Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zephir
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
    Tuurlijk 98 tanken en zeker met een getunede wagen....
    Rijden jullie altijd met RON 98 daarna?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
    Kan iemand hier mij vertellen waarom een automaat op een testbank niet maximaal getest kan worden? Of waarom men dat niet doet?

    Gr,

    DR
    Denk niet dat een automaat "weet" of een wagen nu statisch rijdt of op de openbare weg dus ja, lijkt mij toch een broodje aap verhaal. Bij de mijne ging het plank tot tegen het rood op de bank.

    Leave a comment:


  • dixie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
    Dus toch best RON98 tanken voor ik ergens binnen rij?
    Tuurlijk 98 tanken en zeker met een getunede wagen....

    Leave a comment:


  • Zephir
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Normaal ga je dan een paar pk minder hebben, maar denk dat je dit niet zo erg zal voelen hoor. Klopsensor past toch alles aan.
    Dus toch best RON98 tanken voor ik ergens binnen rij?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
    Toevallig vandaag geweest en zeer tevreden van.
    Vriendelijke ontvangst, auto eerst op de testbank en bleek 137PK te hebben en 282NM.
    Vervolgens een mooie tuning op maat gekregen en nadien weer op de testbank met als resultaat 183PK en 355NM.
    Naar mijn idee allemaal netjes binnen de marges. Standaard zou mijn 320dA 150PK en 330NM hebben.

    Het "slome" is er uit en de BMW loopt nu super!

    Originele en testwaardes konden lager uit vallen, volgens hen doordat een automaat schijnbaar op een testbank niet maximaal getest kan worden, of door hen niet maximaal getest wordt.
    Kan iemand hier mij vertellen waarom een automaat op een testbank niet maximaal getest kan worden? Of waarom men dat niet doet?

    Gr,

    DR

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
    Zeg eens een vraagje. Ik lees bij verschillende tuners waarden van 240 tot 260 pk voor een 2.0 TSI uit de Octavia RS my 2013. Ik veronderstel dat dit op RON 98 is. Hoe zit het met op RON 95 rijden na een tuning?

    Groet
    Normaal ga je dan een paar pk minder hebben, maar denk dat je dit niet zo erg zal voelen hoor. Klopsensor past toch alles aan.

    Leave a comment:


  • Zephir
    replied
    Zeg eens een vraagje. Ik lees bij verschillende tuners waarden van 240 tot 260 pk voor een 2.0 TSI uit de Octavia RS my 2013. Ik veronderstel dat dit op RON 98 is. Hoe zit het met op RON 95 rijden na een tuning?

    Groet

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Eind goed al goed hopelijk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Iedereen weer tevreden, altijd leuk om te lezen

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Zoals de meeste hier wel zullen gelezen hebben, heb ik een "klein" dispuut gehad met Bruno.

    Uiteindelijk een gaatje in onze agenda gevonden (eerder ik die eindelijk eens tijd had dan hij).

    samen gezeten, alles uitgeklaard, zowel op privé vlak als op het vlak van de tuning met mijn auto.

    Auto daar in vol vertrouwen achter gelaten, eerste keer dat ik zolang zonder auto zit en hopende op een diagnose die nog zou meevallen.

    Wat te verwachten was, is dus ook gebeurd. Vliegwiel was dus compleet naar de zak.

    Niet alleen het vliegwiel was kapot maar nog een onderdeel dat wat schade heeft opgelopen.

    Bruno heeft mij de mogelijkheden gegeven:

    - ofwel alles trg in elkaar steken en verder blijven botsen. (niet zijn favoriete optie noch die van mij)
    - vliegwiel van sachs steken, dat sterker is maar waar het trillen blijft, aangezien ik veel in de file zit en geregeld in antwerpen city zit is dat geen comfortabele optie en al zeker niet in de koudere maanden
    - terug een oem vliegwiel steken en trg blij rond karren.


    Lang getwijfeld wat ik zou doen, was die kar al geruime tijd moe. Maar heb vantweekend ontdekt wat die kan zonder al teveel moeite te doen .

    Uiteindelijk toch gewoon beslist op een oem vliegwiel te steken. Bruno stelde nog voor om dan een koppeling van Sachs te steken, die was nog goed dus heb ik dat eerst maar afgewezen.

    2 seconden later toch maar trg gebeld om ze wel te steken nu dat ding toch half uiteen ligt . Volgens hem een goede beslissing. Des te beter!

    Had gedacht dat dit niet kon op mijn model aangezien ik van andere binnen- en buitenlandse firma's tegenstrijdige berichten kreeg van ja het kan wel en nee het kan niet.

    Volgens Bruno kon het dus wel, dus pakken we dat er inneens maar bij.

    Van Bruno nog een serieus mooie geste gekregen!!!

    Straks ga ik eens langsgaan om eens te zien hoe dat stukske miserie er in het echt eigenlijk uitzien.

    Hopelijk en waarschijnlijk kan ik hier volgende week een happy ending komen vertellen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

    op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
    Seat Leon Cupra R is een topwagen, zelf lange tijd met een Cupra (niet R) gereden, en een tijdje terug nog met een Cupra R van een klant. Vermogen valt heel goed te doseren op de voortrein.
    Zeer leuke wagen voor zijn geld hoor!

    Leave a comment:


  • nickotje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Is nog wat tevroeg, als ik die nu moet kopen met mijn km's dat ik doe ben ik binnen de korste keren blut



    Staat hier in Belgie, helemaal zoals mijne nu is maar een beetje sneller. Prijs is nog deftig bespreekbaar want ze geraken er toch niet vanaf.


    In duitsland staat er ook eentje nog te koop en is in het gifgroen, maar heeft tuningachterlichten en de zetels zijn nogal gekreukt wat kan wijzen op veel korte afstandjes met in en uit stappen..

    http://nl.autoscout24.be/Details.asp...3394&asrc=st|s

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

    op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
    Al heel veel van getuned, zeer leuke wagen en kan eigenlijk best goed overweg met het vermogen op de voorwielen.

    Meestal hebben ze net iets meer dan 310pk :

    Last edited by ; 14/08/2013, 17:47.

    Leave a comment:


  • deten
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

    op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
    Zie PM

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Gewoon kopen die handel!
    Is nog wat tevroeg, als ik die nu moet kopen met mijn km's dat ik doe ben ik binnen de korste keren blut

    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Link? Uiteraard in Pm!
    Ik zou ervoor gaan!
    Staat hier in Belgie, helemaal zoals mijne nu is maar een beetje sneller. Prijs is nog deftig bespreekbaar want ze geraken er toch niet vanaf.


    In duitsland staat er ook eentje nog te koop en is in het gifgroen, maar heeft tuningachterlichten en de zetels zijn nogal gekreukt wat kan wijzen op veel korte afstandjes met in en uit stappen..

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Just, maar wilde gewoon ervaringen weten in het algemeen.

    heb eentje zien staan naar mijn goesting

    prijs is best oke dus ik twijfel hard
    Link? Uiteraard in Pm!
    Ik zou ervoor gaan!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Just, maar wilde gewoon ervaringen weten in het algemeen.

    heb eentje zien staan naar mijn goesting

    prijs is best oke dus ik twijfel hard
    Gewoon kopen die handel!

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Just, maar wilde gewoon ervaringen weten in het algemeen.

    heb eentje zien staan naar mijn goesting

    prijs is best oke dus ik twijfel hard

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Zoals ik dit weekend heb gezegd: http://www.jdengineering.nl/
    No nonsens en genoeg ervaring met die motor

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

    op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?

    Leave a comment:

Working...
X