Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Wauw, een intelligent iemand op dit forum. Fantastisch.

Spijtig genoeg zal je van de meesten hier niet veel steun moeten verwachten.

THX
    Ben ik me zeer van bewust

Ik heb niets tegen tunen van een voertuig maar er zijn beperkingen en niet iedereen begrijpt of kent de gevolgen of regels en wetgeving

DAAROM TRACHT IK ER DE MENSEN EROP TE WIJZEN

Greetzzzz
    Last edited by ; 04/02/2007, 14:52.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wauw, een intelligent iemand op dit forum. Fantastisch.

Spijtig genoeg zal je van de meesten hier niet veel steun moeten verwachten.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
    integendeel, 't is inspirerend . Wij zullen hier over vergaderen

af en toe een waarschuwing over de mogelijke gevaren kan zeker geen kwaad.
    Alleen moeten we vermijden van constant te wijzen. Uiteindelijk hebben ze daar ook geen boodschap aan

Beter ne keer te veel dan helemaal ni, sommige gevallen zijn dan ook levensbedreigend ( en dat is ni overdreven )
    Dat sommige met hun leven willen spelen is hun zaak, maar dat ze andere in gevaar brengen is een andere zaak

Greetzzzz
    Last edited by ; 04/02/2007, 14:41.

Leave a comment:

• Cayenne
    Guest replied
    tuning is den duvel

j/k

Tuning is inderdaad niet zonder gevaren, en kan dan ook beter gedaan worden door mensen die er wel degelijk verstand van hebben (vakmensen).

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
    ja , kweet daar genoeg over
    toch ga ik het doen KW komt ook ,... gewoon voor de show

Dan zou als ik u was een volledige uitlijning laten uitvoeren van zowel voor als achter
    ni alleen sporing maar ook camber/ wielvlucht
    naloop/caster veranderd ni bij bredere velgen/banden

Greetzzzz
    Last edited by ; 14/02/2007, 21:22.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wij zullen hier over vergaderen
    wij? leuk.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Maar na het lezen van bovenstaande verhalen stel ik mij de vraag wie we dan nog kunnen vertrouwen.
    het beste is nog steeds uw eigen, al dan niet gezond verstand

Leave a comment:

• BMWMB
    replied
    Ziezo, ik heb van deze topic dus een sticky gemaakt.

Ik wil de opener van dit topic dan ook bedanken voor deze bijdrage.

Elke bijdrage tot meer veiligheid wordt zeker gewaardeerd.
    Om die rede vind ik dan ook dit topic een sticky verdient.

Feit is ook dat veel mensen die hun wagen willen laten tunen niet op de hoogte zijn van deze gevaren. Dat maakt dus dat tuning inderdaad gevaarlijk kan zijn.

Best is dan ook om een beroep te doen op ervaren mensen.
    Maar na het lezen van bovenstaande verhalen stel ik mij de vraag wie we dan nog kunnen vertrouwen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
    Een fabrikant van wagens zet en bepaalde maat van velg en banden op en voertuig waarbij een maximum aan afwijking is toegestaan, dit om technishe en veligheids redenen.

een ophaning is berekend om een bepaald gewicht, torsie, g-kracht te doorstaan,
    een bepaalde wrijving (schuurstraal)en baancontact
    Waneer men echter de bandenmaat en of velg verandert verandert men ook alle berekende waarden en in extreme gevallen tot levensgevaarlijke situaties creeeren

Greetzzzz

ja , kweet daar genoeg over
    toch ga ik het doen KW komt ook ,... gewoon voor de show
    Last edited by ; 04/02/2007, 13:52.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
    als ik nu bredere banden en velgen heb. da ik dan iemand iets mis? ik begrijp het niet goed ze
    Een fabrikant van wagens zet en bepaalde maat van velg en banden op en voertuig waarbij een maximum aan afwijking is toegestaan, dit om technishe en veligheids redenen.

een ophaning is berekend om een bepaald gewicht, torsie, g-kracht te doorstaan,
    een bepaalde wrijving (schuurstraal)en baancontact
    Waneer men echter de bandenmaat en of velg verandert verandert men ook alle berekende waarden en in extreme gevallen tot levensgevaarlijke situaties creeeren

Greetzzzz

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    Jef, proficiat met je post

mijn-wagen-rijdt-sneller-door-de-bocht-met-kw-schroefkit jongetjes zullen je niet geloven hoor

Leave a comment:

• BMWMB
    replied
    Ik twijfel er toch aan dat een forum juridisch niet verantwoordelijk kan gesteld worden. Toch in België zie ik dat niet gebeuren.

Wel vind ik het niet slecht om een Sticky te maken van dit topic.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
    Ik weet niet hier in den belgiek, maar er zijn landen waar forums als deze juridish mede verandwoordelijk gesteld worden bij processen (raar maar waar) simpel en alleen om zulke soort waarschuwingen te negeren of te vermelden in Rules

Greetzzzz

straf

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    als ik nu bredere banden en velgen heb. da ik dan iemand iets mis? ik begrijp het niet goed ze

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Alleen moeten we vermijden van constant te wijzen. Uiteindelijk hebben ze daar ook geen boodschap aan

ik weet ook dat het ni "mogenlijk","nodig" is om alle treads een waarschuwing of dergelijke te plaatsen, maar er zijn er wel waar het nodig blijkt

Ik weet niet hier in den belgiek, maar er zijn landen waar forums als deze juridish mede verandwoordelijk gesteld worden bij processen (raar maar waar) simpel en alleen om zulke soort waarschuwingen te negeren of niet te vermelden in Rules

Greetzzzz
    Last edited by ; 04/02/2007, 13:34.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    'k vind wel dat je lef hebt om dit topic te openen, hier op dit mijn-auto-is-sneller-want-ik-heb-bredere-banden-forum.

maar je hebt gelijk, da's ook al iets.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    'k vind wel dat je lef hebt om dit topic te openen, hier op dit mijn-auto-is-sneller-want-ik-heb-bredere-banden-forum.

T'is ni de kwestie van lef hebben, is eigenlijk meer een vorm van zorg,belang, ni alleen om de bestuurder maar om de medemens die door dit soort forums dingen doen, waarbij men, anderen eventueel schade kunnen toedienen. ( en een vette kluif voor advokaten)

Greetzzzz

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ik vind Jefke een wijze gast, misschien nog wijzer dan josenjef samen. dat laatste is echter voor discussie vatbaar.
    THX, is niks van wijs aan , alleen logish redeneren, kennis en ervaring (30j)

Greetzzzz

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ik vind Jefke een wijze gast, misschien nog wijzer dan josenjef samen. dat laatste is echter voor discussie vatbaar.

Leave a comment:

Working...
X