Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marly: waarheid of verkoopspraat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zie enkele waarnemingen ... maar ik wacht nog zeker tot de 2e of 3e dieselbak eer ik bevestig. Maar tkan ook toeval zijn uiteraard.

-Algemeen verbruik is gedaald, ondanks zeker geen aanpassing rijstijl ( alfameeting enzo )
    7.8 ==> 6.9 ( en 900km met een dieselbak, gemengd verbruik, vroeger grote 700 )
    -Betere koudstart, hoewel het weer ferm warmer is geworden
    -Misschien iets romiger draaien.

==> Ik wacht nog even met definitieve conclusies, denk dat het nog iets te vroeg is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
      Ik zie enkele waarnemingen ... maar ik wacht nog zeker tot de 2e of 3e dieselbak eer ik bevestig. Maar tkan ook toeval zijn uiteraard.

-Algemeen verbruik is gedaald, ondanks zeker geen aanpassing rijstijl ( alfameeting enzo )
      7.8 ==> 6.9 ( en 900km met een dieselbak, gemengd verbruik, vroeger grote 700 )
      -Betere koudstart, hoewel het weer ferm warmer is geworden
      -Misschien iets romiger draaien.

==> Ik wacht nog even met definitieve conclusies, denk dat het nog iets te vroeg is.
      serieus? mss moet ik de test dan ook maar eens aangaan...

Comment

Ik heb in mijn laatste bak ook zo'n spul gegoten, en merkelijk minder verbruikt. Het was nochtans op vakantie dat ik die bak erdoor heb gejaagd, veel korte afstanden, amper autosnelweg, veel binnenbanen.

K ga het nog eens proberen.

Comment

Konaan, seg, rijd die dieselbak 'es uit, jong! Ik zit gespannen te wachten op jouw uitgebreide relaas !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Konaan, seg, rijd die dieselbak 'es uit, jong! Ik zit gespannen te wachten op jouw uitgebreide relaas !
            Ik doe nu ook niet zoveel km's als gij he. De bak is verre uit.

Ik merkte vanmorgen toch ook dat hij ietsje zachter startte, minder fenomeen van een enorme schok te krijgen als hij koud start, na nacht buiten slapen.

Ik denk dat ik dat al mag bevestigen, vanavond eens kijken hoe het met acceleratie zit.

Het verbruik lijkt dus wel te kloppen zoals Massy zegt. Hij bevestigt het ook.

More to come Kzal dan es uitgebreid mijn relaas posten ( alsook de dingen waarvan ik niet zeker ben )

Comment

Ben niet van plan direkt zoiets te gaan kopen, maar kvroeg t me gewoon af of mensen hier ervaring mee hadden.
              [/url]

allright heb marly Zenox gekocht, speciaal ontwikkeld voor Commen Rail systemen.
              mmmzz

Comment

Een minderverbruik van 15% vind ik zéér straf. Benieuwd of dat bij mijn zuipschuit ook zo zou zijn.

Ik ga 't ook halen, denk ik. Waar kocht je 't, Konaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                  mmmzz
                  Of hoe iemand zijn scepsis kan omslaan in nieuwsgierigheid

Comment

Een minderverbruik van 15% vind ik zéér straf. Benieuwd of dat bij mijn zuipschuit ook zo zou zijn.

Ik ga 't ook halen, denk ik. Waar kocht je 't, Konaan?
                    In de EuroShop in Kortrijk ( die nieuwbouw aan het einde van de laatste nieuwe brug in Kortrijk ).

Of beter verstaanbaar voor u : 300m VOOR Monserez (gesteld dat je van Kortrijk centrum komt )

Daarom dat ik een tweede dieselbak wil verrijden, om dat verbruik te bevestigen.

Comment

Ah, daare. Deal. Sebiet na sluiting kantoor er naartoe.

Kan ik meteen nog wat van die geinige chroom plakkertjes kopen voor op m'n kar achteraan. Turbo 16v V6 M-Power ABS yeah baby !!

Comment

Ah, daare. Deal. Sebiet na sluiting kantoor er naartoe.

Kan ik meteen nog wat van die geinige chroom plakkertjes kopen voor op m'n kar achteraan. Turbo 16v V6 M-Power ABS yeah baby !!
                        NEE NIE DOEN

Ze zijn er te duur...

