Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BARTVDS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Twee jaar terug ook een M4 test gereden. Toen had ik ook zoiets van: "Is dat alles?!" Bij mij ging zo'n ding onmiddellijk naar de chipboer, zeker weten!!

qua vermogen is een M4/M3 naar mijn gedacht ook niet over ,maar de handeling is wel meer dan ok. M3/4 mist wel een PK of 100 a 200 voor echt een beest te zijn vind ik persoonlijk.
    ook jammer ( qua geluid) dat het maar een 6 cilinder is (maar wel goed voor de taxen)

C63s getuned is wel een geschifte car +-600pk en 900Nm qua vermogen is echt super fun om iedere dag te kunnen gebruiken. Ik heb daar een paar keer mee gereden, dat is echt niet normaal ik heb nooit het gevoel gehad vermogen te missen ( wat ik persoonlijk anders wel rap heb) .
    Voor mij persoonlijk mag ik nooit het gevoel hebben te moeten wachten op vermogen om een shop in de rug te krijgen zelfs niet aan 200+ dat krijg je volgens mij enkel na chippen, standaard weet ik geen enkele betaalbare auto die dit geeft.

en voor de moraalridders ,als je met zo een car rijd haal je dagelijks wel eens ergens 200+, dat klinkt onverantwoord voor mensen die nooit met dergelijke vermogens rijden, ( ik vind het even geschift om met 65 pk aan 80Km/h in te voegen op een snelweg), ergens eens op een gewestweg optrekken tussen 2 lichten met een vrij stukje baan tussen, invoegen op de snelweg,...
    is dat nodig = neen, is dat leuk = JA, breng je anderen daarmee in gevaar = bij mijn weten niet. Je doet dit enkel waar het verantwoord is en waar je geen anderen hindert .

Leave a comment:

• bobo
    replied
    het is in de hoogste versnellingen bij hernemen de koppeling het hoogst wordt belast, niet in zijn 1 of 2, das eerder om wielspin tegen te gaan

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

Het is ook mogelijk om het extra vermogen met een significant lager koppel te programmeren, zelfs met hetzelfde aantal voorziene max. pk's.
    Het is algemeen geweten dat, vooral bij een diesels, een te sterk opkomend koppel op lage toerentallen (Voelt wel lekker aan, dat wel) funest kan zijn voor een handbak.

Denk je dat je tuner daar indertijd rekening mee heeft gehouden?
    Ja, ik heb hem speciaal gevraagd om in 1e 2 versnellingen koppel op max 420Nm te laten staan, en pas vanaf 3e volledig te laten vrijkomen.
    Max koppel komt (in 3e) ook op vanaf +- 2000 RPM tov de originele 1600 RPM.
    Is ook lineairder geprogrammeerd tov de standaard setup.
    Voelde na tuning wel een duidelijk verschil qua performance. Hoewel de testbank aantoonde dat hij niet extreem hard getuned was, veiliger dan bv Rica.
    Nu ja, als je weet dat de stock koppeling max 440Nm aan kan, en je stock al 420Nm hebt...

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    zou je een brabus nog chippen ? moest je ooit benz rijden, natuurlijk
    mij maakt het merk weinig uit, mercedes is goed bezig de laatste jaren, zou goed kunnen dat ik nog ooit een benz koop
    ik heb nog nooit met een brabus gereden, ik zou het niet weten

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en das maar een standaardfile, van't net geplukt hoor
    Mapjes slepen of copy/paste, je mag kiezen. Dat is dan 600 euro alstublieft, met dikke korting uiteraard

Leave a comment:

• bobo
    replied
    en das maar een standaardfile, van't net geplukt hoor

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Tjoeners geven wat de klant vraagt. Die geven geen bal om wat iets wel of niet aankan. Draait de boel in de soep? Ga maar bij de dealer janken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Het is ook mogelijk om het extra vermogen met een significant lager koppel te programmeren, zelfs met hetzelfde aantal voorziene max. pk's.
    Het is algemeen geweten dat, vooral bij een diesels, een te sterk opkomend koppel op lage toerentallen (Voelt wel lekker aan, dat wel) funest kan zijn voor een handbak.

Waarschijnlijk niet anders zou hij niet slippen . Hij is waarschijnlijk over de max grens geweest. De tuner had achteraf ook het koppel wat kunnen verminderen dan was het probleem ook opgelost .

