Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Semislick banden voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een vriend van mij heeft de R888 op zijn Evo liggen en is der ZEEEEER tevreden over!!!

Hij heeft al met veel soorten banden gereden en is dus wel een beetje kenner!
    Hij reed overlaatst met de zero corsa en die kwam niet in de buurt van de R888.

Slijtage valt inderdaad echt goed mee,natte baan geen probleem en minder "dweilen" op de baan na een paar ronden dan de corsa!

Als je een prijsje wilt voor die Toyo R888,send me a PM

Comment

De P Zero Corsa's worden doorgaans niet zo denderend getest. De nieuwere combinatieset "P Zero Corsa System" (met de P Zero Corsa Direzionale en P Zero Corsa Asimmetrico) zou beter zijn.

Over de R888 heb ik al veel goeie dingen gelezen. Net zoals over de A048, zo ook over de MPSC's, en tenslotte ook over de KU15. Je vindt ook minder goeie reviews, maar 'k denk dat dat allemaal een beetje afhankelijk is van de auto, het gebruik, en de verwachtingen of eisen van de bestuurder.
      Op de superstrakke, snelle auto's met zeer laag profiel van band, lijken vooral de MPSC's goed te scoren. De R888 lijken vooral goed te vallen bij de eigenaren van rallye-auto's zoals de Evo's en de Impreza's. De A048 lijken vooral hun aanhangers te vinden bij de eigenaren van lichtere auto's, zoals Golfjes I en II, oudere Bimmers, Lotussen, oudere Porsches e.a. Grosso modo, uiteraard.

Ik denk dat, als je één van die 4 koopt, zowiezo goed zit. Goeie prijzen vind je, mits wat zoeken op het net, vrij snel. http://www.semislicks.com/reifen.html is één van de beste, eigenlijk, vooral voor de MPSC, maar ook voor de KU15. Op http://www.driving-fun.com/ loopt er zelfs een group buy, nu, die nog goedkoper is dan de prijzen op semislicks.com.

Comment

Nuttige brochure van de Michelin Pilot Sport Cup, maar ook heel interessant voor de circuitrijder

klik

Comment

Nog een interessante link

Comment

Gaan ook eens de pilot sport cup uitproberen op de MINI,
            maar, welke kan/mag je daarop leggen ?

Standaardmaat is 205/45ZR17 17" x 7"

Cups zouden 205/50ZR17 of 225/45ZR17 zijn...

Help ?!

verschil met 225/45

verschil met 205/50
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by ; 10/06/2007, 15:39.

Comment

Op lichtere auto's schijnen er betere semislicks te zijn. De Yokohama A048 in maat 215/45R17 scoren bij veel MINI-circuitratten de top.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Op lichtere auto's schijnen er betere semislicks te zijn. De Yokohama A048 in maat 215/45R17 scoren bij veel MINI-circuitratten de top.

I know, maar 't is niet voornamelijk voor circuitgebruik.
                Eerder hier op binnenbaantjes eens uitproberen.
                Qua profiel gaan we in problemen komen met die yokohama's denk ik ?

Thuis ervaring met de Pilot Sport Cup en op de CSL liggen er SP Super Sport Race...En dat is allemaal goed te doen in regenweer...

Als'k op die website afga, raden ze de 225/45 aan ?
                Ik ken er nietveel van he, maar kan dat ? Kwestie dat ze nergens tegenschuren ?

En bij de 205/50 is het afwijkings% iets hoger, >3% raden zij af ?
                Meen me te herinner dat er om legaal te zijn ook zo'n % is, hoeveel ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geeteethree Bekijk Berichten
                  Als'k op die website afga, raden ze de 225/45 aan ?
                  Ik ken er nietveel van he, maar kan dat ? Kwestie dat ze nergens tegenschuren ?

En bij de 205/50 is het afwijkings% iets hoger, >3% raden zij af ?
                  Meen me te herinner dat er om legaal te zijn ook zo'n % is, hoeveel ?
                  Als er standaard 205/45 op ligt, denk ik (ben wel niet zeker) dat zo'n 225 niet aan te raden is (dat schilt 2cm!), en zeker gezien je velg maar 7" breed is.. (ter vgl: bij mijn 7,5" velg kon ik kiezen tussen 215 of 225, maar een 7" is nog eens een cm smaller ..).

Afwijking om te voldoen aan keuring: -2% en +1,5%

Comment

Inderdaad... Ik zou het tussen de 195 en 215 houden

Comment

Toyo Proxes R888 215/45ZR17 of de yoko's zoals gTa zegt

Comment

Wat die MINI betreft... In de MINI Challenge hier in België reed men met semislicks van Pirelli, vroeger:

En in Duitsland rijden ze op Dunlops. Misschien kan je op deze manier de maat vinden, maar 225 is dat niet hoor
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ah, al gevonden:

De wagentjes worden geschoeid met Pirelli Euforia rubber met afmeting 205/45/R17V
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Dju toch

Vrees dat het met die Toyo, Yokohama en Pirelli semi-slicks het qua profiel in de regen niet te doen gaat zijn
                            Last edited by ; 10/06/2007, 16:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Wat die MINI betreft... In de MINI Challenge hier in België reed men met semislicks van Pirelli, vroeger:

Zeker dat dat pirelli's zijn?

Marangoni's hebben krak hetzelfde profiel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geeteethree Bekijk Berichten
                                Dju toch

Vrees dat het met die Toyo, Yokohama en Pirelli semi-slicks het qua profiel in de regen niet te doen gaat zijn
                                Mensen die de Yoko's op een lotus hebben liggen, zeggen meestal dat die meer grip hebben in de regen dan je zou verwachten...

Dan je zou verwachten he, dus uiteindelijk nog altijd redelijk slecht lijkt me

Moet er wel even bijvertellen dat de Yoko's indertijd de eenheidsbanden waren op de Yaris Cup, en deze Pirelli Euforia's op de MINI Challenge, en dat die banden moesten dienen voor alle racecondities!! Geen bandenwissels dus bij regen...

@ G 55 AMG: Op die foto van de Mini zie je de Pirelli-sponsoring die op alle wagentjes hing, dus 't zijn normaal wel pirelli's ja
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Mij er na de examens eens mee bezig houden verslagen te lezen dan..

Met de Michelin en Dunlop is het allesinds geen probleem,
                                  maar zie eens wat een verschil in profiel met die andere qua profiel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

@ G 55 AMG: Op die foto van de Mini zie je de Pirelli-sponsoring die op alle wagentjes hing, dus 't zijn normaal wel pirelli's ja
                                    Je hebt gelijk, die marangonibrol heeft van flank tot flank doorlopende lijnen in z'n profiel... m'n excuses

Comment

Die Yokohama's in 195/50 R15, bestaat dat?

(of: weet er iemand waar ik de (europese) maten kan vinden voor die Yokohama semislicks? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Die Yokohama's in 195/50 R15, bestaat dat?

(of: weet er iemand waar ik de (europese) maten kan vinden voor die Yokohama semislicks? )
                                        Find the perfect tire for you. Yokohama Tire offers the ultimate in performance from all-terrain off-road tires, to high-performance track tires, to…

Het bestaat dus niet in die maat, wel in 205/50 R15.

Is het voor jou 190?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                          http://www.yokohamatire.com/advan/

Het bestaat dus niet in die maat, wel in 205/50 R15.

Is het voor jou 190?

Ah thx.

Ben op't gemak aan het rondzien voor bandjes voor de AMG.
                                          Kzou er graag semislickjes onder hebben.

Comment

Working...
                                          X