Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
dat zijn toch geen examenproblemen? Carlito meldt gewoon dat het gevaarlijk is om een GTI te verlagen
of zijn er reeds dingen gewist?
Leave a comment:
Guest replied
examenproblemen via PM regelen aub
on topic plse
Leave a comment:
Guest replied
Aangezien ik momenteel toch Voertuigtechnieken aan het studeren ben, een stukje recht uit de cursus:
Het gaat over de invloed van het in- en uitveren op de wielgeometrie van een wagen.
Meer specifiek in dit geval het fenomeen "Bodyroll understeering" 'dus het door de constructeur ingeplande ondersturen van een wagen tijdens het rollen (inveren buitenste wiel en uitveren binnenste wiel) in een bocht.
Een gelijkaardig verloop wordt getoond op de volgende grafiek (VW Golf GTI). Er zijn twee posities aangeduid, de normale rijhoogte en een 30mm lagere rijhoogte. Opmerkelijk is dat de voorwielen nu uitspoor in plaats van toespoor hebben en dat de sporingsvariatie aanzienlijk gestegen is. Dit heeft een negatieve invloed op rijstabiliteit en de slijtage van de banden.
Dus met andere woorden: Als je een Golf GTI hebt, verlaag hem niet, anders schuif je elke bocht rechtdoor
Groot gelijk, daar staat meer rommel in dat iets anders!
Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)
dat heeft niets met tuning te maken maar doodgewoon typisch belgische
chaos
waarom kan het niet zoals in duitsland met een deftig maar toch streng TUV label
en hoge boetes bij het vaststellen van een overtreding
Groot gelijk, daar staat meer rommel in dat iets anders!
Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)
Het zal hier ongetwijfeld ergens staan, maar wat was die site nu ook alweer van de overheid i.v.m. tunen?
Leave a comment:
Guest replied
ge geraakt me ne getunede wagen wel nog door de keuring... verlaging is zeker ni uit den boze ma het moet deftig blijven en zorg gewoon da ge altijd papieren hebt van die verlaging...
velgen die uit de kassen steken en van die toestanden is opzich wel schoon ma zelf ik ben er geen voorstander van...
wat ik zelf volledig uit den boze vind zijn van die zwaar ronkende vervelende uitlaten... da is er tegewoordig zo uitgetrokken da als ge der nu nog ene zie rijden en tis geen standaard van de garage den uitlaat da ze hem al snel uitroepen tot Jonny Ik ben dan ook blij da ze dat op de TK hebben afgeschaft en da ge het enkel nog moogt hebben met Papieren die in orde zijn...
Ik zelf heb ook nog gewoon men demper van de fabriek zitten alhoewel dak hem graag zou willen veranderen ni om meer geluid te hebben maar miss om ne schonere achterkant te krijgen
grts vjke
Leave a comment:
Guest replied
kan toch altijd iet gebeuren of je nu ne standaard wagen hebt of ne getunde, waarom al deze zever?
Noemde vroeger Van Steen nu weet ik ni is zeker 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest.
uitrit ---> brug onderdoor en je zat op de snelweg schijnt nu teen en tander verandert te zijn .
Greetzzzzz
Heet nu gewoon Mercedes Mechelen.
Nu zit je trouwens nog altijd direct op de autostrade hoor. Er is gewoon een rond puntje voor gelegd.
Leave a comment:
Guest replied
alsof hier int dorp de wegen zo perfect zijn
ivm getrokken 215 op 8.5 en 225 op 9.5 is nie recht zenne
en toch geen kappen eruit
ma gelijk hebde da t risisco groter is
Leave a comment:
Guest replied
als ge ne 35 hoog getrokken legt, dan is de kans op borduurschade toch wel hoger denk ik...ge moet maar is erges rijden waar er kasseiën en klinkers naar omhoog steken enzo...ge zult rapper ne kap in uwe rand hebben dan ge denkt ze
zo'n velgen dienen voor de 'show' e
je koopt geen velgen van 6000 euro om ermee over de baan te gaan scheuren e
hier nog een fotoke van mijn simpele velgen en zoals ge ziet zijn de banden dik genoeg die er op liggen zie het ni zitten om met ne 35 hoog ofzo rond te rijden...is ni te doen als dagelijkse wagen, 1 voor het comfort en 2 om geen schade te hebben
+ de banden achteraan liggen maar een beetje getrokken dus dat kan totaal geen kwaad...bij sommige is het echt wel overdreven, maar dat zijn meestal wagens die alleen maar op zondag buiten komen in de zomer
en voor als er mensen zich afvragen wat die witte lijn is achteraan op den band, dat is krijt had adaptors van 2cm laten steken en ben toen een testritje gaan doen, maar de banden raakten dan in de kassen
Gaat ge hier nu nog gaan zeggen da als ge me ne 35 profiel rond rijd u velgen rapper kapot gaan ofwa?
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahhahahahahaha hhaha
Op men ex a4 heeft er niks anders gelegen als 35 profiel en men velgen zijn altijd ''heel'' geweest zenne
men ex a4 op 215 35 18 op ne 8.5 en ne 225 op ne 9.5
plat tot op de grond
nooit carter kapot gereden of velgen zenne
an t was menne daily
hier hoort ge soms toch echte cowboy verhalen zenne!!!!
Leave a comment: