Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Godverdomme, waar is Prospeed als je hem nodig hebt?
    Die is volop aan het zwijgen om zijn tuf te sparen tegen dat de speekseltest uitgevoerd mag worden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
    Ik geloof dat verhaal wel want de dag van vandaag is alles door de politie mogelijk. Ik ben tegengehouden op basis van een verkeerde afstelling van aftermarket xenons. Ik heb dat hier ook gepost en iedereen lachte ermee. Toen is na controle ook gebleken dat ik geen attesten van verlaging had en mijn velgen- en bandenmaten niet op de wagen mochten. Iedereen zegt dat ze u nooit beboeten voor aftermarketxenons en ze niet nauw kijken naar de velgen en bandenmaten. Enkel op de keuring moet je in orde zijn maar de politie zegt er niets van. Awel ja na de uitspraak van de politierechtbank 1200 euro mogen betalen. Chiptuning zal ook niet mogen zonder de nodige documenten en uw verzekering in orde te brengen? Maar die zaken verkopen maar en doen maar. Principe : ge moogt het kopen en plaatsen maar niet op de openbare weg gebruiken. Dat de Schouppe of andere minister er ineens dan een wet van maakt verboden voor verkoop. Dan kunnen ze ons als klant ook niet meer dat verkopen. Ik noem dat oplichting. Van mij mogen ze een nultolerantie invoeren en alles van aftermarketprullen verbieden. Zelfs voor verkoop. Enkel nog wat uit het fabriek komt standaard of als optie en al de rest verboden. Gedaan met al dat gesjoemel met aftermarkettuning en prullaria.

Chiptuning, xenons, velgen, banden, ophanging, uitlaten, spoilers en noem maar op = allemaal origineel van fabriek of verboden. Simpel en geen overtredingen meer. En die het toch doet awel doe ineens dan maar een verbeurdverklaring van de wagen. Misschien heeft de politie dan tijd voor hun echt werk i.p.v. de mensen te kloten.
    meen de gij nu al diene zever. stel je voor dat ze eens aan een "tuning" meeting gaan staan, daar komen ze takelwagens te kort voor.

Leave a comment:

• 123GT
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Leave a comment:

• ICM
    replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je hebt xenon en xenon he: als je met opvallende paars/blauw licht xenons rondrijdt vind ik het niet meer dan juist dat de politie u van de weg plukt maar je kan evengoed voor Kelvinwaarde kiezen in de buurt van het origineel maar ja dan val je natuurlijk niet genoeg op en daar is het de meest tjoeners om te doen.

Idem met chiptuning.

Zoiets verbieden kan enkel indien het europees wordt aangepakt en aangezien het in de buurlanden wel kan/mag denk ik niet dat dat er van gaat komen.

Ik geloof dat verhaal wel want de dag van vandaag is alles door de politie mogelijk. Ik ben tegengehouden op basis van een verkeerde afstelling van aftermarket xenons. Ik heb dat hier ook gepost en iedereen lachte ermee. Toen is na controle ook gebleken dat ik geen attesten van verlaging had en mijn velgen- en bandenmaten niet op de wagen mochten. Iedereen zegt dat ze u nooit beboeten voor aftermarketxenons en ze niet nauw kijken naar de velgen en bandenmaten. Enkel op de keuring moet je in orde zijn maar de politie zegt er niets van. Awel ja na de uitspraak van de politierechtbank 1200 euro mogen betalen. Chiptuning zal ook niet mogen zonder de nodige documenten en uw verzekering in orde te brengen? Maar die zaken verkopen maar en doen maar. Principe : ge moogt het kopen en plaatsen maar niet op de openbare weg gebruiken. Dat de Schouppe of andere minister er ineens dan een wet van maakt verboden voor verkoop. Dan kunnen ze ons als klant ook niet meer dat verkopen. Ik noem dat oplichting. Van mij mogen ze een nultolerantie invoeren en alles van aftermarketprullen verbieden. Zelfs voor verkoop. Enkel nog wat uit het fabriek komt standaard of als optie en al de rest verboden. Gedaan met al dat gesjoemel met aftermarkettuning en prullaria.

