Oorspronkelijk geplaatst door Timmie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De gevaren van aftermarket aanpassingen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest replied
-
sorry dat ik dit moet zeggen. maar kon je als eigenaar van de wagen je niet eerst eens even verdiepen IVM xenon, banden en verlaging ?
want op dit moment kom je een beetje over van. "it looks good, so I bought it"
was ik die garagist en je had aan mij een NOS gevraagd voor op jou auto. had ik dat ook geinstalleerd en verkocht aan u.
da gij er niet mee door geraakt dankzij de belgische keuring is dan u probleem.
dat van die xenons wist je toch zo, aftermarket xenons haal je er zo uit. de meeste van die gasten hebben geen projector zitten om het licht te bundelen.
verlaging, ga me nu niet zeggen dat je nog nooit hebt gehoord van een verlagingskeuring en attesten.
dat van die banden kan ik nog gedeeltelijk begrijpen. maar normaal moet je gewoon zien dat de omtrek van je banden gelijk is aan de omtrek van u oude banden 1% of 3% tollerantie dacht ik.
en dat je banden niet uit je kassen steken.
volgens mij moet ge toch al erg vroom hebben gedaan da ze u daarop pakken.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk BerichtenIk ben hier nieuw en had graag jullie opmerkingen over volgende : ik laat bij een bandencentrale (Begijnendijk) een vmaxx schroefkit, andere velgen en een xenonkit plaatsen. Een paar weken later wordt ik tegen gehouden en krijg ik een PV omdat de schroefkit niet regelementair is, de xenonkit verboden is op de openbare weg en de velgen en bandenmaat niet op het gelijkvormigheidsattest staat. Ik krijg 14 dagen de tijd om alles in orde te zetten en de wagen te gaan laten zien + zal moeten voorkomen bij de politierechtbank.
Maar had de centrale dat eerst niet moeten zeggen? Hij raadde die schroefkit aan, die velgen en bandenmaten en zei dat een xenonkit altijd mag geplaatst worden. Kan ik zoiets op hem nu verhalen of is het kassa kassa en nadien trekt uw plan? Bijkomend probleem is dat de wagen niet goed is uitgelijnd en enorm naar links trekt. Maar terug uitlijnen zou me nogmaals 45 euro kosten. Langs de andere kant de originele ophanging moet er toch terug onder.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk BerichtenIs weer typische Belgisch? De verkoper mag dat allemaal verkopen en plaatsen maar ge moogt er wel niet mee rijden? Slim is die pippo wel want nergens staat er iets van montage op zijn factuur. Cash betaald en gedeelte dus blijkbaar in het zwart. Hij heeft ook nooit gezegd dat het niet mocht. Ze hebben me 's avonds laten stoppen omdat de xenons opvielen. Ik reed normaal met het verkeer mee en zij reden voor mij. Opeens een rode salami uit de venster om te volgen en te stoppen. Lichten stonden zo verkeerd afgesteld dat het hun opviel. De lichten waren dus na montage van de xenons van geen kanten juist afgesteld
Een tevreden klant van pippo.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenWat is de boete voor het rijden met zo'n xenon kit?
Geven ze normaal eerst geen waarschuwing zodat je de dag erop het moet gaan tonen?
Xenonkitje zelf is geen zo'n groot probleem. (alhoewel, als ze willen kunnen ze je op veel pakken...)
Het grootste probleem stelt zich als er bvb iemand frontaal op jou botst, en achteraf getuigt dat jouw xenon lampen hem hebben verblind.
Hij mag dan nog zo hard in fout zijn gegaan, de kans bestaat dat jij zelf finaal de pineut wordt.
Leave a comment:
-
Wat is de boete voor het rijden met zo'n xenon kit?
Geven ze normaal eerst geen waarschuwing zodat je de dag erop het moet gaan tonen?
Leave a comment:
-
Guest repliedBorgen met een las of solduur is niet meer nodig.
Stelschroef gewoon vastdraaien is voldoende.
En idd alle attesten kunnen voorleggen. V-maxx is 1 van de merken die ze normaal meeleverd en gekeurd word in belgie. Dus verbaast het me een beetje dat je dat allemaal niet bijgeleverd kreeg.
xenon is idd op eigen risico. Al vind ik dat ze er minder op beginnen te letten. Moeten wel goed afgesteld zijn.
