Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Semislick banden voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden
Yeeeey, Frits van Performance Shop Geel gaat zich 'n setje KU15 aanschaffen om die te testen op 'n kar waar 'ie al MPSC's op reed. Van zodra 'ie kan post 'ie een verslagje.
Ben er heel tevreden van! Plakken enorm goed.
Bij plotse regen of gewoon regenweer, houden ze nog bijzonder goed baan, vreemd genoeg.
Alleen als ze echt nog koud staan, durft ie wel al is schuiven over de voorwieltjes (logisch).
Ook bij echt stormregen (rijd ik zelden door) zijn ze supergevaarlijk! "zweven" enorm dan!
Voor de rest niks dan lof! Ben zeer tevreden! Alleen ga ik een der deze, een nieuwe set vooraan moeten steken
Die KU15 zouden idd zeer goed moeten zijn... Ik ging die normaal op de Skyline zetten als mijn Potenza's op waren
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Yeeeey, Frits van Performance Shop Geel gaat zich 'n setje KU15 aanschaffen om die te testen op 'n kar waar 'ie al MPSC's op reed. Van zodra 'ie kan post 'ie een verslagje.
Ben benieuwd!
Super. Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Van zodra ge iets meer weet, let us know
Maar er zijn nog banden die in die categorie kunnen worden geplaatst. Liefhebbers van het merk Lotus zullen zeer zeker de Yokohama Advan A048 kennen (opvolger van de A038R e.a.).
Aangezien dit forum wel enkele die-hards kent, maar ook leden heeft die al wat langer en meer gekend zijn in het sportievere automilieu, denk ik dat dit topic wel wat advies kan bevatten voor sommigen, anderen misschien over de schreef zou kunnen trekken om zo'n set banden te halen voor de Ring- of Zolder-uitstapjes, en dergelijke meer.
Ik heb deze op de Evo liggen als zomerbanden op dit moment.
Net als de 046 is niet zozeer hun gebrek aan profiel een probleem in de regen, wel het feit dat, indien ze niet warm zijn, je nu-de-botten grip hebt.
De 046 is vrij 'normaal' qua profiel maar biedt bij +5C en ietwat vochtig wegdek minder grip dan de 048 bij +20C en een goei regenvlaag.
De Toyo888 hebt ik al geprobeerd op de Subaru's en dat is een regelrechte ramp. Zelfs met wat warmte d'rin krijg je geen grip op vochtig wegdek terwijl ik niet vond dat die op droog wegdek iets meer gaf dan een normale band.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Super. Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Van zodra ge iets meer weet, let us know
't Is noppes geworden, zijn leverancier flikte 'm net hetzelfde als mijn bandenleverancier mij flikte : bleek een andere band te zijn. Frits z'n leverancier kwam met de KH15 (low-budget manusje-van-alles band) aandraven ipv. KU15, bij mij kwam 'ie met prijzen op de proppen voor de KU31 (ofzoiets).
Ik wil een set semi-sliks kopen, mij banden maaten zijn 225/35 17 wat kan ik kopen? de velgen moeten 17 inch blijven!
In België vind je jammer genoeg héél weinig bandenleveranciers die semislicks leveren. En die die het wél doen, vragen doorgaans misdadige prijzen.
Contacteer even Performance Shop Geel, anders. Die levert de MPSC en de R888, en naar ik zo via PM vernomen heb (van PSG zelf) zijn hun prijzen eigenlijk écht behoorlijk.
Zoniet moet je ze zelf importeren, o.a. vanop ebay.de (enkele aanbieders van vrij goedkope MPSC en R88 of semislick.de bijvoorbeeld. En dan hier bij je bandenboer laten monteren (waar 'ie doorgaans geen probleem mee zal hebben aangezien 'ie die banden zelf niet kan bekomen bij zijn leverancier).
da's 2 keer niets evenveel als één of andere C-merk band...
hoelang gaat zo'n semislick mee bij een gemengde rijstijl, laat me zeggen 75% normaal, 15% vlot en 10% hard...?
En valt die Kumho iet of wat te rijden in de regen (uiteraard met een zwaar aangepaste rijstijl)?
da's 2 keer niets evenveel als één of andere C-merk band...
hoelang gaat zo'n semislick mee bij een gemengde rijstijl, laat me zeggen 75% normaal, 15% vlot en 10% hard...?
En valt die Kumho iet of wat te rijden in de regen (uiteraard met een zwaar aangepaste rijstijl)?
matteo, groupsbuy?
Als ik die spullen koop, is dat toch maar voor binnen ten vroegste twee jaar.
Ik heb nog een setje nieuwe Goodyear Ealge F1's die op moeten voordat ik semi's koop.
da's 2 keer niets evenveel als één of andere C-merk band...
hoelang gaat zo'n semislick mee bij een gemengde rijstijl, laat me zeggen 75% normaal, 15% vlot en 10% hard...?
En valt die Kumho iet of wat te rijden in de regen (uiteraard met een zwaar aangepaste rijstijl)?
matteo, groupsbuy?
De Kumho KU15 is doenbaar in de regen, zolang er geen "diep" water staat, maar 't gewoon vochtig blijft. Net zoals echte semislicks wordt 'ie precair bij staand water (plassen, spoorvorming met "beekjes", de straat dwarsende beekjes, ...). Logisch, nieuw heeft 'ie ook maar een goeie 4,5mm profiel, en 'ie heeft duidelijk minder profiel dan een gewone band.
Op vochtige ondergrond echter, eens warm gereden, biedt 'ie zeker even veel grip als een gewone sportband, hoe vreemd dat ook mag zijn. Op een vochtig ("damp") circuit bieden echte semislicks trouwens ook meer grip dan een gewone band (b.v. de MINI Challenge rijdt/reed met Pirelli Corsa, zowel in de regen als in 't droge), dat hoor/lees je erg vaak van eigenaren van MPSC's en R888 die hun banden correct gebruiken. En ik geloof dat ook.
Qua slijtage : doorgaans zegt men dat semislicks 4 à 5 keer zo snel slijten als de betere gewone sportband, bij gewoon sportief tot zeer sportief weggebruik. Op circuit gaan ze soms even lang mee, aangezien gewone wegbanden met diepe/veel groeven niet bestand zijn tegen de abuse van grippy circuittarmac, en overmatig snel afslijten. Een gewone band kan je dan killen in een rondje of 20-50, een semislicks houdt dat minstens zo lang uit.
Deze bandencentrale is de verdeler voor Michelin competitiebanden in België.
Wij gaan daar voor onze gewone banden en heel tevreden over!
Klopt. Vorig jaar offerte aangevraagd voor MPSC, en ze waren duurder dan zo goed als elke sportkar-ombouwer/tuner/garage die zelf MPSC's importeren uit 't buitenland en er nog hun marge op nemen.
Overigens hebben ze inderdaad een goeie naam, daar zeg ik niks over. Maar voor het Michelin Sport gamma zijn ze helemaal niet goedkoop, wat trouwens altijd het geval is met officiële importeurs of verdelers van competitierubber in België. Beter alternatieve wegen zoeken.
Comment