Chiptuning, xenons, velgen, banden, ophanging, uitlaten, spoilers en noem maar op = allemaal origineel van fabriek of verboden. Simpel en geen overtredingen meer. En die het toch doet awel doe ineens dan maar een verbeurdverklaring van de wagen. Misschien heeft de politie dan tijd voor hun echt werk i.p.v. de mensen te kloten.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    tja, daarom dat velen ook zeggen: koop U meteen de auto met het gewenste vermogen af fabriek

Je pleegt idd fraude: te weinig BIV betaald, te weinig taks, onverzekerd (want dat voertuig komt niet meer overeen met hetgeen origineel verzekerd was), de eigenlijke papieren van de auto kloppen niet meer, enz.

Je hebt pech gehad (er rijden vermoedelijk duizenden rond die zogezegd alles wel in orde gingen brengen achteraf).

Leave a comment:

• patje007
    replied
    als jij niet reglementair rondrijdt en gepakt wordt , kom dan niet zagen hè , je had blijkbaar zelfs geen tuningkeuring doorlopen anders was je ophanging goedgekeurd !

Wees dus volwassen en kom hier de onschuldige niet uithangen als je tegen de lamp loopt , natuurlijk wist je dat je in overtreding was .

Ik rij al meer dan 20 jaar rond met verlaagde wagens & aftermarket velgen , net als zoveel van m'n vrienden , waarom heb ik dan nog nooit niks voorgehad ivm politie , gezond verstand zeker wat nog kan en wat niet ...

Ofwel ben je naief ofwel ben je dom , kies maar .

Leave a comment:

• pj311
    replied

Man man man, wat een antwoord! Ik kan gewoon niet geloven dat iemand zo een onzin uitkraamt... Te gek voor woorden Wat gaat de volgende stap zijn indien er meer mensen uw mening delen? De kleur, lengte en snit van ons haar bij wet vastleggen?
    Voor zoveel leifhebbers zou dit het einde van een hobby, misschien wel levensstijl betekenen?! Velgskes, verlagen, enz enz enz...
    Het werkelijke probleem is dat België geen deftige keuringsinstantie heeft, die capabel is om aftermarket-producten te evalueren, zoals in de meeste andere Europese landen wel het geval is. Met een wetgeving die niet alleen de kwaliteit van de aangeboden producten evalueert, maar ook de plaatsing controleert en regelt. Het controlesysteem is de schuldige imo. Hoe vlugger bij ons de Europese lijn gevolgd kan worden, hoe beter.
    Soit, creamboy, ik ken u niet en reageer niet vlug op een internet-discussie, maar dit is te erg om te negeren.

Leave a comment:

• ikbenben
    replied
    Gij zoud beter opt ministerie van mobiliteit gaan werken, daar denken ze ook zo
    Als dat in NL en DE en zo wel gaat, waarom niet in BE dan? Omdat ze hier te stom en te koppig zijn en er geld willen aan verdienen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Bel eens naar de Pers (4040, HLN of Nieuwsblad, b.v.)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hier kunt ge ne professionele uitleg horen als ge mij toch nie gelooft

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    zever dus ? ik hoop dat ge het nooit aan de hand krijgt.
    da met die lampkes etc... da heeft hier niks mee te maken

hier heeft een WIJZIGING plaatsgevonden zonder goedkeuring en heeft volgens die flikken met FRAUDE te maken, en daarom hebben ze mijne auto afgepakt

Autos niet conform met da PVG mogen niet op de openbare weg. Punt uit !
    ik heb die stom wetten ook nie gemaakt.

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Gaan ze vanaf nu ook de auto's van de weg takelen waarvan één van hun achterlichten niet meer werkt ? Er een kap in de band zit en 'ie dus net niet meer "conform" is ? Waarvan de LMM kapot is en 'ie dus 50pk te weinig heeft ? Of misschien kunnen ze ook al diegene takelen die aftermarket xenons hebben steken, of andere niet-OEM velgen, of karren die te fel verlaagd zijn, of..

Kom zeg laat me niet lachen hé Wat een zever.

