Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit is toch ook een reden die achterwege mag gelaten worden hoor
Heb een V70 D5, welke al het krachtigste dieselmodel is. Wat als je meer wilt? Dan is tuning wel degelijk de beste (en enige) optie.
Mmm...Mauriceke, je reacties lijken verdacht veel op die van tuningkid indertijd, een moraalridder met een typische tunnelvisie, totaal niet in staat om bepaalde zaken vanuit verschillende perspectieven te bekijken of te benaderen.
Moraalridders hebben overduidelijk dictatoriale trekjes....
Vooral je uitgebreide reactie met de nodige facts and figures aangaande verzekering/ongeval/gerecht zijn treffend, jaja..mmm..
Gast, in plaats van altijd uw kinderachtige reactie te geven... Denk eens 2x na over wat maurice zegt. Fyi: hij heeft gelijk.
Bij chiptuning en dodelijk ongeval waar ze kunnen terugleiden dat het ongeval (onder meer) te wijten is aan een voertuig die niet in orde is met de technische voorschriften, dan heb je het vlaggen.
Verzekering trekt zich terug op de wijze zoals hij uiteenzet.
Als gij wilt chippen, veel plezier en veel succes. Maurice zegt nergens dat ge beter niet chipt maar zegt enkel en alleen de gevolgen (die jij blijkbaar niet doorhebt).
Ik denk niet dat jij het doorhebt dat door uw reacties dit topic altijd wordt verziekt.
Iemand geeft enkel en alleen info en hij wordt direct afgezeikt dat hij een moraalridder is. Ik lees dat nochtans nergens.
Gelieve in het vervolg uw mening met een minimum aan vriendelijkheid weer te geven.
Heb het niet direct over het juist / fout van tunen, maar da's een situatie die ik wel kan begrijpen als je al de sterkste motorisatie hebt.
Dat het illegaal / grijze zone is, ga ik niet over discussiëren, is zo.
100% m'n ding is een BMW E61 M5, maar sinds ik dat budget niet heb, moest ik wel voor een V70 D5 gaan
Wat doe je dan bv bij m'n vorige wagen, een E46 sedan? Had toen ook de 330i versie, zwaarder kan ook niet...
Vind het persoonlijk gewoon een geldige reden om dan te tunen, als je al de zwaarste versie hebt.
Maar hé, ieder z'n mening daarover
Heb je niks zwaarder bij uw merk, dan moet je ergens anders gaan shoppen. In uw geval die E61 M5 kopen. Dat is mijn mening. Trouwens, de E46 330i heeft een atmosferisch blok. Daar haal je op een goedkope tuning manier (wat chiptuning is = mapjes copy/pasten) haast niks winst uit. Turboblokken zijn veel interessanter voor chiptuners. De handjes hoeven immers niet vuil gemaakt te worden en het gaat een pak sneller.
En we weten allemaal waar het in de meeste gevallen over gaat met chiptuning. Op een goedkope manier een snellere wagen hebben. De grote meerderheid van de gechipte gevallen zijn (goedkope) basic turbo aangedreven blokjes die opgedreven worden naar de waardes van een sterkere variant. Een 325d kost 10.000 euro meer dan een 316d, een 320d 5.000 euro meer. Als dat chippen allemaal zo'n rozengeur en maneschijn zou zijn. Dan kocht niemand nog een 318/320/325 hé.
Dat is waar, maar dat maakt het chippen nog niet 'juister'. Je kan niet alles hebben in 't leven.
En vind je bij een bepaald merk niet 100% uw ding, dan moet je ergens anders gaan shoppen. Wat Maurice zegt klopt eigenlijk volledig.
Heb het niet direct over het juist / fout van tunen, maar da's een situatie die ik wel kan begrijpen als je al de sterkste motorisatie hebt.
Dat het illegaal / grijze zone is, ga ik niet over discussiëren, is zo.
100% m'n ding is een BMW E61 M5, maar sinds ik dat budget niet heb, moest ik wel voor een V70 D5 gaan
Wat doe je dan bv bij m'n vorige wagen, een E46 sedan? Had toen ook de 330i versie, zwaarder kan ook niet...
Vind het persoonlijk gewoon een geldige reden om dan te tunen, als je al de zwaarste versie hebt.
Maar hé, ieder z'n mening daarover
Je mag mij eens een wagen opzoeken, even goed in de opties, betrouwbaar, vermogen, leeftijd, km's die je kon kopen voor het budget waarmee ik de V70 heb gekocht
Om zwaarder te gaan, moest ik al bij de Duitse 3 gaan shoppen, en zit je direct 4-5K hoger qua prijs voor hetzelfde.
