daarnet toch eens ff getest om te rijden zoals het programma mij voorschrijft maar het is echt absurd. Toen ik naar 5e ging, zorgde ik er voor dat ik aan 1000 rpm zat, dan was mijn snelheid amper 50 per uur. als je zo de snelweg op moet rijden... Dus aan 50 per uur zou ik dan al naar 6e moeten schakelen... echt abnormaal slecht...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ecodrive en schakelen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door pina- Bekijk Berichtendaarnet toch eens ff getest om te rijden zoals het programma mij voorschrijft maar het is echt absurd. Toen ik naar 5e ging, zorgde ik er voor dat ik aan 1000 rpm zat, dan was mijn snelheid amper 50 per uur. als je zo de snelweg op moet rijden... Dus aan 50 per uur zou ik dan al naar 6e moeten schakelen... echt abnormaal slecht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenBij diesel schakel ik zelden boven de 3000 toeren. Wel bij autosnelweg oprijden of zo, even 70 in derde. Er zijn er die beweren dat je het minst verbruikt bij plankgas optrekken, dat geloof ik dan weer niet.
Doe gewoon normaal...Rond de 2500 doe ik zelf gewoonlijk.
Schakelen aan iets meer dan 1000 toeren is zot. Dan moet je planken om vooruit te geraken, en da's zéér belastend voor het aandrijfgeheel.
Vergelijk het met aan 10 per uur rijden met een fiets in z'n hoogste versnelling en dan naar 30 willen gaan. Je gaat ferm mogen duwen, en je ketting wordt zeer zwaar belast. Misschien is dat een iets te simpele analogie, maar toch...
Je voelt toch gewoon wanner je moet schakelen?
korte bochtjes en ronde punten is mischien wat "routineren", maar rechte stukken zijn buikgevoel. Je weet perfect wanneer je te laag zit (en ook te hoog).
Heel zuinig rijd ik zo:
1 -> 2 a 1750
2-> 3 a 1900
3-> 4 a 1900
4-> 5 a 1750
5-> 6 a 1500
En dat op 70 - 90 baantjes.
echte Eco drive = gewoon geen autostrade denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenmisschien is dat ook een manier om de uistoot te verminderen, voeg zo in en er zit met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een vrachtwagen in u kont. En dan staat je stil dus verbruikt je ook niets heen dan motor uit ... total Eco-drive! Die vrachtwagen verhoogt immers zijn efficientie met uw luttele 1200kg erbij.
instant 0 l / 100km !
Die kerels die dat opstellen zijn dezelfde volgens mij die niet inzien waarom een kleine fiscaal gesteunde eco"stads"diesel allesbehalve de eco-keuze is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenEr zijn er die beweren dat je het minst verbruikt bij plankgas optrekken, dat geloof ik dan weer niet.
Dus ja en nee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenPas op, een helling oprijden in zesde aan 70 zal meer verbruiken dan vlak 70 rijden, er wordt immers meer brandstof ingespoten om koppel te maken. Als je dan nog eens optrekt, zal je meer verbruiken dan gewoon efkes in vijfde doortrekken om dan in zesde te ploffen.
Dus ja en nee.
Comment
-
om zuinig te rijden heb ik LPG. voor de rest laat ik mijn boite zelf zijn schakelen doen
lang leve automatic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenbasicly gaat ECO en DRIVE niet samen dus waarom moeite doen.
want wat is dat nu voor zever om te zeggen ik rij Ecologisch. De enige ecologische manier van rijden is met de fiets.
ECO = Gebruik u fiets om 2km verder naar de bakker / frituur / ... te gaan en gebruik u wagen wanneer een fiets of tevoet niet kan. ( niet kunnen wil niet zeggen ik ben te lui) En dan mag je al eens zot doen met de wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenom zuinig te rijden heb ik LPG.
Comment
-
50 in zesde? als ik 90 km/h rijd kan ik hem nog niet in zesde zetten omdat ik dan een weerstand voel, doe ik dat aan 100 km/h heb ik het gevoel dat hij elk moment kan stilvallen...
Ik schakel wel altijd rap van eerste naar tweede maar vanaf dan altijd tussen de 2000 à 3000 toeren naargelang de motor warm heeft en het verkeer.
lang leve tankkaarten
Comment
-
gevraagd aan een FIAT-verdeler en ik kreeg het volgende antwoord:
Dit geldt enkel wanneer je in stadsverkeer rijdt. En inderdaad, er wordt al snel gevraagd om op te schakelen.
Maar dit hangt af van de stand van uw gaspedaal. Wanneer je uw gaspedaal nog maar een klein beetje lost, “denkt” uw wagen dat je deze snelheid constant wil aanhouden en vraagt hij om op te schakelen.
Nu zou ik sowieso nog even wachten met de Eco-drive tot je wagen goed is ingereden. Dit om een correcter beeld te geven.
Nu kan je eigenlijk toch maar weinig aan je verbruik doen. Een nieuwe wagen verbruikt altijd wat meer.
Nog even wachten is dus de boodschap. En ik zou pas na 5000 km opnieuw proberen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten'k heb geen flauw idee waarover je het hebt, bobo
en die zullen schakelen op 1200 toeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende dsg-6 van mijn ma's skoda schakelt al zo vroeg als je moderaat optrekt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten90000 km zonder zever, en als je op die zijn staart trapt heeft hij ze nog alle 105
ik ook = 1.9tdi + DSG6
De bak schakelt toch normaal rond de 2000 toeren bij mij. tenzij je heeeeeeel traag optrekt.
typisch is de schakel naar 5 aan 50 en naar 6 aan 70. De versnellingen volgen de verkeersborden.
In sportstand schakelt ie aan 3500. Dan zit hij aan topvermogen. Maar laweit dat da mokt ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenDe bak schakelt toch normaal rond de 2000 toeren bij mij. tenzij je heeeeeeel traag optrekt.
typisch is de schakel naar 5 aan 50 en naar 6 aan 70. De versnellingen volgen de verkeersborden.
ik ben mijn automaat daar ook dankbaar voor 50 is in 4de net, 70 in vijfde
tegen een belachelijk laag toerental
Comment
Comment