrijgt als 'em zijne auto uit de weg zet.
                              De beste tot nu toe.

Comment

Dit heb ik ooit gemaakt voor fysiek gehandicapten waar er steeds mensen zonder handicap hun plaats innamen.
                                IRIDIUM
                                Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                Helderzienden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                                  Dit heb ik ooit gemaakt voor fysiek gehandicapten waar er steeds mensen zonder handicap hun plaats innamen.
                                  dat is cool

Klopt volledig !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                    dat is cool

Klopt volledig !
                                    joris, weet jij of dit alles tot vandalisme hoort?

Comment

Vandalisme of vernieling is schade toebrengen aan iemand zijn goed

het vandalisme of het (zinloos)
                                      beschadigen en vernielen van uiteenlopende zaken
                                      De sticker kan je catalogeren onder schade, de stift eigenlijk niet
                                      Dat is dan meer pesterijen volgens mij.

De sticker plakken is een misdrijf ( zijnde overtreding => politierechtbank wanneer het voertuig nog rijvaardig is )

Comment

Comment

Working...
                                        X