Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Wat kunnen we dan doen om hem te helpen? Hij zou beter helpen door de naam van die chiptuner hier neer te zetten zodat anderen niet in de val lopen. Verder ligt het in handen van het gerecht en kunnen we niet veel meer doen dan ons medeleven betuigen en hopen dat het nog goed komt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Voor veel zaken wil ik toch ook geen betalingsbewijs maar voor zoiets als chiptuning zou ik toch zeker wel een betalingsbewijs eisen. Hoeveel heb je voor het chippen betaald?

Verder wil ik nog zeggen dat ik je nu het voordeel van de twijfel wil geven wat betreft de geloofwaardigheid van jou verhaal. Als er één iets is wat ik weet dan is het dat de politiediensten veelal de gemakkelijkste manier zoeken om burgers een hak te zetten.

Natuurlijk zitten er hier een paar figuren op het forum die belangen hebben bij firma's die chiptuning uitvoeren dus zij zullen alles doen om dit soort berichten onderuit te halen.

Het is niet echt netjes maar ik denk dat het wat dat betreft nog zeer goed meevalt op dit forum. Als er trouwens echt zaken zijn die je tegen de borst stoten dan kan je dat altijd melden via het uitroeptekentje dat je bij elke post terugvind. Meestal wordt er dan iets aan gedaan als het echt niet door de beugel kan.
    nuja, tot nu toe zijn er nog geen doden gevallen op dit forum, dus zal t wel meevallen inderdaad
    maar ik bedoel maar, de ''toon''' zou wel op een netter manier mogen toch?

men deelt de vorm van ''liefde'' voor auto's.
    van een citroen 2cv tot een veyron aan toe.
    dat de politie zich erg druk kan maken is daar dan ook weer geen hoofdpagina waardig, want we weten allemaal dat de politie tegenwoordig meer macht benut als ze eigenlijk hebben.
    en als burger kom je toch niet onder de wet van de politie onderuit.

dat hij nu zijn auto terugwilt is dan ook niet meer als normaal.
    mijn kernpunt van dit is dus waarom HELPEN wij hem niet met informatie om zn auto terug te krijgen ipv belachelijk maken alleen omdat het ongewoon klinkt in onze oren

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
    Ik heb dus 2 pv's meegekregen die dag

1e PV
    hoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>

Voor veel zaken wil ik toch ook geen betalingsbewijs maar voor zoiets als chiptuning zou ik toch zeker wel een betalingsbewijs eisen. Hoeveel heb je voor het chippen betaald?

Verder wil ik nog zeggen dat ik je nu het voordeel van de twijfel wil geven wat betreft de geloofwaardigheid van jou verhaal. Als er één iets is wat ik weet dan is het dat de politiediensten veelal de gemakkelijkste manier zoeken om burgers een hak te zetten.

Natuurlijk zitten er hier een paar figuren op het forum die belangen hebben bij firma's die chiptuning uitvoeren dus zij zullen alles doen om dit soort berichten onderuit te halen.

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
    waar is de gezelligheid van dit forum gebleven?
    iemand zwart maken voor iets wat men denkt dat lulkoek is.......
    hebben we soms zo een erge heimwee naar het schoolverleden?
    Het is niet echt netjes maar ik denk dat het wat dat betreft nog zeer goed meevalt op dit forum. Als er trouwens echt zaken zijn die je tegen de borst stoten dan kan je dat altijd melden via het uitroeptekentje dat je bij elke post terugvind. Meestal wordt er dan iets aan gedaan als het echt niet door de beugel kan.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    exactly

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    :exactly:

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    foto's van het lief?
    Zo kennen we hem weer...

ROFLOL

Leave a comment:

• doddel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    foto's van het lief?
    *strijk*

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Gij hebt precies nog nie veel meegemaakt. Vraag eens aan een échte advocaat, die zal der meer van weten dan gij
    Gelukkig nog geen advocaat nodig gehad idd

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    En dat je een pv niet openbaar mag maken is ook iets nieuws voor mij..
    Gij hebt precies nog nie veel meegemaakt. Vraag eens aan een échte advocaat, die zal der meer van weten dan gij

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
    Dat ge de inhoud van het pv en al niet losgooid kan ik nog goed begrijpen maar de inbreuk(en) kan je toch meedelen?
    Ik heb dus 2 pv's meegekregen die dag

1e PV
    Verhoor, hoedanigheid van betrokkene : verdachte
    <.....wie ik ben, wat ik daar ben gaan doen, of ik een geldige homologatie kan voorleggen,
    <nee>
    of ik bewust was dat het verboden was dat zonder homologatie de wagen niet terug in het verkeer mag gebracht worden, ...<nee>
    of ik werd geïnformeerd door de onderneming hieromtrent .... <nee>
    of ik wist dat zonder homologatie de onderneming geen wijziging mocht aanbrengen ... <nee>
    hoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>
    dat in afwachting van een beslissing van de magistraat het voertuig zou worden ingehouden

2e PV
    kennisgeving

blaa,bla,bla,bla,bla,..... Op basis van niet toegelaten en verboden wijzigingen te hebben aangebracht of hebben laten aanbrengen zonder hiervan de nodige toelatingen of kennisgevingen te hebben verricht zoals het bepaalde in de wet van 15 maart 1968 en
    21 juni 1985 vereist, wordt het voertuig overeenkomstig art 42 ev SW in beslag gehouden....

bla,bla,bla....
    waarvan akte, geen opmerkingen aangaande afgelegde verklaring bla,bla,bla,bla.....
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

En dat was het dan , en heb ik mijn lief kunnen bellen om te kunnen ophalen (met een niet getunede auto natuurlijk)

Leave a comment:

• Blue Darkness
    replied
    dit stinkt hier ...

