Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2-liter vs 3-liter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    Enzo Ferrari was once quoted as saying "Horsepower sells cars, torque wins races".
    Ja, maar ge weet toch waarom.
    Veel koppel is goed op circuit omdat als je een bocht uitaccelereert veel macht hebt...tussenacceleratie dus.

Moest koppel zó belangrijk zijn dan had ik er veel naar huis gereden met mijn tdi'tje (476Nm).
    Toeren compenseert het tekort aan koppel.
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
      Precies!

Comment

Veel koppel is goed op circuit omdat als je een bocht uitaccelereert veel macht hebt...tussenacceleratie dus.

Moest koppel zó belangrijk zijn dan had ik er veel naar huis gereden met mijn tdi'tje (476Nm).
        Ik denk dat "race-winning torque" en kijkende naar de context van de quote sowieso al niet veel te maken heeft met topkoppel aan 1800 dieseltoeren...
        Er wordt hier echt wel brede powerband bedoeld in een minstens 6pitter benzine denk ik... shoot me if I'm wrong
        Benzine vs benzine... vergelijk eens het koppel...
        Doet mij altijd denken aan die 160pk TFSI van VW. Dat ding is echt wel sneller dan sommige "grotere pk's" dankzij lager gewicht, DSG 7 en een verschrikkelijk vlakke koppelcurve.
        Last edited by ; 25/12/2009, 21:10.

Comment

Is daar al eens niet over gesproken? toeren + versnelling = hoger KOPPEL op de wielen. Dus ja, toeren compenseren.

Comment

Working...
          X