Leave a comment:

• JMM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

En de koppeling is begonnen met slippen bij de toeren waarbij het max koppel vrijkomt onder plankgas!
    Exact 1 jaar en 20k km na tuning.
    Hier uitvoerig met de dealer over gehad, en OEM koppeling (Sachs 3000951815) kan tot 440Nm aan volgens specs.
    Ik zit er dus over na de tuning.
    Er zou al een betere koppeling beschikbaar zijn (Sachs 3000951815-S xtend) die 15% sterker is, en dus tot 500Nm aan zou kunnen.
    Dealer wist wel al dat ik getuned had, maar kon dit ook simpelweg uitlezen.
    Koppeling zou nog in beginfase zitten qua slijtage, en als ik rustiger rij kan ze het nog even uithouden, zeker als ik het vermogen terug stock zet.
    Probleem is dat ik die graag eens op z'n staart trap, dus gevraagd aan de tuner om deze terug stock te zetten (met géén wijzende vinger naar de tuner toe), ben groot genoeg om zelf m'n verantwoordelijkheid op te nemen. M'n sportieve rijstijl in combo met de tuning zal niet zo gezond zijn voor de koppeling.
    Kan ik daarna terug rondbollen, zonder me zorgen te hoeven maken dat ik de koppeling niet te hard belast.

Dus bij deze (again, zonder algemeen te zijn), geen tuning meer voor toekomstige wagens. Zeg niet dat het aan de tuning past (want m'n tuner heeft echt wel goed werk verricht), zal het houden op het feit dat het aan m'n eigen rijstijl ligt.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
    ik zou zelfs een m3 nog chippen , dat is het zwaarste model daarin .

Hoe verklaar je dat dan
    Twee jaar terug ook een M4 test gereden. Toen had ik ook zoiets van: "Is dat alles?!" Bij mij ging zo'n ding onmiddellijk naar de chipboer, zeker weten!!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Al 7 maand probleemloos aan het rondbollen
    En de koppeling is begonnen met slippen bij de toeren waarbij het max koppel vrijkomt onder plankgas!
    Exact 1 jaar en 20k km na tuning.
    Hier uitvoerig met de dealer over gehad, en OEM koppeling (Sachs 3000951815) kan tot 440Nm aan volgens specs.
    Ik zit er dus over na de tuning.
    Er zou al een betere koppeling beschikbaar zijn (Sachs 3000951815-S xtend) die 15% sterker is, en dus tot 500Nm aan zou kunnen.
    Dealer wist wel al dat ik getuned had, maar kon dit ook simpelweg uitlezen.
    Koppeling zou nog in beginfase zitten qua slijtage, en als ik rustiger rij kan ze het nog even uithouden, zeker als ik het vermogen terug stock zet.
    Probleem is dat ik die graag eens op z'n staart trap, dus gevraagd aan de tuner om deze terug stock te zetten (met géén wijzende vinger naar de tuner toe), ben groot genoeg om zelf m'n verantwoordelijkheid op te nemen. M'n sportieve rijstijl in combo met de tuning zal niet zo gezond zijn voor de koppeling.
    Kan ik daarna terug rondbollen, zonder me zorgen te hoeven maken dat ik de koppeling niet te hard belast.

Dus bij deze (again, zonder algemeen te zijn), geen tuning meer voor toekomstige wagens. Zeg niet dat het aan de tuning past (want m'n tuner heeft echt wel goed werk verricht), zal het houden op het feit dat het aan m'n eigen rijstijl ligt.

Leave a comment:

• Maurice P.P.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
    Bléterkes als ze het niet halen met hun prutser argument komt er altijd het 'maar het is wel frauderen hé'
    Da's nie jong. Mijne papa is polies.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    zou je een brabus nog chippen ? moest je ooit benz rijden, natuurlijk

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    ik zou zelfs een m3 nog chippen , dat is het zwaarste model daarin .

Hoe verklaar je dat dan

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
    Bléterkes als ze het niet halen met hun prutser argument komt er altijd het 'maar het is wel frauderen hé'
    Deze is stoer!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Doa
    replied
    zou wel eens leuk zijn om uitstoot te zien van oa N0X na vb eco tuning en de gewone extra vermogen tuning

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Ieder zijn mening, zo simpel is het toch

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Leave a comment:

• JMM
    replied
    Ja kerel, jij je zin.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied

Beste Jakkel, die opmerking van mij over "onwetendheid en roddelmeningen was niet aan jouw bedoeld maar aan degene waar je persé hulp aan wou bieden dus je hoeft je eigen niet aangesproken te voelen wat dat betreft.
    Jouw opmerkingen en mening zijn van een heel ander kaliber, o.a. voer geven aan onwetendheid, oftewel stoken.
    Ik bied geen hulp. En feiten opsommen, is dat gelijk aan stoken?

Leave a comment:

Working...
X