Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lpg voor en nadelen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lpg voor en nadelen?

Wat zijn de voor en nadelen eindelijk van een lpg instalatie?
    Dat het goedkoper is om te rijden wweet ik al .
    En kan je een lpg instalatie plaatsen op een 1.6L fsi motor?

hier vindt je alvast alle informatie

LPG VAN MEENEN en zijn dealers kunnen het plaatsen van LPG installaties op een vakbekwame wijze verzorgen.

hopelijk werkt dat link gedoe

maar persoonlijke ervaringen heb ik er niet mee, maar kben wel benieuwd

Comment

k'weet dat bij lpg uw motor veel sneller warm krijgt en daardoor soms de levensduur van uw motor korter is

Comment

Hier thuis hebben we ooit een wagen op LPG gehad, was inderdaad goedkoop maar het heeft idd zo zijn nadelen.

Voor:
        - Goedkoop tanken
        - Erg goed voor de bankrekening
        - Beter voor het milieu dan benzine (niet dat ik me daar iets van aantrek...)
        - Tegenwoordig heeft men LPI installaties waarbij er zo goed als geen vermogensverlies optreed t.o.v. benzine

Tegen
        - In het buitenland (oa frankrijk) zijn tankstations mét LPG schaars
        - Meerverbruik t.o.v. benzine
        - Een auto op LPG "stinkt"
        - Dure aanschaf van de installatie (vroeger +- 750€... tegenwoordig betaal je er +- 2500€ voor)
        - Door de drogere verbranding kan het zijn dat je koppakking rapper stuk is
        - Vermogensverlies t.o.v. benzine bij oude LPG installaties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MICH
          k'weet dat bij lpg uw motor veel sneller warm krijgt en daardoor soms de levensduur van uw motor korter is

Zever in pakskes... De motor warmt niet sneller op dan anders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
            Oorspronkelijk geplaatst door MICH

Zever in pakskes... De motor warmt niet sneller op dan anders
            heb het een week geleden nog gehoord. uw kleppen kunnen niet genoeg koelen door het lpg gas en verslijten er sneller door.

Comment

Bij oudere motoren met LPG-vergassersystemen komt het voor dat de kleppen sneller slijten. Bij LPi installaties op een moderne motor is hier bijna of zelfs geen sprake meer van.

@ dna: in dit topic kun je misschien ook een hoop info vinden.

Of LPi-systemen compatibel zijn met een directe injectie benzinemotor weet ik niet, daar moet je 'ns achter horen bij een erkend LPG/LPi installateur. In principe is het zeker mogelijk, maar er kunnen wat complicaties zijn.
              The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

scheelt het 'm in prestaties naargelang je op benzine of op LPG rijdt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos
                  scheelt het 'm in prestaties naargelang je op benzine of op LPG rijdt?
                  Bij die moderne systemen is die achterstand bijna volledig wegewerkt.

Comment

B_B meldt dat hij al jaren probleemloos rijdt op LPG. "Liefst in combinatie met een 2800cc of meer!"

Comment

Mijn vader rijdt al 28 jaar onafgebroken op LPG.
                      Zelfs nu op z'n 320i Touring heeft hij LPG.
                      Hij heeft nog nooit problemen gehad met z'n motor of met de gasinstallatie.
                      Ik moet er wel bijzeggen dat mijn vader eerder een lichte voet heeft, en volgens mij is dat een heel belangrijk iets om betrouwbaar op LPG te kunnen rijden, wat betreft de levnsduur van de motor.

Nu ik heb ook op LPG gereden, een nieuwe Suzuki Baleno Break 1.6 gekocht, bij de invoerder een gasinstallatie (DGC systeem = digitaal gestuurde carburatie) laten plaatsen (UFO tank verzonken in de laadvloer), kostprijs 80.000 oude belgische franken.

Problemen:- gas bleef soms hangen
                      - warme motor, heel moeilijk starten
                      - soms plots stilvallen
                      - na starten koude motor, bleef vrijloop ook wanneer de motor al warm was op een dikke 2.000 tr./min hangen,
                      terug stilleggen en starten.

Drie keer naar de invoerder gereden om de problemen te verhelpen, drie keer van een kale reis teruggekeerd.
                      Ik heb de wagen van misérie verkocht.

