hoi,
sinds enkele dagen mijn nieuwe GP in bezit. En heb er onmiddellijk ecodrive op geplaatst. Sinds vandaag konden ze een gemiddelde berekenen maar het was niet echt goed. Mijn eco-index is gemiddeld 62 punten. Het grootste probleem volgens ecodrive is mijn schakelen.
Ik ben iemand die vrij vroeg schakelt, dat dacht ik tenminste... Volgens ecodrive moet ik als volgt schakelen:
ik naar 2e moet schakelen op 1500: doe ik juist
ik naar 3e moet schakelen op 1200: ik doe het op 1800
ik naar 4e moet schakelen op 1100: ik doe het op 2100
ik naar 5e moet schakelen op 1000: ik doe het op 2200
ik naar 6e moet schakelen op 900: ik doe het op 2200
zijn die waarden niet ontzettend laag waar ik zou moeten schakelen? Als ik al naar 3e moet op 1200, dan gaat die wagen amper vooruit en moet ik zelfs het gaspedaal véél dieper indrukken om niet stil te vallen? En ik vond nu al dat ik veel te vroeg schakel:
die data hebben ze afgenomen van een rit waar ik toevallig een eco-index haalde van 85!! Ik heb 2 ritten van de in totaal 62 ritten die 85 en 91 halen als score en net DIE nemen ze dan als referentie om mijn schakelen onder de loep te nemen!
Zijn er mensen die dat programma ook gebruiken en kunnen zeggen hoe hun status is vwb schakelen en ecodrive? Bij de andere parameters zat het alleszins wel goed.
sinds enkele dagen mijn nieuwe GP in bezit. En heb er onmiddellijk ecodrive op geplaatst. Sinds vandaag konden ze een gemiddelde berekenen maar het was niet echt goed. Mijn eco-index is gemiddeld 62 punten. Het grootste probleem volgens ecodrive is mijn schakelen.
Ik ben iemand die vrij vroeg schakelt, dat dacht ik tenminste... Volgens ecodrive moet ik als volgt schakelen:
ik naar 2e moet schakelen op 1500: doe ik juist
ik naar 3e moet schakelen op 1200: ik doe het op 1800
ik naar 4e moet schakelen op 1100: ik doe het op 2100
ik naar 5e moet schakelen op 1000: ik doe het op 2200
ik naar 6e moet schakelen op 900: ik doe het op 2200
zijn die waarden niet ontzettend laag waar ik zou moeten schakelen? Als ik al naar 3e moet op 1200, dan gaat die wagen amper vooruit en moet ik zelfs het gaspedaal véél dieper indrukken om niet stil te vallen? En ik vond nu al dat ik veel te vroeg schakel:


die data hebben ze afgenomen van een rit waar ik toevallig een eco-index haalde van 85!! Ik heb 2 ritten van de in totaal 62 ritten die 85 en 91 halen als score en net DIE nemen ze dan als referentie om mijn schakelen onder de loep te nemen!
Zijn er mensen die dat programma ook gebruiken en kunnen zeggen hoe hun status is vwb schakelen en ecodrive? Bij de andere parameters zat het alleszins wel goed.
Comment