Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
    dat zijn toch geen examenproblemen? Carlito meldt gewoon dat het gevaarlijk is om een GTI te verlagen

    of zijn er reeds dingen gewist?
    Er zijn inderdaad al dingen gewist

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
    examenproblemen via PM regelen aub

    on topic plse
    dat zijn toch geen examenproblemen? Carlito meldt gewoon dat het gevaarlijk is om een GTI te verlagen

    of zijn er reeds dingen gewist?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    examenproblemen via PM regelen aub

    on topic plse

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Aangezien ik momenteel toch Voertuigtechnieken aan het studeren ben, een stukje recht uit de cursus:

    Het gaat over de invloed van het in- en uitveren op de wielgeometrie van een wagen.
    Meer specifiek in dit geval het fenomeen "Bodyroll understeering" 'dus het door de constructeur ingeplande ondersturen van een wagen tijdens het rollen (inveren buitenste wiel en uitveren binnenste wiel) in een bocht.

    Een gelijkaardig verloop wordt getoond op de volgende grafiek (VW Golf GTI). Er zijn twee posities aangeduid, de normale rijhoogte en een 30mm lagere rijhoogte. Opmerkelijk is dat de voorwielen nu uitspoor in plaats van toespoor hebben en dat de sporingsvariatie aanzienlijk gestegen is. Dit heeft een negatieve invloed op rijstabiliteit en de slijtage van de banden.
    Dus met andere woorden: Als je een Golf GTI hebt, verlaag hem niet, anders schuif je elke bocht rechtdoor

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kristof D Bekijk Berichten
    Groot gelijk, daar staat meer rommel in dat iets anders!
    Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)
    dat heeft niets met tuning te maken maar doodgewoon typisch belgische
    chaos
    waarom kan het niet zoals in duitsland met een deftig maar toch streng TUV label
    en hoge boetes bij het vaststellen van een overtreding

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A4B7 Bekijk Berichten
    als ge da gaat volgen,laat hem dan aub standaard
    Groot gelijk, daar staat meer rommel in dat iets anders!
    Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)

    Leave a comment:


  • nls
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
    Bedankt Whispy!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten

    als ge da gaat volgen,laat hem dan aub standaard

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
    Het zal hier ongetwijfeld ergens staan, maar wat was die site nu ook alweer van de overheid i.v.m. tunen?

    Leave a comment:


  • nls
    replied
    Het zal hier ongetwijfeld ergens staan, maar wat was die site nu ook alweer van de overheid i.v.m. tunen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ge geraakt me ne getunede wagen wel nog door de keuring... verlaging is zeker ni uit den boze ma het moet deftig blijven en zorg gewoon da ge altijd papieren hebt van die verlaging...

    velgen die uit de kassen steken en van die toestanden is opzich wel schoon ma zelf ik ben er geen voorstander van...

    wat ik zelf volledig uit den boze vind zijn van die zwaar ronkende vervelende uitlaten... da is er tegewoordig zo uitgetrokken da als ge der nu nog ene zie rijden en tis geen standaard van de garage den uitlaat da ze hem al snel uitroepen tot Jonny Ik ben dan ook blij da ze dat op de TK hebben afgeschaft en da ge het enkel nog moogt hebben met Papieren die in orde zijn...

    Ik zelf heb ook nog gewoon men demper van de fabriek zitten alhoewel dak hem graag zou willen veranderen ni om meer geluid te hebben maar miss om ne schonere achterkant te krijgen

    grts vjke

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    kan toch altijd iet gebeuren of je nu ne standaard wagen hebt of ne getunde, waarom al deze zever?

    Leave a comment:


  • nls
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
    Noemde vroeger Van Steen nu weet ik ni is zeker 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest.
    uitrit ---> brug onderdoor en je zat op de snelweg schijnt nu teen en tander verandert te zijn .


    Greetzzzzz
    Heet nu gewoon Mercedes Mechelen.

    Nu zit je trouwens nog altijd direct op de autostrade hoor. Er is gewoon een rond puntje voor gelegd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    alsof hier int dorp de wegen zo perfect zijn

    ivm getrokken 215 op 8.5 en 225 op 9.5 is nie recht zenne
    en toch geen kappen eruit
    ma gelijk hebde da t risisco groter is

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    als ge ne 35 hoog getrokken legt, dan is de kans op borduurschade toch wel hoger denk ik...ge moet maar is erges rijden waar er kasseiën en klinkers naar omhoog steken enzo...ge zult rapper ne kap in uwe rand hebben dan ge denkt ze

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ooooooo you'r killing me

    Leave a comment:


  • Bompa
    replied
    dit is de zenne

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    idd, hier hoor je soms cowboy-verhalen

    bij de weg, ik heb een tijdje bij audi-vw-seat gewerkt en kreeg regelmatig audi a4's binnen (origineel) met een stukgereden carter

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
    zo'n velgen dienen voor de 'show' e
    je koopt geen velgen van 6000 euro om ermee over de baan te gaan scheuren e

    hier nog een fotoke van mijn simpele velgen en zoals ge ziet zijn de banden dik genoeg die er op liggen zie het ni zitten om met ne 35 hoog ofzo rond te rijden...is ni te doen als dagelijkse wagen, 1 voor het comfort en 2 om geen schade te hebben





    + de banden achteraan liggen maar een beetje getrokken dus dat kan totaal geen kwaad...bij sommige is het echt wel overdreven, maar dat zijn meestal wagens die alleen maar op zondag buiten komen in de zomer

    en voor als er mensen zich afvragen wat die witte lijn is achteraan op den band, dat is krijt had adaptors van 2cm laten steken en ben toen een testritje gaan doen, maar de banden raakten dan in de kassen



    Gaat ge hier nu nog gaan zeggen da als ge me ne 35 profiel rond rijd u velgen rapper kapot gaan ofwa?
    baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahhahahahahaha hhaha
    Op men ex a4 heeft er niks anders gelegen als 35 profiel en men velgen zijn altijd ''heel'' geweest zenne


    men ex a4 op 215 35 18 op ne 8.5 en ne 225 op ne 9.5
    plat tot op de grond
    nooit carter kapot gereden of velgen zenne
    an t was menne daily

    hier hoort ge soms toch echte cowboy verhalen zenne!!!!
    Last edited by ; 16/02/2007, 18:11.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Dat hangt er van af welk bord voor de drempel staat.
    idd, maar ofwel liggen de 'echte' drempels in een dorpskern met zone 30 ofzo en anders staat er zo'n verkeersbord voor

    Leave a comment:

Working...
X