Dat is waar, maar dat maakt het chippen nog niet 'juister'. Je kan niet alles hebben in 't leven.
En vind je bij een bepaald merk niet 100% uw ding, dan moet je ergens anders gaan shoppen. Wat Maurice zegt klopt eigenlijk volledig.
Of bij een ander merk uw licht eens opsteken bijvoorbeeld?
Je mag mij eens een wagen opzoeken, even goed in de opties, betrouwbaar, vermogen, leeftijd, km's die je kon kopen voor het budget waarmee ik de V70 heb gekocht
Om zwaarder te gaan, moest ik al bij de Duitse 3 gaan shoppen, en zit je direct 4-5K hoger qua prijs voor hetzelfde.
Dit is toch ook een reden die achterwege mag gelaten worden hoor
Heb een V70 D5, welke al het krachtigste dieselmodel is. Wat als je meer wilt? Dan is tuning wel degelijk de beste (en enige) optie.
Of bij een ander merk uw licht eens opsteken bijvoorbeeld?
Nu, ik herhaal het NOG maar eens: als er een regeling /wet is die bepaalde zaken toelaat heb ik er absoluut géén problemen mee hoor.
Dus ja, misschien moet dit allemaal wel eens geregeld worden.
Maar ondertussen vind ik dat je de regels moet respecteren.
Kom zelf maar wat dan ook tegen met een onverzekerde... iedereen weet wat een hel het kan zijn om vergoed te geraken.
Het gaat dus niet enkel om diegenen die hun laars lappen aan de wet (dat moeten ze zelf maar weten) maar ook en vooral om de 'slachtoffers' die ze kunnen maken.
Vind ik toch ook... + vaak ga je gericht aanpassen, bvb. een licht benzineturboblok voor het gewicht ipv een zware zescilinder op de voorwielen, aanpassingen specifiek op koppel of vermogen gericht, de keuze voor een transmissie niet beschikbaar is op een zwaarder model (bvb. 335d is enkel xDrive en automaat, wat als je een RWD wil met manuele bak --> 330d chippen en modden).
Er moet gewoon een wettelijk kader komen. Niet elke chipper is een marginaal die geen geld heeft en iets koopt tegen de limiet van zijn budget en dan bespaart op nieuwe remblokken.
Merci, dat is nu juist mijn punt: Je kan probleemloos opteren voor een volledig legaal alternatief: namelijk de aanschaf van een krachtiger model... En je haalt zelf een voorbeeld aan dat er wel iets te vinden is binnen uw budget.
Daar valt vast en zeker het extra rijplezier te rapen! En er zal altijd wel beter, sneller enz... bestaan.
Al de rest zijn drogredenen... (ge weet niet wat dat kost, ik heb geen geldboom staan...)
Ik rijd graag met een comfortabele auto maar kan mij ook geen Rolls Royce veroorloven... daar haal ik ook geen illegale toeren voor uit.
Als het ooit legaal wordt om een bank te beroven verander ik misschien van mening.
Dit is toch ook een reden die achterwege mag gelaten worden hoor
Heb een V70 D5, welke al het krachtigste dieselmodel is. Wat als je meer wilt? Dan is tuning wel degelijk de beste (en enige) optie.
Maurice P.P. ik heb mijn zin om ooit te chippen verloren.
Bedankt voor de verduidelijking trouwens qua uitbetalingen. Was een foute assumptie van mij.
overigens kan ik dit nog zeggen: een standaard 595 Abarth heeft 140 pk, een competizione 180 pk. Het verschil tussen beide om te verzekeren bij ons is (op mijn naam, BM0) 28 euro per jaar voor de BA. Dat valt dan weer mee vind ik.
Jammer dat er geen wettelijk kader komt zoals in zovele andere landen voor chip- en andere tuning...
Merci, dat is nu juist mijn punt:
Je kan probleemloos opteren voor een volledig legaal alternatief: namelijk de aanschaf van een krachtiger model... En je haalt zelf een voorbeeld aan dat er wel iets te vinden is binnen uw budget.
Daar valt vast en zeker het extra rijplezier te rapen! En er zal altijd wel beter, sneller enz... bestaan.
Al de rest zijn drogredenen... (ge weet niet wat dat kost, ik heb geen geldboom staan...)
Ik rijd graag met een comfortabele auto maar kan mij ook geen Rolls Royce veroorloven... daar haal ik ook geen illegale toeren voor uit.
Als het ooit legaal wordt om een bank te beroven verander ik misschien van mening.
