Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Semislick banden voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lijkt me bijna zeker een te hoge bandenspanning. Waarschijnlijk temp goed voor straatgebruik en niet meer gewijzigd eenmaal on track.

Waar kan je in Belgie makkelijk 16 inch semis vinden?
    Dat moeten helemaal geen R888 zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
      Lijkt me bijna zeker een te hoge bandenspanning. Waarschijnlijk temp goed voor straatgebruik en niet meer gewijzigd eenmaal on track.

Waar kan je in Belgie makkelijk 16 inch semis vinden?
      Dat moeten helemaal geen R888 zijn.
      Banden Roelants biedt u een uitstekende service. Met een groot assortiment aan banden, velgen en batterijen.

't Zijn dan wel R888's.

Comment

• Welke banden zijn ideaal voor een Clio RS voor trackdays?
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Welke banden zijn ideaal voor een Clio RS voor trackdays?
          in uw maten denk ik owel ne toyo r888 - advan a048 - kumho ecsta v70

Comment

• Iemand ervaring met de Toyo R1R? Zou iets beter te rijden vallen in de regen dan de R888 en uiteraard ook een stukje goedkoper. Of beter voor de Kumho semi slick gaan?

Comment

• Ik hoor toch vrij veel positieve ervaringen met de R1R. Bij "amateurgebruik" zou je je het verschil met de R888 niet voelen. Voordeel is dat ze ook dieper profiel hebben als de R888 -> dus langer meegaan Maar ik dacht net dat die net iets duurder waren? Tenzij dat weer enkel in mijn maten zijn

Als mijn R888 sets erdoor zijn ga ik die ook eens leggen.

Comment

• nog geen slechte comments over gehoord... die kan je gerust es opleggen
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denthrax Bekijk Berichten
                  Ik hoor toch vrij veel positieve ervaringen met de R1R. Bij "amateurgebruik" zou je je het verschil met de R888 niet voelen. Voordeel is dat ze ook dieper profiel hebben als de R888 -> dus langer meegaan Maar ik dacht net dat die net iets duurder waren? Tenzij dat weer enkel in mijn maten zijn

Als mijn R888 sets erdoor zijn ga ik die ook eens leggen.

Bij mij is het 450 euro voor 4 R888 en maar 320 voor 4 R1R banden, dus bij mij zijn ze in ieder geval een stuk goedkoper. Ik heb wel maar fietswielekes natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                    nog geen slechte comments over gehoord... die kan je gerust es opleggen

Heb ze net besteld, heb nog nooit met semi's gereden, dus ben razend benieuwd. Zal in de toekomst wel eens een setje R888 bestellen, maar voor te beginnen is dit goed genoeg.

Comment

• Oké, ik heb nu velgen en ik 4 R1R's, nu nog een bandenzaak vinden die ze wil plaatsen . Iemand enig idee waar ik terecht kan in de omgeving van Antwerpen?

Comment

• De snelste weg naar de beste bandenkoop. Banden voor personenauto's en bestelauto's. Montage door garages bij u in de buurt, u de korting. Zomerbanden, winterbanden, 4x4's, terreinbanden, ect. Ongelooflijk voordelig, gratis bezorgt binnen Nederland. Simpele manier van bestellen, flexibele betalingsafhandeling, ruime keus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          De V70A wordt al wat ouder, en scoort in de weinige tests die ik ooit zag, minder dan de R888. Nogal gevoelig aan incorrecte druk en aan verkeerde afstelling van de auto. 't Is ook een band met een wat zachtere flank, zie je o.a. ook aan de load index van die dingen. Een BMW '1 cabrio is voor de bandenmaat 225/45R17 een zware auto, dus laat sowieso die Super Soft en die Soft versies maar liggen. Minstens een Medium dus.

De SS595RS is ook een band waar je beide meningen over leest. Groot voordeel is dat 'ie goedkoop is, maar 'ie zou vooral terug goed presteren op lichte auto's (bandflank is niet zo stijf als die van een R888 of een MPSC), om goed te presteren op (relatief gezien) zwaardere auto's komt er een SS595RS-R uit binnenkort (of 'ie is er al, geen idee).

De Hankook Z212 is al een oude band, ik dacht zelfs dat ze die al niet meer maakten en 't nog stock is die verkocht wordt. Kon in de ene test waar ik 'm zag opduiken, niet mee met de nieuwere lichting. Maar prijs is zeer goedkoop, natuurlijk...

R888 moet je mee opletten als je 'm koopt, de "eerste versie" is niet zo goed als de huidige versie, profiel is hetzelfde maar rubbermengsel verschilt. Alles gemaakt tot en met midden 2006 (dacht ik), is de "oude versie", dus let goed op de DOT! Er zijn ebay-aanbiedingen met de oude DOT, zeer goedkoop, maar die banden zijn niet beter dan een Z212 of een V70A b.v. R888 in 225/45R17 voor een '1 zeker ook in GG compound kiezen, de GGG (= soft) ga je zeer snel oppeuzelen op de buitenranden.

Michelin PS2 blijft een steengoeie band, zowel op droog als nat. "Nadeel" is dat 'ie beter wordt (in vergelijking) naarmate je breder gaat. Een 225 b.v. heeft een groot % van z'n breedte die langsgroeven, een 265 of een 295 al veel minder. En net als je het specifieke design van de PS2 optimaal kan gebruiken (dus op grote breedtes), kan 'ie pas z'n brio naar boven halen. Maar dan nog : zeer goeie band! Zeker het overwegen waard, vooral omdat 'ie toch minder snel zal slijten dan een zachtere semi, en 'ie nauwelijks minder grip biedt. En z'n prijs tegenover de R888 is wel erg interessant.

Vraag ook nog even prijs voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric. Die is goedkoper dan de PS2, en biedt in smallere maten een betere grip op droog dan de Michelin.
                          Ik twijfel om een setje aan te schaffen voor het openingsweekend van VIP trackdays.
                          Dit kan toch enkel beter presteren dan de ContinentalContactSport3.

En de Clio is nu ni bepaald een zware wagen, dus vermoed ik dat die band toch tot zijn recht zal komen op Ecuyers en Folembray?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CUP200 Bekijk Berichten
                            Ik twijfel om een setje aan te schaffen voor het openingsweekend van VIP trackdays.
                            Dit kan toch enkel beter presteren dan de ContinentalContactSport3.

En de Clio is nu ni bepaald een zware wagen, dus vermoed ik dat die band toch tot zijn recht zal komen op Ecuyers en Folembray?
                            Zeker doen, ge rijdt de flanken van een straatband gewoon aan frut op circuit ...

Enkel goed om te driften imho

Comment

Working...
                            X