Natuurlijk als ze je voor het 1 op kant zetten dan schrijven ze door he.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichteneen schroefkit mag zeker met de nodige attesten...(moet je laten keuren )
Je moet een merk hebben dat attesten levert, vervolgens moet je met je auto naar Zwijnaarde waar ze die helemaal uitmeten, en als je kit in de hoogte instelbaar is moet je hoogteregeling geborgd worden zodat je na de keuring daar niet meer aan kunt prutsen.
Nuttig zo een schroefkit als je de Belgische regeltjes volgt .....
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Bladerunner Bekijk Berichtenxenon mag achteraf geplaatst worden als je koplampsproeiers hebt
Leave a comment:
-
Guest repliedAftermarket xenon is voor sukkels
Leave a comment:
-
Guest repliedxenon mag achteraf geplaatst worden als je koplampsproeiers hebt
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk BerichtenIs weer typische Belgisch? De verkoper mag dat allemaal verkopen en plaatsen maar ge moogt er wel niet mee rijden? Slim is die pippo wel want nergens staat er iets van montage op zijn factuur. Cash betaald en gedeelte dus blijkbaar in het zwart. Hij heeft ook nooit gezegd dat het niet mocht. Ze hebben me 's avonds laten stoppen omdat de xenons opvielen. Ik reed normaal met het verkeer mee en zij reden voor mij. Opeens een rode salami uit de venster om te volgen en te stoppen. Lichten stonden zo verkeerd afgesteld dat het hun opviel. De lichten waren dus na montage van de xenons van geen kanten juist afgesteld
je mag 1.5% groter gaan dan de grootste bandenmaat op u gelijkvormigheidsattest.
een schroefkit mag zeker met de nodige attesten...(moet je laten keuren )
xenon mag idd niet.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenTenzij de garagist zwart op wit heeft gezet dat hij je die dingen aanraadt en je daar gerust de openbare weg mee op mag heb je geen poot om op te staan. Verkoop is niet verboden, gebruik op de openbare weg zonder de nodige attesten is dat wel.
Ik vind het wel straf dat ze u daarvoor hebben aan de kant gezet, of zat er nog iets anders achter en hebben ze u zo nog een extra kloot afgetrokken?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenTenzij de garagist zwart op wit heeft gezet dat hij je die dingen aanraadt en je daar gerust de openbare weg mee op mag heb je geen poot om op te staan. Verkoop is niet verboden, gebruik op de openbare weg zonder de nodige attesten is dat wel.
Ik vind het wel straf dat ze u daarvoor hebben aan de kant gezet, of zat er nog iets anders achter en hebben ze u zo nog een extra kloot afgetrokken?
Leave a comment:
-
Guest repliedTenzij de garagist zwart op wit heeft gezet dat hij je die dingen aanraadt en je daar gerust de openbare weg mee op mag heb je geen poot om op te staan. Verkoop is niet verboden, gebruik op de openbare weg zonder de nodige attesten is dat wel.
Ik vind het wel straf dat ze u daarvoor hebben aan de kant gezet, of zat er nog iets anders achter en hebben ze u zo nog een extra kloot afgetrokken?
Leave a comment:
-
Guest repliedIk ben hier nieuw en had graag jullie opmerkingen over volgende : ik laat bij een bandencentrale (Begijnendijk) een vmaxx schroefkit, andere velgen en een xenonkit plaatsen. Een paar weken later wordt ik tegen gehouden en krijg ik een PV omdat de schroefkit niet regelementair is, de xenonkit verboden is op de openbare weg en de velgen en bandenmaat niet op het gelijkvormigheidsattest staat. Ik krijg 14 dagen de tijd om alles in orde te zetten en de wagen te gaan laten zien + zal moeten voorkomen bij de politierechtbank.
Maar had de centrale dat eerst niet moeten zeggen? Hij raadde die schroefkit aan, die velgen en bandenmaten en zei dat een xenonkit altijd mag geplaatst worden. Kan ik zoiets op hem nu verhalen of is het kassa kassa en nadien trekt uw plan? Bijkomend probleem is dat de wagen niet goed is uitgelijnd en enorm naar links trekt. Maar terug uitlijnen zou me nogmaals 45 euro kosten. Langs de andere kant de originele ophanging moet er toch terug onder.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenpertinente vraag allesinds...
je zou goedkeuringattest van de invoerder moeten krijgen om die aanpassing te maken.
