Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe lang kosten blijven doen aan een oudere auto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    Ik ken weinig mensen die op dezelfde auto 300 000km zetten, of hem langer dan 10 jaar houden.
    Misschien omdat je weinig mensen kent die 100 k per jaar rijden.

    Diegenen die ik ken kopen een nieuwe betrouwbare diesel, best een uitverkoop van vorige
    reeks ( minder kans op kinderziektes ), en gaan gewoon voor de 300 k op drie jaar.
    Indien alles best meevalt, dan voor de 400 k. Eeen jaartje erbij dus.

    Oliewissels gewoon volgens boekje, alleen zorgen dat je bij deze langdurige belastingen
    geen kans geeft op oververhitting. Dus niet continu gaan scheuren tegen 180 km/h bv...

    Gemiddeld genomen, is en blijft mijn mening, veel minder stijtagekosten dan een collega met zelfde diesel met 20 k per jaar, 15 jaar lang...

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten

      tuurlijk

      maar keuring = verhoogde opvolging en laat nu net oudere wagens ook weer meer "bijwerken" nodig hebben.

      Tgaat niet alleen om geld, maar ook gemak bij veel mensen.
      opvolging gebeurt door de garage, niet door de keuring.
      Ik heb al altijd blanco keuring gehad. Maar ook altijd dealeronderhouden wagens.
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        goekoopst en verstandigst: directiewagen van nog geen jaar oud uit een dealernet, nnc,...
        je koopt een zo goed als nieuwe wagen vaak met 20% of meer korting, daar staan meestal minder dan 20000km op, dus die kunnen nog gerust +200.000km bollen, en de dag van vandaag heb je bij de meeste merken nog zeker 3-4 jaar fabrieksgarantie. en je bent nog drie jaar goed voor de keuring e.d.

        nieuwe wagens zijn interessant voor mensen die grote korting hebben bij de garage. of de fabriek. Of nu een interessante deal kunnen doen met ecopremies, recyclagepremies,...
        En bij voorkeur niet veel rijden zodat ze die binnen 3-4 jaar voor evenveel of miniem minder kunnen buiten krijgen dan dat ze er zelf voor gaven.
        Of zelfstandigen e.d.
        volledig mee akkoord, koop U bij Mercedes bv. een NNC en je bespaart al hopen geld.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          opvolging gebeurt door de garage, niet door de keuring.
          Ik heb al altijd blanco keuring gehad. Maar ook altijd dealeronderhouden wagens.
          Gij ja.

          Maar sommige mensen...
          Keuring = opvolging nodig bij de garage en de meesten denken een oude bak = grote kosten.

          Comment


          • #45
            Bij mij in de familie rijdt iedereen zijn wagens op. Wat 'op' wil zeggen is natuurlijk altijd een moeilijk punt, maar dan moet je kunnen rekenen op een goeie en eerlijke garagist. En door zo lang met een wagen te rijden krijg je op den duur wel een goede band met je garagist. De helft van mijn familie gaat naar dezelfde onafhankelijke garagist en die rijdt zelf zijn wagens op

            Kapotte versnellingsbak is bijvoorbeeld een reden om het op te geven dat bij ons al eens voorkomt. Kilometerstanden van meer dan 200 000 kilometer zijn doodnormaal ook met benzines. Met diesels kan je makkelijk 500 000 kilometer draaien als je dat een beetje onderhoud.

            De oudste op dit moment is die van mijn schoonbroer, de wagen is 21 jaar en nog steeds een genot om mee te rijden. Ik geniet altijd als ik met zo een wagen een ritje kan doen, steeds verassend om te zien hoe goed een wagen eigenlijk blijft als je dat onderhoud. Kosten om die wagen al die jaren op de baan te houden? Miniem in vergelijking met wat mijn Passat kost (bedrijfswagen).

            Een wagen wordt interessant op het moment dat er geen daling meer is in de waarde, zo zal een oude diesel steeds een 1000 euro waard zijn dat die nu 10 of 12 jaar is maakt niks uit.

            Uiteraard heb je na 600.000 kilometer aardig wat vervangen op een wagen, maar je afschrijving per jaar is niks meer dus dan kan je al aardig wat kosten doen om nog maar op gelijke hoogte te komen van de kostprijs per jaar van een recente wagen.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #46
              Mijn oudste wagen wordt er 5 en is dan afgeschreven. Fiscaal heeft ie voor mij geen nut meer.
              Aangezien het om een vrij billijke wagen gaat (20 000€ was aankoop) was de afbetaling minimaal namelijk exact het beroepsdeel. met 104 000km ook nog frisjes en op punt. Als ik die nu "uitpuur" kan na lang wachten misschien richting 10.000€ gaan. 8.000€ moet zeker lukken. Privé deel van aankoop komt dus weer aardig in de buurt.
              Als ik echter lang wacht (jaren), is ie niets meer waard ivm met nu.
              Als ik hem omruil voor een oude benz, is het verlies op die benz mijn inziens kleiner dan op de skoda.
              Dan heb ik een benz en heeft de skoda mij ongeveer 30% gekost van zijn echte prijs. (50% gekocht, 50% geleend, waarvan 25% recup belasting en BTW)
              Last edited by ; 06/10/2010, 18:38.