Leave a comment:

• Greg
    replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dat ge de inhoud van het pv en al niet losgooid kan ik nog goed begrijpen maar de inbreuk(en) kan je toch meedelen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    als ze die tent in het oog houden zou ik de naam ervan hier toch maar posten
    zo help je uw medeforummer om zijn auto te behouden

en als je voor zoiets tegen gehouden wordt zeg je dat je een afstelling hebt laten doen omdat hij slecht draaide ofzo

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
    tja, daarom dat velen ook zeggen: koop U meteen de auto met het gewenste vermogen af fabriek
    Zoals al reeds aangehaald, halen ettelijke wagens meer vermogen dan opgegeven, dit 100% standaard fabriek-af. Oei, wat als een BMW 320d 163PK (op papier) op de testbank 172PK haalt ? 1250 BIV ontmeden!!! Oei!!

Je pleegt idd fraude: te weinig BIV betaald,
    Technisch gezien klopt dit, maar zie bovenstaande.

te weinig taks,
    Onzin, taks (verkeersbelasting) is gebaseerd op de cilinderinhoud, ik ken nog geen herprogrammatie's die van een 2 liter een 3 liter maken

onverzekerd (want dat voertuig komt niet meer overeen met hetgeen origineel verzekerd was), de eigenlijke papieren van de auto kloppen niet meer, enz.
    Dit hangt af van de goodwill van je verzekeraar (als ze er ofwel van op de hoogte zijn, op voorhand meegedeeld door de verzekerde, ofwel als de verzekering er op de een of andere manier achterkomt en dit heb ik toch ook nog niet veel (nooit ?) gehoord)

Als een verzekering door de een of andere reden geen zin heeft om je bij een bepaald ongeval (welke graad van ernst ook) niet te dekken, dan zijn er (zelfs indien de wagen niet gechipped is) nog genoeg manieren om de verzekerde eventueel op te pakken. Bvb. gedronken ja/nee, banden geen goed profiel meer of slecht uitgelijnd, overdreven snelheid, etc etc.

Mijn punt is gewoon dat als dit hele verhaal echt is, dan kunnen ze bij wijze van spreken 1 op de 2 auto's in beslag gaan nemen.

België heeft gewoon geen duidelijke / goed georganiseerde regels (maar dat zijn we van ons Belgenlandje al gewoon natuurlijk), ze zouden idd beter eens voorbeeld nemen aan bvb. Duitsland. In Nederland is er bvb. ook een marge van (ik dacht 30%) toegestaan op het vermogen

Leave a comment:

• Wouter
    replied
    Daarbovenop kunnen ze niet eens bewijzen dat je wagen effectief te veel vermogen heeft, toch?

Hebben ze hem op een geijkte testbank gezet ? Hebben de flikken überhaupt een vermogenstestbank voor wagens ? Als chiptunen zo'n extreme misdaad is waarom staat er dan zelfs reclame van bepaalde chiptuners in de Autogids ?

En dat je een pv niet openbaar mag maken is ook iets nieuws voor mij..

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ...Daarom zoek ik naar andere mensen die mogelijks weten wat en hoe zoiets kan aflopen. Boetes en hoeveel € ? Auto terug of niet ? Strafblad ?....

Die pv wil/wou ik scannen en hier laten zien, maar ik had da ook voorgesteld aan mijnen advocaat en die zegt dat ge niks uit een strafdossier moogt openbaar maken. Als ik da doe en de "verkeerde" ziet da hier, dan heb ik NOG een probleem derbij, vandaar. Want die mottige flikken hebben ook internet (denk ik) en die doen niks liever als het mes in uwen rug steken

Maar ik ga die hele papierhandel ooit wel eens op wikileads zetten, daar kunnen ze toch nie aan :-)

Zoals ik eerder al zei wil ik ook nie dat die firma daar miserie krijgt als ik zijne naam hier verkondig.
    Dan maak ik de zaak nog erger en ben ik dubbel genaaid natuurlijk en daar heeft niemand iets aan.
    ik moet gewoon mijnen auto terug hebben, de rest kan mij gestolen worden.

Int vervolg ga ik wel over de grens se, geen gezeik en open grenzen !!
    Liever 'n uurke meer rijden dan weken uwen auto kwijt zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hier kunt ge ne professionele uitleg horen als ge mij toch nie gelooft

http://wegcode.be/forum/showthread.p...UNING-VERBODEN

Ik blijf het een straf verhaal vinden ( omdat ik dit nog nooit eerder gehoord heb + omdat ze toch weten dat die tuners constant auto's illegaal opvoeren ). Maar om eerlijk te zijn, tegenwoordig doen ze ALLES om de mensen te kloten, dus langs de andere kant verschiet ik er niet van!

Kan je geen bewijs inscannen/ fotograferen? Je moet toch wel een pv ofzo gehad hebben, of iets anders op papier...

Want als dit WEL allemaal waar is, dan kan iedereen beter op zijn hoede zijn!

Leave a comment:

• DuDe
    replied
    tja, daarom dat velen ook zeggen: koop U meteen de auto met het gewenste vermogen af fabriek

Je pleegt idd fraude: te weinig BIV betaald, te weinig taks, onverzekerd (want dat voertuig komt niet meer overeen met hetgeen origineel verzekerd was), de eigenlijke papieren van de auto kloppen niet meer, enz.

Je hebt pech gehad (er rijden vermoedelijk duizenden rond die zogezegd alles wel in orde gingen brengen achteraf).
    Zet uw oem kar ne keer op de testbank en kijk dan op uw PVG En als het niet overeenkomt, bellen we de politie en moet ge hem laten staan Deal?

Leave a comment:

Working...
X