Onze maserati geraakte niet door de keuring wegens "te laag" orgineel
dan hebben we via de invoerder een papier moeten aanvragen gekeurd te raken...
leuk,dat zegt de regering ook
maar gm gaat nooit goedkeuringen uitschrijven voor iets dat ze zelf niet hebben gemaakt.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenjah , maar leg dat maar eens uit in belgie.
om u een idee te geven.
standaard is mijn auto uitgerust met 10,5" schijfremmen vooraan en trommels achteraan.
nu bied baer brakes mij andere remmen aan
ik kan kiezen tussen 12" 13"en 14" volledig alles erop en eraan. de remafstand wordt dramatisch vermindert. de remmen zelf zijn gebasseerd op het 1LE optiepacket dat verkrijgbaar was op mijn wagen maar weinig mensen weet van hadden.
wel, niet toegelaten in belgie. ik wil best testen gaan doen met mijn wagen bij die mensen van de keuring, maar als ze ni kunnen toegeven dat die auto sneller stopt, of altijd wel iets vinden waarom het niet goed is, tja.....
het chassis van een F-body is een van de loste chassis ooit gemaakt, dit wilt zeggen dat zelfs sommige V6jes na verloop van tijd scheuren vertonen in het dak ter hoogte aan de voorruit of achteraan de zijramen. gewoonweg door bodyflex.
hier is een oplossing voor genaamd subframe connectors, deze worden onder de wagen gelast en verbinden de achterkant van de wagen met de voorkant.
niet toegelaten ( aan het chassis van een wagen mag niet gelast worden )
vele bedrijven bieden dit dan ook aan spohn, umi, hotchkis, bmr.
vraag is, nu ik dat weet en ik heb morgen een ongeluk met mijn wagen dat ik kan steken op het feit dat de wagen te los op de baan lag.
ben ik dan verantwoordelijk omdat ik dit wist.
of is de persoon die deze regels heeft opgesteld verantwoordelijk omdat zei mij niet toelaten deze wijziging door te voeren ?
pertinente vraag allesinds...
je zou goedkeuringattest van de invoerder moeten krijgen om die aanpassing te maken.
Onze maserati geraakte niet door de keuring wegens "te laag" orgineel
dan hebben we via de invoerder een papier moeten aanvragen gekeurd te raken...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenja kan ik geloven en dat is weer typisch belgisch
maar het gaat erom dat ze ergens getest zijn en veilig zijn ook voor uzelf gewoon.
om u een idee te geven.
standaard is mijn auto uitgerust met 10,5" schijfremmen vooraan en trommels achteraan.
nu bied baer brakes mij andere remmen aan
ik kan kiezen tussen 12" 13"en 14" volledig alles erop en eraan. de remafstand wordt dramatisch vermindert. de remmen zelf zijn gebasseerd op het 1LE optiepacket dat verkrijgbaar was op mijn wagen maar weinig mensen weet van hadden.
wel, niet toegelaten in belgie. ik wil best testen gaan doen met mijn wagen bij die mensen van de keuring, maar als ze ni kunnen toegeven dat die auto sneller stopt, of altijd wel iets vinden waarom het niet goed is, tja.....
het chassis van een F-body is een van de loste chassis ooit gemaakt, dit wilt zeggen dat zelfs sommige V6jes na verloop van tijd scheuren vertonen in het dak ter hoogte aan de voorruit of achteraan de zijramen. gewoonweg door bodyflex.
hier is een oplossing voor genaamd subframe connectors, deze worden onder de wagen gelast en verbinden de achterkant van de wagen met de voorkant.
niet toegelaten ( aan het chassis van een wagen mag niet gelast worden )
vele bedrijven bieden dit dan ook aan spohn, umi, hotchkis, bmr.
vraag is, nu ik dat weet en ik heb morgen een ongeluk met mijn wagen dat ik kan steken op het feit dat de wagen te los op de baan lag.
ben ik dan verantwoordelijk omdat ik dit wist.
of is de persoon die deze regels heeft opgesteld verantwoordelijk omdat zei mij niet toelaten deze wijziging door te voeren ?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenmeeste amerikaanse onderdelen hebben geen TUV keuring, meestal maar een CAR keuring. toch zijn deze onderdelen veilig. maar mensen met een amerikaanse auto zijn wel gescheten dankzij de keuring.
ja kan ik geloven en dat is weer typisch belgisch
maar het gaat erom dat ze ergens getest zijn en veilig zijn ook voor uzelf gewoon
Leave a comment:
Leave a comment: