Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
    Alsof tuning om prestaties draait?
    Tuning is wel zo begonnen (RUF, Alpina, ABT, Brabus, ... comes to mind), en dan spreken we niet enkel over motor, maar eveneens ophanging aerodynamica, ... maar dan wel met een vorm naar functie, geen vorm zonder functie (wat mi dan meestal de styling van tegenwoordig is)

    Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten

    Tunen is iets afstellen waadoor het beter voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker.
    Woordenboek spreekt toch niet echt van persoonlijke verwachtingen.

    Tune (verb):
    12.to adjust (a motor, mechanism, or the like) for proper functioning.


    Kort en bondig: mijn mening: http://www.tune-it-safe.de mogen ze gerust hier eens doorvoeren, niet dat het op korte termijn mogelijk zou zijn afgaande op het hemelsbrede niveau verschil tussen TÜV en ... u know who.
    Last edited by ; 30/03/2008, 01:02.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
    tot dat de baan terug loodrecht loopt,
    was dadde?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    vandaag reed ik naar een makker in Olen,ik ga in Geel de autostrade op,
    ik schakel voor de bocht(oprit autostrade)(regen) naar de 2de versnelling,ik ga dwars om met de kont van men wagen de bocht van de oprit in,ik ga zo door tot dat de baan terug loodrecht loopt,niemand heeft last gehad van mijn (actie) is dit gevaarlijk?

    mvg jef75

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Beetje tegenwind en dan op tilt slaan
    Een gezond debat kan zonder scheldwoorden.

    Oem motortuning bestaat zo goed als niet.

    Zelfs garages verkopen aftermarket onderdelen om dat originele onderdelen (die dan nog vaak uit hetzelfde fabriek komen) te duur zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
    Die oem tupperware-aanpassingen zijn te verwaarlozen maar niet te ontkennen
    't gaat hier niet over oem. 't gaat hier over aftermarket. ga ergens anders janken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    standaard 316 zal wel de veiligste zijn

    waarom?

    Een M3 zal bijvoorbeeld sneller kunnen stilstaan als je vol op de rem duwt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    standaard 316 zal wel de veiligste zijn

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
    2 x fout, maar het is u vergeven, u bent ook nog zo jong
    Klopt, 285 brede achterbanden (ahja, als je een M3 nabouwt op je 16i, dan moeten er toch wel veel bredere banden onder) op een RWD in zeikende regen is veel veiliger dan 4 wielaandrijving op normale banden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
    u bent ook nog zo jong

    Dat is waar. Maar het is wel m'n vak.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    2 x fout, maar het is u vergeven, u bent ook nog zo jong

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
    Stelling: Welk is de veiligste auto.

    Standaard BMW 316
    BMW M3
    BMW 316 in M3 configuratie

    1/bij droge wegomstandigheden

    2/bij natte wegomstandigheden


    1/ mercedes

    2/ audi quattro.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    en die tupperware-aanpassingen zijn allemaal vooral erg nuttig hoor.
    Die oem tupperware-aanpassingen zijn te verwaarlozen maar niet te ontkennen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Stelling: Welk is de veiligste auto.

    Standaard BMW 316
    BMW M3
    BMW 316 in M3 configuratie

    1/bij droge wegomstandigheden

    2/bij natte wegomstandigheden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
    En toch heb ik deze keer gelijk

    En wie er aan denkt stickers te tunen , een bodykit daarentegen,
    (ik bedoel hiermee niet de poly aanhangsels) in de F1 is dit nog belangrijker dan de motor.
    De Oem spoilers van GTi's of van eco runners hebben ook hun nut en ook bij de aftermarket bedrijven zijn er bij die hun produkten testen.
    en die tupperware-aanpassingen zijn allemaal vooral erg nuttig hoor.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    En toch heb ik deze keer gelijk

    En wie er aan denkt stickers te tunen , een bodykit daarentegen,
    (ik bedoel hiermee niet de poly aanhangsels) in de F1 is dit nog belangrijker dan de motor.
    De Oem spoilers van GTi's of van eco runners hebben ook hun nut en ook bij de aftermarket bedrijven zijn er bij die hun produkten testen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
    Tunen is iets afstellen waadoor het beter voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker.
    Juist ja, een bodykit kun je afstellen, net als stickers en zo!!

    Leave a comment:


  • Bompa
    replied
    Mij moeten ze geld geven om Frankie Loosveld een koe te noemen, jou een pak slaag. Achteraf.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    van een koe.

    Tunen is iets afstellen waadoor het beter voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker.

    Beperkt zich zeer zeker niet tot onder de motorkap, dan is het motortuning.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    nee hoor. da's styling. tuning gebeurt onder de motorkap.


    wijsheid.

    Leave a comment:

Working...
X