Comment

Ik rij ook op lpg in mijne kangoo . Het tanken van lpg in het buitenland is geen probleem alleen in spanje kun je geen lpg tanken om welke reden juist wwet ik niet . Je hebt een heel klein vermogens verlies tegen over benzine maar dat merk je niet tijdens het rijden . Een motor gaat zeker evenlang mee als andere motoren . Wat je wel met lpg moet doe is om de 1.000 km eens een 10 minuten op benzine rijden omdat lpg een droge verbranding is en de injectoren moet gesmeerd blijven daar kan je een aditief van marly aan de benzine toevoegen dat speciaal voor lpg is bedoeld . Op www.autoweek.nl kan je een artikel op zoeken van een man die met een audi 80 500.000 km op lpg heeft gereden en als je het niet vind kan je dat artikel kan je het op vragen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door new_megane
                          Wat je wel met lpg moet doe is om de 1.000 km eens een 10 minuten op benzine rijden omdat lpg een droge verbranding is en de injectoren moet gesmeerd blijven daar kan je een aditief van marly aan de benzine toevoegen dat speciaal voor lpg is bedoeld.

Ik zou toch wel wat langer op benzine rijden hoor Laten we zeggen toch wel minstens zo'n 100km.

Comment

Dat is helemaal niet nodig om 100km op benzine te rijden .

Comment

Thx voor de vele info.
                              Maar denken julie dat het geen probleem is bij een fsi motor aangezien deze directe inspuiting in de verbrandingskamer heeft?
                              Of maakt dit niets uit.

Comment

Geeft helemaal geen probleem aan de fsi motor . Was al eens gaan horen bij vw garage jennens in machelen voor de caddy people met lpg en dat kon zonder probleem .

Comment

Motoren met directe injectie kunnen nog niet omgebouwd worden naar LPG

Op dit ogeblik zijn er nog geen systemen die op punt staan om te rijden met directe injectie (zoals FSI). Er zijn wel verschillende fabrikanten die LPG-systemen voor directe injectie aan het ontwikkelen zijn, maar dit zit momenteel nog steeds in een testfaze.

Het merk Bigas heeft momenteel een systeem ontwikkeld voor de JTS motor van Alfa Romeo, maar dit is nog niet op de markt (wordt nog getest op een aantal voertuigen eerst).

BRC is ook bezig met een systeem te ontwikkelen maar dit is eveneens nog niet verkrijgbaar op dit ogenblik.

Het probleem met directe injectie is dat de benzine-injectoren gekoeld worden als de benzine ingespoten wordt. Als er geen benzine ingespoten wordt, dan valt deze koeling in principe weg, waardoor de benzine-injectoren op zeer korte termijn verbranden.

Comment

dag ives, gij zijt ne correcte kerel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                                      Voor:

Jammer. We helpen onze eigen aardkloot naar de vaantjes, jammer dat hier zo weinig mensen bij stil staan. Onze volgende wagen zal waarschijnlijk ook wel terug op lpg lopen, en dan zal dit juist een van de hoofdredenen zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                                      Tegen
                                      Zie ik niet echt als een nadeel tov. benzine, gezien je nog altijd je benzinetank hebt. Wij zijn ook enkele malen met onze lpg-bmw op vakantie gegaan in het buitenland, en als je 300 km op lpg kunt rijden en maar om de 400 km een tankstation voor lpg vindt, rijdt je gewoon 100 km op naft.
                                      Daar gaan we niet van dood, en het is eens goed voor de motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                                        Hier thuis hebben we ooit een wagen op LPG gehad, was inderdaad goedkoop maar het heeft idd zo zijn nadelen.

Voor:
                                        - Goedkoop tanken
                                        - Erg goed voor de bankrekening
                                        - Tegenwoordig heeft men LPI installaties waarbij er zo goed als geen vermogensverlies optreed t.o.v. benzine

Tegen
                                        - Een auto op LPG "stinkt"
                                        - Dure aanschaf van de installatie (vroeger +- 750€... tegenwoordig betaal je er +- 2500€ voor)
                                        - Door de drogere verbranding kan het zijn dat je koppakking rapper stuk is
                                        - Vermogensverlies t.o.v. benzine bij oude LPG installaties
                                        In frankrijk vind je veel tankstations met lpg .

Comment

Working...
                                        X