Rij nog even door naar Wevelgem, en dan ga je ter hoogte van het Power-Benzinestation aan de overkant de winkel " ACTION " zien.

Daar vind je die logisch voor 40€-cent. Ik heb er al een V8 gekocht voor op de Mégane

Comment

Op korte termijn ziet het er een goed product uit, maar op lange termijn?

Comment

Op lange termijn zit m'n bakkie in Polen of Hongarije.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                              Die vraag heb ik mij dus ook al gesteld.

Comment

Daarover heb ik ook mijn twijfels

Als je echt een brandstofbesparing van pakweg 10 % kunt realiseren, dan hadden de grote olieconcerns dat toch al lang in hun eigen brandstoffen gekapt, om ermee uit te kunnen pakken tegenover concurrenten ("met onze brandstoffen verbruik je 10 % minder"). En indien ze dat wél al toevoegen (vb. Shell Diesel Extra, HiQ, Total Excellium,...), dan lijkt het mij straf dat je daarboven nog eens 10 % extra minder gaat verbruiken door zo'n busje erin te kappen.

Reinigende toevoegingen... leuk op korte termijn, maar op lange termijn kan dat niet gezond zijn. Hebben we gezien bij onze 525d. 't Ding moest naar de keuring in december 2006 en rookte nogal ferm... Even uitblazen hielp niet meer, 't blijft gewoon zwarte rook produceren. Geen probleem voor de garage : ze hebben er een additief ingekapt en 50 km verder was't gedaan met roken. Zo goed als niks kwam er nog uit, zelfs bij de roetmeting gaf hij maar een klein pufje. Perfect geslaagd. 500 km later echter rookt het ding opnieuw als tevoren.
                                Opnieuw, als het echt goed zou zijn, dan zou men dat veel frequenter erin kappen én onmiddellijk toevoegen aan de brandstof die we tanken. Ik geloof echter dat het niet zo gezond is op langere termijn.
                                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Sjansaar
                                  BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Jij hebt chance, maar voor een deel van het forum gaat die vlieger niet op

Ik heb er op LT toch mijn bedenkingen bij, gelijk Caesar2.

Te mooi om waar te zijn?

Comment

Jij hebt chance, maar voor een deel van het forum gaat die vlieger niet op

Ik heb er op LT toch mijn bedenkingen bij, gelijk Caesar2.

Te mooi om waar te zijn?
                                      Theeft misschien wel een reden waarom je ze er slechts om de 10k km's mag indoen?

Comment

Theeft misschien wel een reden waarom je ze er slechts om de 10k km's mag indoen?

Ah, mag je die pas om de zoveel km opnieuw toevoegen?

Ik dacht dat Marly bij elke tankbeurt moet toegevoegd worden, omdat TurboBoost het volgende zei:

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                        kwa brandstofadditieven ben ik wel meer pro voor produkt dat je bij elke tankbeurt moet toevoegen dan een produkt dat je maar om de 5000km er moet inkappen .

Met dat laatste verlies je minder tijd , maar da's eerder een "paardemiddel " : je voegt het toe => injectoren en kleppen worden gereinigd en gesmeeerd , dan laat je gedurende 5000 km nieuwe aanslag vormen om dan weer te reinigen .

Allez da's mijn mening hé .

Comment

Ah, mag je die pas om de zoveel km opnieuw toevoegen?

Ik dacht dat Marly bij elke tankbeurt moet toegevoegd worden, omdat TurboBoost het volgende zei:

Ik zal eens 1 ding zeggen:

kosste dat spul nu 500€ de fles, dan sprong iedereen er hier weer op als vliegen op een pak k*k . Want dan KON het niet anders dan ferm goed zijn, of misschien dat ik er beter een OEM stickertje opkleef.

Kwil maar zeggen: sommigen springen hier plots op die pottekes en zalfkes voor autodetailing, of ze nu werken of niet, ze stellen zich er bijster weinig vragen bij, want het kost stukken van mensen, maar dat is wel oke.

Dit is zo een van die dingen, waarvan je het indredaad niet al te snel kunt weten of het deugt...

Comment

Working...
                                          X