Maurice P.P. ik heb mijn zin om ooit te chippen verloren.
Bedankt voor de verduidelijking trouwens qua uitbetalingen. Was een foute assumptie van mij.
overigens kan ik dit nog zeggen: een standaard 595 Abarth heeft 140 pk, een competizione 180 pk. Het verschil tussen beide om te verzekeren bij ons is (op mijn naam, BM0) 28 euro per jaar voor de BA. Dat valt dan weer mee vind ik.
Jammer dat er geen wettelijk kader komt zoals in zovele andere landen voor chip- en andere tuning...
Jongen, denk er van wat je wil..
Ik wil helemaal niet de moraalridder uithangen, je doet maar wat je niet laten kan.
Ik wijs jou en andere tjieptjoenertjes enkel maar op de risico's.
Als jij je ogen wil sluiten voor feiten (want zo'n veroordelingen zijn nu eenmaal feiten) moet je dat zelf weten.
En weet je, waarschijnlijk is de kans niet eens zo heel groot dat je in zulke extreme situaties verzeild raakt, zoveel te beter voor jou en nog veel meer voor het potentiële slachtoffer.
Dus doe maar, maar je zal toch moeten aanvaarden dat (gelukkig) een hele hoop mensen helemaal anders denken.
Ieder doet met zijn bezit (een auto in dit geval) wat hij wil, maar dient wel rekening te houden met het feit dat hij uiteindelijk zelf moet opdraaien voor eigen stommiteiten en overtredingen van de wet als het fout afloopt.
De door mij aangehaalde feiten ontkennen of negeren en mij dan 'tunnelvisie' - en zelfs dictatoriale trekjes - verwijten slaat echter nergens op.
Nogmaals, zelfs al zou je gelijk hebben dat tjieptjoenen helemaal geen kwaad kan, het blijft momenteel niet toegelaten en aldus loop je ernstige risico's.
Dien een petitie in om de wet te veranderen, richt een tjieppartijtje op, ga lobbyen bij politici en eens de wet veranderd is, verander ik misschien ook mijn mening.
Dat is wat men noemt democratie. (wie heeft er de meeste dictatoriale trekjes als hij niet kan leven met democratisch gemaakte wetten?)
Het ontgaat je blijkbaar dat het hier eigenlijk gaat over een beetje extra rijplezier voor autoliefhebbers en niet over hoe illegaal het wel is, hoe gevaarlijk het is of hoe de constructeur er over denkt, dat weten wij onderhand al wel!!......
Maar weet je wat, voor de rest heb je 200% gelijk, jij je zin.
Ze zijn in elk geval minder inhoudsloos dan uw steeds wederkerend en nietszeggend afgezaagd verhaaltje. Net omdat het illegaal is heb je als consument geen verhaal als er eens iets mis gaat. Maar zover had je nog niet nagedacht zeker? Jij sluit je ogen voor de realiteit, en net die realiteit wordt hier gewoon gezegd. Dat jij daar een probleem mee hebt, da's uw zaak. En we hebben hier in 't verleden gezien hoe goed ze zijn die gerenommeerde tuners. Als een bende klein joeng mekaar wat uitmaken op het wereldwijde internet, daar zijn ze alvast wel goed in. En daar moet je als consument dan vertrouwen in hebben? Laat me niet lachen, m'n beste.
Klopt eigenlijk wel.
Volvo dealer wil bv zonder problemen een nieuw koppeling steken op mijn (voor een paar weken nog) getunede bak.
Ze zeggen er wel bij dat ze dan geen garantie kunnen geven, wat ik perfect snap door de tuning.
Die tuning is allemaal goed en wel, totdat je stukken hebt.
Heb er plezier mee gehad, maar nu zit ik met een versleten koppeling die imho 50k km te vroeg moet vervangen worden. Zou het sportief rijden + extra belasting daar iets mee te maken hebben, wie zal het zeggen.
Pas op, hiermee beweer ik niet dat mijn slippende koppeling door de tuning komt, voordat er hier weer m'n woorden gaan verdraaien
Kan goed zijn dat de koppeling z'n tijd sowieso gekomen is, ook al had ik misschien geen tuning.
Stel dat hem dat lukt en dat de verzekeringspremies sowieso zouden aangepast worden na het tjippen, dus bijvoorbeeld ook van 140 PK naar 185 PK ... wat zou de impact hiervan zijn ?
Ik kan me vergissen, maar misschien, heel misschien toch maar niet aangeven? Want dan hadden ze net zo goed een auto met meer vermogen af fabriek kunnen kopen?