              Comment


              • #47
                Had vroeger de gewoonte om na 4 jaar van wagen te veranderen. Heb nooit tweemaal hetzelfde merk gehad. Tot ik eens een wagen had die me degelijk overkwam en die me veel rijplezier verschaftte, nl. de Opel Manta S (1e generatie, met ronde achterlichten stijl Corvette), heb die wagen 13 jaar gehad en heb er 186.000 km mee gedaan, heb er wel wat waterpompen en een paar uitlaten moeten aan vervangen maar vermits ik het zelf deed was dat gene grote kost. (waterpompen waren van Q&H en vermits ik bij de Opel dealer ook dit merk in het magazijn zag liggen als ik mijn stukken ging halen ....), daarna nog eens met de 190E, ook 13 jaar en +200.000 km, daar heb ik het gewone onderhoud aan gehad en éénmaal het afsluitklepje die het warme water wel/niet naar de binnenradiator liet om wel/niet chauffage te hebben, heeft me iets van een toen 300 Bf gekost (7,5 €), beide deze wagens waren benzine, in de Opel lag een 1.9S, in de 190E de 2.0l, beide wagens hebben me veel plezier opgeleverd tegen een relatief kleine prijs, véél goedkoper dan toen ik nog om de 4 jaar veranderde. (De andere wagens gaven me ook het rijplezier van deze twee niet, dat kan misschien ook gespeeld hebben), dat waren achtereenvolgens een NSU Prinz II, Mini Morris 850, Renault R4, (dan de Opel) Citroën 2CV6, Peugeot 309 XRD, (dan de Mercedes) en nu, sinds 9 januari 2001 de Freelander, zoals je kan zien is dit ook een van de favorieten die het houden meer dan waard zijn en waarvan ik hoop van er nog vele jaren te kunnen mee doen. (Doe bijna geen kilometers meer, heeft er nog maar 76.000 nu, maar daar "zou?" eventueel verandering kunnen in komen).

                Comment


                • #48
                  Wat ik echt niet snap is hoe je van een Manta naar een 2CV6 gaat.
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                    Wat ik echt niet snap is hoe je van een Manta naar een 2CV6 gaat.
                    die mens wou hem verbeteren, is toch niet zo moeilijk te snappen??

                    Comment


                    • #50
                      Verbeteren door van een mooie sportieve coupe met een 1900 naar een van de meest basis auto's ooit te gaan?
                      Powered by Detroit Diesel.

                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                        Wat ik echt niet snap is hoe je van een Manta naar een 2CV6 gaat.
                        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                        die mens wou hem verbeteren, is toch niet zo moeilijk te snappen??
                        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                        Verbeteren door van een mooie sportieve coupe met een 1900 naar een van de meest basis auto's ooit te gaan?
                        Voila,dat is toch normaal. Neen, serieus, we waren toen aan 't bouwen en de Manta was 13 jaar oud en had 186.000 kms, de ganse reminstallatie moest vervangen worden, schijven en leidingen enz. en ook de twee voorvleugels waren aan vervanging toe, ik wou mijn geld liever in den bouw steken dan een andere "serieuze" wagen te kopen of de Manta te laten oplappen en heb dus maar het goedkoopste gekocht (kwam ook wat nostalgie bij kijken want vroeger had ik nog met zo'n 2pk gereden bij de RTT) wat nog iets of wat een auto was zonder direct bij Lada of Polski Fiat te belanden bv. Heb die daarna aan de oudste dochter gegeven en heb me een 309 XRD gekocht voor 4 jaar tot mijn jongste dochter begon te werken in het UZ Jette, had daarom die 190E gekocht om haar de Peugeot te geven maar ze wou hem niet, ze wilde liever met de fiets blijven rijden (zo'n 14 km enkel) naar het UZ (toen nog AZ), de Peugeot heeft dus een paar weken voor de deur gestaan (het had ondertussen zelfs eens gesneeuwd) en vermits ze halstarrig weigerde hem te bezigen heb ik hem dan maar aan de locale Peugeot garage overgelaten. Ons oudste dochter heeft wel wat tranen gelaten toen de Manta wegging, ze had daarmee nl. leren rijden, maar nadat ze de 2CV6 wegdeed voor een Opel Kadett 1.6D was ze ook triest, ze was daar ook erg aan gehecht.

                        Comment

                        Working...
                        X