Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Semislick banden voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten

Misschien snelheidsbeperking opleggen aan semi's in de regen (al is dat weer omslachtig)? => 90km/u
    Impliciet is dat toch zo?
    Je moet je snelheid altijd aanpassen aan de omstandigheden.

Comment

• Ongeacht welk type band je hebt. Iedereen hoop ik past zijn snelheid toch aan de omstandigheden aan.

Als 't echt aan 't gieten is ga ik ook geen 130 met mijn PS2's doen hoor.
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
        ni akkoord... semi's zijn regenbestendig, alleen moet je je snelheid aanpassen!!!!

Tuur => ik zou ni graag van spa of de Ring komen...hele dag droog, 's avonds onweer....dan zou je moeten uren en uren vande baan blijven alvorens je kan weerkeren!!!! Kan toch niet??
        Je hebt gelijk Mich, ik ging er wat te snel over...
        Dat ze 't maar laten zoals het is !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          Enkele vragen:

1) Mag je de Nordschleife en G.A.R.T. Trackdays op met Slicks?

2) Zijn er slicks voor 18" en of 19" E46 M3 velgen en wat zouden die kosten?

3) Kan je met een E46 M3 2005 zonder aanpassingen aan rollagers en cardanas zonder brokken met slicks op circuit rijden?

Waarom, omdat vanaf 2012 semi-slicks verboden zijn op de openbare weg. Die semi-slicks in regen toch geen grip bieden. Dus waarom niet all the way voor slicks gaan. Ik heb toch een Volvo. Dus kan ik naar Nordschleife en trackdays met 2 wagens gaan. De Volvo kan makkelijk een set velgen en tools vervoeren en gaan mijn Pilot Sports op men 18" set veel langer mee. Die zijn sowieso veel comfortabeler rijden en legaal.
          Slicks op een stock wegauto is géén goed idee, en zeker niet op een E46 M3 met het gekende probleem van de loskomende achteras...

De hardere versies krijg je nauwelijks warm op een wegauto, en van de zachtere versies rijd je zo de flanken kaal. Slicks zijn gemaakt om te functioneren op auto's met veel meer negatief camber dan op de openbare veilig is, en voor auto's die zo goed als niet rollen in bochten.

Slicks in 19" zijn eerder zeldzaam, maar in 18" vind je ze in alle maten. Wel opletten : slicks worden meestal aangeduid in metrische maten (met uitzondering van de velghoogte), niet in angelsaksische maten, en daarbij duidt het tweede cijfer op (ik ben effe niet meer zeker) de totale rijhoogte van de band of de hoogte van (één of beide) flanken, en niet op een percentage van de bandbreedte.

Comment

• Voorbeeldje.

De breedte wordt soms ook nog wel in mm aangeduid. In tegenstelling tot gewone wegbanden waar er de maten meestal een breedte hebben op de halve centimeter (195, 205, 225 enz), hebben slicks meestal breedtes op de volle centimeter (210, 240 enz).

Het tweede cijfer is dus de totale hoogte van de band (hier ook in cm, vaak ook in mm). Als je dit wil berekenen van je huidige wielen, gebruik je de volgende formule : (aantal inch velgen x 2,54) + (bandbreedte x bandflankhoogte% x 2). Dus een 245/40R18 b.v. heeft (ongeveer) een totale hoogte van (18 x 2,54) + (245 x 0,40 x 2) = 45,72 + 19,6 = 65,32 cm.

Zo'n 240/64-18 slick (zie afbeelding) zal dus vermoedelijk overeenkomen met een 245/35R18. Heb 't niet uitgerekend maar een 245/40R18 is een anderhalve cm te hoog en dat zal wel één serie verschillen, denk ik zo.
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by ; 04/08/2010, 19:13.

Comment

• Thnx voor de info.

Maar zoals je zegt. Ik zal me dan best bij PS3's of Semi's houden.

Comment

• gTa

Comment

• Onze BMW-GURU

Comment

• Iemand ervaringen met Yokohama semislicks?

215/40r17 neova
                    215/40r17 parada

Qua prijs zitten die vrij scherp. Maar wat qua handling?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                      Iemand ervaringen met Yokohama semislicks?

215/40r17 neova
                      215/40r17 parada

Qua prijs zitten die vrij scherp. Maar wat qua handling?
                      ik heb nu men 3de set parada's erdoor gereden. de parada is goed maar niet voor op circuit. het is een high performance straatband maar voor op circuit zijn de wangen te zwak en rij je het rubber na 2 rondjes zo mals als iets. ik vind dan de goedkopere falken fk452 beter van prestatie en duurzaamheid. de parada is volgens mijn weten geen echte semi-slick al ziet hij er zo uit met als gevolg dat hij in de regen niets waard is. tis wel ne mooie band

ik rij met 205/40 17

de beste semi volgens mij prijs kwaliteit: kumho ecsta V70 hard compound. ze gaan redelijk lang mee en presteren goed tot zeer goed. ze komen er beter uit dan de neova's kwa prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Celcius Bekijk Berichten
                        ik heb nu men 3de set parada's erdoor gereden. de parada is goed maar niet voor op circuit. het is een high performance straatband maar voor op circuit zijn de wangen te zwak en rij je het rubber na 2 rondjes zo mals als iets. ik vind dan de goedkopere falken fk452 beter van prestatie en duurzaamheid. de parada is volgens mijn weten geen echte semi-slick al ziet hij er zo uit met als gevolg dat hij in de regen niets waard is. tis wel ne mooie band

ik rij met 205/40 17

de beste semi volgens mij prijs kwaliteit: kumho ecsta V70 hard compound. ze gaan redelijk lang mee en presteren goed tot zeer goed. ze komen er beter uit dan de neova's kwa prijs.
                        Stel uw auto('s) eens voor aub! Die sig staat mij méér dan aan!
                        Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                        Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                        Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                        Honda Del Sol - 120pk

Comment

• Net mijn cups eens bekeken na 1 trackday.

Benieuwd hoe lang ze het gaan uithouden, mijn gevoel zegt "niet lang"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Net mijn cups eens bekeken na 1 trackday.

Benieuwd hoe lang ze het gaan uithouden, mijn gevoel zegt "niet lang"

Dan deden die corsa's het op dat vlak stukken beter !

Comment

• Nieuwe Pzero's na halve dag Le Mans... op de vooras van een 997 Turbo

De rechste kant op de foto sleet amper (harde compound??). Maar het middelste gedeelte ging er snel door...

Comment

• Welke P zero's zijn dat?

Want die heb je ook in honderden soorten he.

Comment

• -edit- toch geen corsa's, het was de bedoeling voor corsa's maar die waren niet te krijgen.

Enige dat ik weet dat het de N spec Porsche versies waren.
                                  Last edited by ; 13/08/2010, 11:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denthrax Bekijk Berichten
                                    -edit- toch geen corsa's, het was de bedoeling voor corsa's maar die waren niet te krijgen.
                                    Idd een serieus probleem momenteel.

Enige dat ik weet dat het de N spec Porsche versies waren.
                                    Die hebben ze voor verschillende P Zero's dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denthrax Bekijk Berichten
                                      Nieuwe Pzero's na halve dag Le Mans... op de vooras van een 997 Turbo

De rechste kant op de foto sleet amper (harde compound??). Maar het middelste gedeelte ging er snel door...
                                      Herken die schade dat is meestal een teken van te veel onderstuur, te rap de bocht insturen.
                                      1994 Saab 9000 CSE 2.3 LPT FPT
                                      1994 BMW E36 ///M3 3.0 coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cédric_2 Bekijk Berichten
                                        Herken die schade dat is meestal een teken van te veel onderstuur, te rap de bocht insturen.
                                        Le mans wordt toch normaal clockwise gereden, dus ik tel toch grotendeels lange rechtse.

De foto is van de linksvoor band als ik het goed zie, dus die zou bij onderstuur hardst moeten afzien...
                                        Die flank ziet er goed uit, zeker na een halve dag tracken.

Ofwel zeer voorzichtig gereden, ofwel een te hoge bandenspanning (bij hoge temperaturen gaat band bol staan in het midden)??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                                          Le mans wordt toch normaal clockwise gereden, dus ik tel toch grotendeels lange rechtse.

De foto is van de linksvoor band als ik het goed zie, dus die zou bij onderstuur hardst moeten afzien...
                                          Die flank ziet er goed uit, zeker na een halve dag tracken.

Ofwel zeer voorzichtig gereden, ofwel een te hoge bandenspanning (bij hoge temperaturen gaat band bol staan in het midden)??
                                          ²
                                          Lijkt me typische slijtage voor te hoge bandenspanning.

Comment

Working...
                                          X