Ja lap, nu heb ik het zéker helemaal verkorven bij de tjoeners.
Bruno van BR Performance is daar al jaaaaren mee bezig. Hij is er zelfs al op tv mee geweest. Tot hiertoe nog steeds geen resultaat.
En zolang die Bruno niet meer dan de spreekwoordelijke twee man en een paardenkop hiervoor kan warm maken, komt daar hoogstwaarschijnlijk niets van terecht.
Het draagvlak voor zo'n voorstel en het aantal 'voorstanders' lijkt mij (gelukkig?) vrij klein.
Trouwens, zelfs met een grotere schare voorstanders, welke politicus zou daar zijn vingers aan willen verbranden?
Stel dat hem dat lukt en dat de verzekeringspremies sowieso zouden aangepast worden na het tjippen, dus bijvoorbeeld ook van 140 PK naar 185 PK ... wat zou de impact hiervan zijn ?
Zorg dan dat er een nieuwe wet hieromtrent komt, richt misschien een nieuw partijtje op, als die nieuwe wet democratisch wordt beslist heb ik daar geen problemen mee, maar dit is nu eenmaal de wet, bepaald door mensen die jij en ik hebben verkozen.
Bruno van BR Performance is daar al jaaaaren mee bezig. Hij is er zelfs al op tv mee geweest. Tot hiertoe nog steeds geen resultaat.
Op mijn vorig werk (Kmo met +/- 50 personeelsleden) waren er wisselend een +/- 4-tal personeelsleden, waar er beslag op het loon gelegd diende te worden. ( -30 jaar)
Juist die mensen kwamen op de boekhouding, klagen als hun loon weer eens lager was als de vorige maand.
Ze hadden dan de brieven van de rechtbank, zelf nog niet gelezen…. of die brieven waren volledig fout, gemaakt door idiote dictators?
(Beslag was meestal wegens, alimentatie, ongeval en geen geldige autoverzekering, inschrijving, keuring, (tuning) banden, of dronkenschap/drugs)
Mmm...Mauriceke, je reacties lijken verdacht veel op die van tuningkid indertijd, een moraalridder met een typische tunnelvisie, totaal niet in staat om bepaalde zaken vanuit verschillende perspectieven te bekijken of te benaderen.
Moraalridders hebben overduidelijk dictatoriale trekjes....
Vooral je uitgebreide reactie met de nodige facts and figures aangaande verzekering/ongeval/gerecht zijn treffend, jaja..mmm..
Jongen, denk er van wat je wil..
Ik wil helemaal niet de moraalridder uithangen, je doet maar wat je niet laten kan.
Ik wijs jou en andere tjieptjoenertjes enkel maar op de risico's.
Als jij je ogen wil sluiten voor feiten (want zo'n veroordelingen zijn nu eenmaal feiten) moet je dat zelf weten.
En weet je, waarschijnlijk is de kans niet eens zo heel groot dat je in zulke extreme situaties verzeild raakt, zoveel te beter voor jou en nog veel meer voor het potentiële slachtoffer.
Dus doe maar, maar je zal toch moeten aanvaarden dat (gelukkig) een hele hoop mensen helemaal anders denken.
Ieder doet met zijn bezit (een auto in dit geval) wat hij wil, maar dient wel rekening te houden met het feit dat hij uiteindelijk zelf moet opdraaien voor eigen stommiteiten en overtredingen van de wet als het fout afloopt.
De door mij aangehaalde feiten ontkennen of negeren en mij dan 'tunnelvisie' - en zelfs dictatoriale trekjes - verwijten slaat echter nergens op.
Nogmaals, zelfs al zou je gelijk hebben dat tjieptjoenen helemaal geen kwaad kan, het blijft momenteel niet toegelaten en aldus loop je ernstige risico's.
Dien een petitie in om de wet te veranderen, richt een tjieppartijtje op, ga lobbyen bij politici en eens de wet veranderd is, verander ik misschien ook mijn mening.
Dat is wat men noemt democratie. (wie heeft er de meeste dictatoriale trekjes als hij niet kan leven met democratisch gemaakte wetten?)
Mmm...Mauriceke, je reacties lijken verdacht veel op die van tuningkid indertijd, een moraalridder met een typische tunnelvisie, totaal niet in staat om bepaalde zaken vanuit verschillende perspectieven te bekijken of te benaderen.
Moraalridders hebben overduidelijk dictatoriale trekjes....
Vooral je uitgebreide reactie met de nodige facts and figures aangaande verzekering/ongeval/gerecht zijn treffend, jaja..mmm..
Leave a comment: