Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ecodrive en schakelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

verbaast mij zelfs dat er hier over 4000 rpm wordt gesproken. Ik heb mijn teller nog nooit boven de 3000 rpm laten uitschieten, zelfs zelden boven de 2500 rpm!

Hieronder een screenshot van het programma:

Comment

Bij diesel schakel ik zelden boven de 3000 toeren. Wel bij autosnelweg oprijden of zo, even 70 in derde. Er zijn er die beweren dat je het minst verbruikt bij plankgas optrekken, dat geloof ik dan weer niet.
      Doe gewoon normaal... Rond de 2500 doe ik zelf gewoonlijk.
      Schakelen aan iets meer dan 1000 toeren is zot. Dan moet je planken om vooruit te geraken, en da's zéér belastend voor het aandrijfgeheel.
      Vergelijk het met aan 10 per uur rijden met een fiets in z'n hoogste versnelling en dan naar 30 willen gaan. Je gaat ferm mogen duwen, en je ketting wordt zeer zwaar belast. Misschien is dat een iets te simpele analogie, maar toch...
      Last edited by ; 26/04/2009, 23:07.

Comment

op een 70-baan trek ik soms in 2e door naar 70 om hem dan in 5e te zetten, ideaal

2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
          op een 70-baan trek ik soms in 2e door naar 70 om hem dan in 5e te zetten, ideaal

Idem

Comment

Idem met een Mondeo 16V; 2de tot in het rood en dan naar 5de
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pina- Bekijk Berichten
              hoi,

sinds enkele dagen mijn nieuwe GP in bezit. En heb er onmiddellijk ecodrive op geplaatst. Sinds vandaag konden ze een gemiddelde berekenen maar het was niet echt goed. Mijn eco-index is gemiddeld 62 punten. Het grootste probleem volgens ecodrive is mijn schakelen.

Ik ben iemand die vrij vroeg schakelt, dat dacht ik tenminste... Volgens ecodrive moet ik als volgt schakelen:

ik naar 2e moet schakelen op 1500: doe ik juist
              ik naar 3e moet schakelen op 1200: ik doe het op 1800
              ik naar 4e moet schakelen op 1100: ik doe het op 2100
              ik naar 5e moet schakelen op 1000: ik doe het op 2200
              ik naar 6e moet schakelen op 900: ik doe het op 2200

zijn die waarden niet ontzettend laag waar ik zou moeten schakelen? Als ik al naar 3e moet op 1200, dan gaat die wagen amper vooruit en moet ik zelfs het gaspedaal véél dieper indrukken om niet stil te vallen? En ik vond nu al dat ik veel te vroeg schakel:

die data hebben ze afgenomen van een rit waar ik toevallig een eco-index haalde van 85!! Ik heb 2 ritten van de in totaal 62 ritten die 85 en 91 halen als score en net DIE nemen ze dan als referentie om mijn schakelen onder de loep te nemen!

Zijn er mensen die dat programma ook gebruiken en kunnen zeggen hoe hun status is vwb schakelen en ecodrive? Bij de andere parameters zat het alleszins wel goed.
              Dees kan toch gewoon niet ...

Comment

ik denk van wel hoor, zo snel mogelijk in die zesde en dan planken
                voor de turbo inkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                  Dees kan toch gewoon niet ...
                  In het boekje van mijn TT stond dat ik als ik het minste wilde verbruiken aan 2000rpm moest opschakelen.
                  We hebben het hier dan over een 1.8T benzine waar de turbo begon mee te draaien aan 1900rpm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik denk van wel hoor, zo snel mogelijk in die zesde en dan planken
                    voor de turbo inkomt
                    Jaja, VOOR dat de turbo pakt, maar niet 1000 toeren ervoor eh

Comment

gewoon zo laag mogelijk in de toeren
                      met een moderne inspuiting en milieuwetgevingen is doodeenvoudig : meer toeren is meer verbruik

volgend besluit is : ALLE auto's zijn way overpowered

bewijs is dat een 200 diesel met 6 liter nog steeds evenveel (nuja common rail en etc hebben het rendement verbetert) verbruikt als nou een 250CDI
                      die 200 gebruikt zijn vermogen veel efficienter
                      Last edited by bobo; 27/04/2009, 00:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        In het boekje van mijn TT stond dat ik als ik het minste wilde verbruiken aan 2000rpm moest opschakelen.
                        We hebben het hier dan over een 1.8T benzine waar de turbo begon mee te draaien aan 1900rpm
                        Benzineturbo is anders he ... maar dat idee op dit blijft wel,schakelen nadat de turbo zijn kick geeft, zodat je in de volgende vitesse terug de kick krijgt

Maar bij 900 toeren is de turbo nog aan het slapen

Comment

gewoon zo laag mogelijk in de toeren
                          met een moderne inspuiting en milieuwetgevingen is doodeenvoudig : meer toeren is meer verbruik
                          Jaja, maar opschakelen bij 900 toeren in zesde ???

Comment

valt hij terug naar het vrijlooptoerental, daaronder gaat ie brommen

bij elke vitesse veronderstel ik dat de terugval tot net boven het vrijlooptoerental al zijn

Comment

valt hij terug naar het vrijlooptoerental, daaronder gaat ie brommen

bij elke vitesse veronderstel ik dat de terugval tot net boven het vrijlooptoerental al zijn
                              W T F

Comment

en als je denkt dat de techniek ervan kapot gaat
                                vw met hun dsg-7, binnekort zullen ze mss ook wel 5 jaar garantie en service moeten geven zoals concurrenten dat nou al doen

kun je moeilijk brol afleveren

Comment

en als je denkt dat de techniek ervan kapot gaat
                                  vw met hun dsg-7, binnekort zullen ze mss ook wel 5 jaar garantie en service moeten geven zoals concurrenten dat nou al doen

kun je moeilijk brol afleveren
                                  'k heb geen flauw idee waarover je het hebt, bobo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    'k heb geen flauw idee waarover je het hebt, bobo
                                    Dat gevoel heb ik nogal dikwijls

Comment

Je doet wat je wil maar, dat eco driven helpt je motor om zeep.
                                      Vriend van mij ging dat ook is doen, schakelen op 2000 enz.
                                      6 maand later, auto hapert soms in het optrekken, ik zeg stop met dat eco gedoe, trek door.
                                      Paar weken later, auto weer vlot.
                                      Als je alles vanbinnen vol roet wl hebben moet je vooral eco driven, ik jaag de spinnewebben er wel uit, op die liter meer of minder per 100km zal het toch niet komen zeker als je daarmee grotere kosten kan vermijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                        Idem
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        Idem met een Mondeo 16V; 2de tot in het rood en dan naar 5de
                                        da' pas ecodrive

50 rijden gebeurd in 4e. in 3e draai ik 1900 toeren, in 4e maar 1500
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

basicly gaat ECO en DRIVE niet samen dus waarom moeite doen.

want wat is dat nu voor zever om te zeggen ik rij Ecologisch. De enige ecologische manier van rijden is met de fiets.

ECO = Gebruik u fiets om 2km verder naar de bakker / frituur / ... te gaan en gebruik u wagen wanneer een fiets of tevoet niet kan. ( niet kunnen wil niet zeggen ik ben te lui ) En dan mag je al eens zot doen met de wagen

Comment

Working...
                                          X