Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Semislick banden voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden
In de running blijven de R888, de KU15 (niet echt een semislicks maar wel een best goedkope superpotente sportband), de MPSC en de A048. Heb 'es wat offertes aangevraagd voor 't één en 't ander. Als de KU15 écht 40 tot 45% goedkoper blijkt dan de andere, dan ga ik waarschijnlijk eerst voor die gaan.
225/45R17 is de maat, dus als ge 't één en 't ander tegenkomt in tweedehands, laat maar weten per PM (ook slicks)
Ik ben dus ook op zoek naar semi-slicks voor op de Subaru in maat 225/45/17. Als er iemand Toyo's R888 te koop weet staan voor een goede prijs, mag mij altijd pm'n. Als er nog iemand alternatieven weet voor de R888, elk voorstel wordt overwogen
Ik ben dus ook op zoek naar semi-slicks voor op de Subaru in maat 225/45/17. Als er iemand Toyo's R888 te koop weet staan voor een goede prijs, mag mij altijd pm'n. Als er nog iemand alternatieven weet voor de R888, elk voorstel wordt overwogen
Ik zoek dezelfde band in dezelfde maat.
Alternatieven : A048, MPSC, Z211. Of als 't wat minder mag kosten : KU15.
'Es mailen om te vragen wat 'ie aan de prijs doet als we 4 keer zo'n set van 2 bestellen?
Edit : done. Prijsaanvraag voor 4 sets + verzendingskosten voor 1/2/4 sets naar België gevraagd. Zelf afhalen zal hoogst waarschijnlijk niet interessant zijn, want het is (voor mij, vanuit Izegem) zo'n 700 km ver, enkele rit.
Edit 2 : ik zie nu juist ... da's loadindex 88, in plaats van de normale versie met loadindex 94 reinforced. Hmmmm. Opletten dus.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, maar zou het niet kunnen dat semislicks bij een standaard (doordeweekse) ophanging té belastend zijn?
'Es mailen om te vragen wat 'ie aan de prijs doet als we 4 keer zo'n set van 2 bestellen?
Edit : done. Prijsaanvraag voor 4 sets + verzendingskosten voor 1/2/4 sets naar België gevraagd. Zelf afhalen zal hoogst waarschijnlijk niet interessant zijn, want het is (voor mij, vanuit Izegem) zo'n 700 km ver, enkele rit.
Edit 2 : ik zie nu juist ... da's loadindex 88, in plaats van de normale versie met loadindex 94 reinforced. Hmmmm. Opletten dus.
Gammertingen is nét iets teveel oostwaarts voor mij, anders kon ik er wel langs rijden.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, maar zou het niet kunnen dat semislicks bij een standaard (doordeweekse) ophanging té belastend zijn?
Zeer goed mogelijk. Hangt er een beetje van af hoe intens je ze gebruikt, en hoe vaak vooral.
Bij mij zou 't voor (zeer) sporadisch gebruik zijn op Zolder e.a., en dat niet tegen de gripgrens aan (veiligheidsmarge). Maar die banden bieden een veel betere respons en precisie, en sowieso een pak meer grip dan gewone wegbanden zelfs als je van de gripgrens vandaan blijft. Ook de tractie zal er bij mij wel bij varen, en tenslotte hebben ze een zeer groot voordeel bij 't remmen (zelfs met gewone standaardremmen krijg je gewone sportbanden zonder zweten aan 't dabberen -> ABS).
Met slicks zou je 100% gelijk hebben, bij semislicks ça va nog. Ook op een RS4, of een M3 e.a. kan je die banden krijgen, en die auto's hebben (alhoewel ze uiteraard performanter zijn dan een 120d'tje) ook een long life standaard ophanging met softe rubbertjes en zo.
Owkeetjes. Offerte binnen voor 4 Michelin Pilot Sport Cup 225/45R17 91Y, nieuw, DOT 06 of 07, geleverd vanuit Duitsland aan m'n deur ... voor een goeie 720 EUR. Da's niet veel geld, da's ochgod 185 EUR per band. Nieuwprijs is normaal gezien 225 EUR, had al 'n aanbieding gevonden net onder de 200 EUR, maar dit is nog dieper, en inclusief levering.
Aangezien Booserke niet meteen MPSC's aanbiedt, zou dat geen probleem mogen zijn. Heb 'm al twee keer om prijs gevraagd en 'ie geraakt er niet aan, de verdeling van Michelin Sport wordt zeer strak in de hand gehouden door Roelandts, zo blijkt. Daar is 't 230 EUR per stuk, incl. montage.
Er moeten nog offertes binnenlopen, i'll keep you posted.
Die KU15 zijn echt wel goedkoop hé, enig idee of die er in tests goed uitkomen? Het zijn wel geen echte semi-slicks eigenlijk hé.
Collega Subrijders zijn echt wel lovend over die R888 idd.
Ja, die KU15 steken ook m'n ogen uit met hun prijs. Je vindt ze onder de 100 EUR 't stuk, geen geld eigenlijk. En naar verluidt zouden ze toch al een voelbare prestatiewinst bieden tegenover de betere/beste gewone sportbanden ... zolang 't droog blijft en ze niet versleten zijn. En 'k heb ook niet 't gevoel dat 't echte semislicks zijn ... maar als je dan naar de Michelin kijkt -> die heeft ook zoveel groeven uiteindelijk. 't Is maar de R888 en de A048 die écht weinig groeven hebben.
En ja hoe meer ik lees hoe meer ik voor die R888 gewonnen ben, maar 't is wel ook de duurste band, meteen.
Ja, die KU15 steken ook m'n ogen uit met hun prijs. Je vindt ze onder de 100 EUR 't stuk, geen geld eigenlijk. En naar verluidt zouden ze toch al een voelbare prestatiewinst bieden tegenover de betere/beste gewone sportbanden ... zolang 't droog blijft en ze niet versleten zijn. En 'k heb ook niet 't gevoel dat 't echte semislicks zijn ... maar als je dan naar de Michelin kijkt -> die heeft ook zoveel groeven uiteindelijk. 't Is maar de R888 en de A048 die écht weinig groeven hebben.
En ja hoe meer ik lees hoe meer ik voor die R888 gewonnen ben, maar 't is wel ook de duurste band, meteen.
Op Subaru's wordt bijna altijd voor die R888 gekozen.
Wat ik mij ook afvraag, valt er nog normaal te rijden op de weg met zo'n band als het plots begint te regenen? Of zijn die echt superrtricky als het nat is?
Informeer eens bij Karel. Toyo sponsort zijn racer é.
Tricky. Als het gewoon nat/vochtig is en ze zijn goed warm bieden ze zelfs méér grip dan een gewone sportband (raar maar waar), maar de kans dat je ze warm krijgt als je vertrekt en 't is al hard aan het regenen, die is klein. Ze zijn zoals elke semislicks zéér tricky bij plassen of gewoon téveel water op de baan (zondvloed), omdat ze dan niet voldoende afwatercapaciteit hebben.
Maar stel dat je met je R888 op Zolder zit en 't gaat plots regenen, dan kan je er zeker rustig mee naar huis zonder gevaar.
Comment