Leave a comment:

• ikbenben
    replied
    Alst effectief zo zou zijn, waarom laat ge dan die chiptuning niet weer verwijderen? Probleem opgelost

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ook goeiemorgen... wat een reacties en verwijten hier zeg... maar ja

Zoals ik al zei, ze deden me stoppen wat verderop en vroegen wat is daar was gaan doen.
    Bart7454 heeft gelijk en ik had beter gezegd dat ik daar was wezen gaan schijten of zoiets

Soit, ik hen zelf verteld dat ik mijn ben laten gaan chippen, maar ondertussen hadden ze al de papieren al natuurlijk, keuring, mijne pas, verzekering, inschrijving etc... op die inschrijving staan dus KW op (net zoals op dat PVG papier). Nu blijkt dat dus niet te kloppen na een tuning .....het klopte daarvoor misschien ook al niet want wie zegt dat de wagen die echte pk's heeft ?
    ontkennen toen had gene zin omdat ze blijkbaar (zoals ik al zei wist ik dat toen nie maar nu wel) die firma in de mot. Had ik eender wa gezegd hadden ze mijn wagen toch laten checken en ze zijn trouwens ONAFHANKELIJK van mij achteraf bij die tuner ook zijn verklaringen gaan opnemen(maar ik weet nie wat daarin staat)

In elk geval, zo zeggen die flikken toen, en achteraf ook bij mijn verhoor, dat alle wijzigingen aan da PVG papier eerst moeten aangevraagd worden.
    Ik heb die ook proberen te overtuigen dat ik da allemaal ging doen, de verzekering etc.... een nieuw pVG aanvragen etc....
    MAAR DAT IS ALLEMAAL BLIJKBAAR WEL NODIG ACHTERAF MAAR NU NIET TERZAKE...
    Zoals ik al zei mocht er pas getuned worden NA GOEDKEURING VAN DE CONSTRUCTEUR. zo staat da in de wet !!!!!!!!!!!

Pas dan en alleen dan mag de auto getuned worden en kunde achteraf met da papier de rest in orde maken, eerder niet.
    Tuned ge de wagen TOCH dan zijt ge strafbaar, en (jammer voor die mensen van da bedrijf) die wat da tuned is OOK STRAFBAAR omdat die geen wijziging mag aanbrengen zonder die goedkeuring.

ik had helemaal geen goedkeuring en ik WIST da al helemaal niet. Ik vind dat die firma dat wel eerst had kunnen zeggen. Bovendien heeft hierdoor die firma zichzelf ook in de nesten gewerkt want die wisten wél dat ze pas kunnen tunen als ze die goedkeuring hadden !

-----------------------------------------------------------------------------------------
    het zal mij worst zijn wie hier fout is, ik ben mijne auto kwijt nu.
    Die werd dus ter plekke getakeld, ik mee naar da bureau, verklaring moeten afleggen
    die flikken hebben toen naar het parket gebeld en mij komen vertellen dat de wagen in beslag blijft.
    ik heb daar ne advopcaat op gezet en die heeft een "verzoekschrift" ingediend of zoiets.
    da is afgewezen en ge kunt daar in beroep tegen gaan wat ik dees week ook heb gedaan.

Afwachten dus, meer weet ik ook niet
    ik ben hier om te weten of da nog meer mensen ooit aan de hand hebben gehad en hoe da dan afloopt enz.....

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
    Bij een opgedreven brommertje is het wel veel makkelijker zwart op wit te bewijzen dat hij te snel gaat hé. En daar geldt een zeer duidelijk afgebakende maximum snelheid.
    Klopt , want de flikken zetten de brommer op rollen ; te rap , brommer in beslag ...
    Of misschien hebben ze deze auto ook op hun rollen gezet ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    misschien een dom idee, maar chippen kan ook in holland
    en hier is 't weer niet illegaal

Leave a comment:

• Fred
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
    De enige reden tot inbeslagname is onverzekerd rijden, dacht ik...
    Idd ... Inbeslagname kan enkel bij niet verzekering of vermoeden niet verzekering.

Onzin dus

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Plaats locatie?

Verklaring?? Wat stond er bovenaan deze, Formulieren in beslagname??????

Notitienummer?????

Leave a comment:

Working...
X