Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielkassen verbreden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wielkassen verbreden

Een korte maar krachtige vraag:
    Mag het, hoe doe je het, en wat kost het?

Ik zou graag op de kadett 16'er BBS'jes smijten maar ik vrees dat het wat krap wordt in de wielkassen.

Ik dacht dat Matteus dat gedaan heeft bij den blauwe. Mss kan je hem is pm'en?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
    2012-...
    '07 BMW 118d

Comment

Kassen laten uithollen, of een gedeelte wegdoen van de plastiek waar hij tegen schuurt.
      Bij een carrosier eens stoppen en te vragen wat het kost denk dat die mensen het ook tegoei kunnen uitleggen

Comment

Ok thx

Comment

had dat even gevraagd voor de cossie, en dat ging op een 400€ komen...

Comment

Het komt erop neer dat er ipv het wiel een beugel gemonteerd wordt op de wielnaaf, die na herhaaldelijk heen en weer te gaan het plaatstaal van de wielkast dan geleidelijk vervormt, zodat deze een grotere binnenafmeting krijgt.
            Zo is er meer plaats voor de wielen/banden...

Comment

Met zo'n speelgoedje kan je dat dus doen...

Comment

Ik heb dat gedaan met de voorste fenders van de 300, omdat die 17'ers met 235 eigelijk te breed zijn.

Kheb zo'n spul om wielkassen te verbreden ('uit te rollen'), en dat lukt wel aardig, als je er wat ervaring mee hebt.

Voor zover ik weel 'mag' het, simpelweg omdat ze dat niet eens zien op de keuring. Mijn fenders zijn nu zo'n goede 1 à 1,5 cm verbreed, en als je niet weet hoe een standaard W124 fender eruitziet, zie je geen verschil.

Dat zijn toch geen plastieke fenders hé, op de kadett?
                Met plastieke dinges gaat dat (denk ik) niet, of toch niet d.m.v. uitrollen.

Ook zeker zijn dat de verf voldoende verhit wordt bij het rollen, omdat deze anders breekt. Ook niet teveel verhitten, of ze smelt. Dit is het moeilijkste van dat verbreden. Ik had nogal wat gekrakkelde verf aan de binnenkant van de fender (waar de roller tegen duwt), omdat ik sommige plaatsen te weinig verhitte, dat heb ik dan later terug wat overspoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                  Met zo'n speelgoedje kan je dat dus doen...

Jaaaa! voila!

Comment

Mezelf even quoten uit m'n 300TD-topic:

Oorspronkelijk geplaatst door matteus
                    Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in hoe je de voorste spatborden van een W124 verbreedt:

Ge haalt spacers (waar weet ik niet, ik had ze nog liggen). Merk en serienummer: HWA 1248800197 (kost twee keer niets)

Ge demonteert uw spatbord, easy as hell, en ge steekt de spacerkes ertussen:

Tenslotte moet/kunt ge het spatbord zelf nog verbreden door de rand uit te 'rollen':

60° vind ik persoonlijk nogal matig, dus ik maak steeds dat de buitenste rand (die dus op de tekening schuin naar onder/binnen loopt) 90° staat tov het wegdek. Recht naar beneden dus, en niet meer naar binnen lopend.

Ik gebruik dit apparaatje hiervoor:

Comment

damn kerel echt wat kent gij niet

Als de kadett roadlegal is kom ik is af

Comment

breng maar een extra spuitbus verf mee

Comment

Kan dat verhitten eigenlijk kwaad als euh..je wielkas al niet meer 100% uit metaal bestaat laten we zeggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Kan dat verhitten eigenlijk kwaad als euh..je wielkas al niet meer 100% uit metaal bestaat laten we zeggen?
                            Heb je een plamuurbak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                              Heb je een plamuurbak?
                              Ik heb een kadett, dat zijn synoniemen.

Comment

vergeet dat dan.

plamuur breekt.

Comment

hrmz

Soit, ik ga het toch eens nader laten bekijken..

Comment

Ge kunt wel in die vorm laten plamuren

Comment

voorzichtig zelf doen met een slijpschijf en denk zelfs dat die 16 ers er zo onder passen zonder dat je iets moet aanpassen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wesley@cqp Bekijk Berichten
                                        voorzichtig zelf doen met een slijpschijf en denk zelfs dat die 16 ers er zo onder passen zonder dat je iets moet aanpassen

Ik ga ze uiteraard eerst is passen, maar ik vrees er toch voor

Comment

Working...
                                        X