Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TV-Tip

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Terug een grote teleurstelling die autowereld vandaag. Alle respect voor Kris Wauters, verdienstelijk piloot en waarschijnlijk wel sympathieke gast, maar dat programaa trekt toch op niets he. Met veel tamtam een dubbeltest aankondigen over de m5 en m6! Ik heb het gecronometreerd omdat ik de bui al voelde hangen, precies 2x 50 sec zijn die m5 en m6 getest! Ze hebben die waarschijnlijk geleend voor 20 minuten ofzo? Eénmaal optrekken en dan haha, de cameraman kan niet volgen Humor op vtm is precies als f1 op canvas....

Verder erger ik me mateloos aan de beeldvorming, letterlijk, in autowereld. Terwijl iedere eerstejaarsstudent fotografie al weet dat je best geen foto's neemt als de zon het felst staat, wat doen die mannen? Juist, ja, al hun reportages in fel zonlicht gefilmd: gevolg: fletse kleuren, geen contrast, geen kleurschakeringen. Bovendien geldt dit ook voor het tijdschrift, ook iedere keer diezelfde flutfoto's zonder dat greintje contrast of dieptewerking. Stel dat je nu als leek die m5 en m6 voor de eerste keer ziet in deze 'test', wat beeld vorm je dan van deze wagens?

Die reporters bij autowereld testen hun wagens altijd op dezelfde manier, hetzij het nu een toyota starlet is of een m5......
    Je kunt nu natuurlijk zeggen, jamaar ons budget is zus of zo. Akkoord, maar als je dan ziet welke budgetten er wel beschikbaar zijn voor brol gelijk Staracademy
    Trouwens, zeggen dat er geen markt voor is is zever. Als je bekijkt dat er ongeveer 10-15000 mensen de gumball hebben staan opwachten (voor zo'n klein landje) is er wel degelijk een publiek voor een DEFTIG autoprogramma en dus geen dat zijn publiek precies voorstelt als een bende naive kleuters....

Comment

• Idd, ronduit be-la-che-lijk.

Ze starten de 350Z en net als ze beginnen 'revven' praat de commentator goed hard boven het geluid uit:

"Er is wel degelijk hard gewerkt aan deze Nissan 350Z roadster: het geluid van de V6 is schitterend, en dat bekom je niet zomaar; daar moet er hard voor gewerkt worden"

Gevolg: ge hoort er niks van.

Verder zijn die schitterende test van de M5 en de M6 me heel erg bijgebleven
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
        Maar het moet dus wel 1.6bar en 2.5bar zijn
        Waarvan haal jij je informatie als ik vragen mag?

Mag ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
          Ze starten de 350Z en net als ze beginnen 'revven' praat de commentator goed hard boven het geluid uit:

"Er is wel degelijk hard gewerkt aan deze Nissan 350Z roadster: het geluid van de V6 is schitterend, en dat bekom je niet zomaar; daar moet er hard voor gewerkt worden"

Gevolg: ge hoort er niks van.
          Idd

Tis verdomme een autoprogramma, wat heb je eraan als je die lullo's op de achtergrond hun vanbuiten geleerde zever hoort opzeggen

Comment

• Topicje starten?

Het grote "Wij willen een fatsoenlijk Vlaams autoprogramma"-topic

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
              Topicje starten?

Het grote "Wij willen een fatsoenlijk Vlaams autoprogramma"-topic
              oe oe! ik weet het! we starten een petitie zoals in "buiten de zone" een petitie tegen het gat in de ozonlaag
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                oe oe! ik weet het! we starten een petitie zoals in "buiten de zone" een petitie tegen het gat in de ozonlaag
                Dit is geen autoprogramma maar een loom excuus voor een autocommercial!!!!

AL die commentaar komt rechtstreeks uit een brochure!
                Als ik naar een onafhankelijk autoprogramma kijk dan is het om een kritische kijk op de zaak te krijgen, niet om vanbuitengestudeerde uit de nek gelulde reclameslogans naar men oren geworpen te krijgen. Bah!

Dat wat betreft de inhoud,
                de vorm zoals hierboven reeds aangehald laat zo mogelijk nog meer te wensen over!
                ALTIJD dat zelfde landweggetje, altijd de auto's in hetzelfde perspectief in beeld gebracht.
                Een klein slippertje van de wagens krijgen we ook nooit te zien, de garage waarvan de auto kwam zou dat wel een kunnen zien en dan zijn ze daar niet meer welkom..
                etc, etc...

Doe gewoon wat meer je best VTM!

Comment

• Ik vraag me eigenlijk af wat er zou gebeuren indien:

1. canvas de rechten voor het "uitzenden" van de f1 terug verkoopt, want ze doen er toch niets mee

2. dat geld gegeven wordt aan de mensen van Woestijnvis, met de vraag van: "Jongens, maak voor ons eens een deftig, informatief, grappig autoprogramma."

Er gaat bijna geen maand voorbij of er wint ergens op een prestigieus festival een woestijnvis programma een prijs, bijv in de gloria enz.
                  Er is hier in ons noordelijk landsdeel toch een ongelooflijke concentratie van talent aanwezig? Bovendien staat vlaanderen vol met verkavelingen met een huizeke van 80000 euro waar op de oprit dan de laatste nieuwe bmw staat. Blijkbaar zijn wij als vlamingen niet langer geboren met een baksteen in de maag maar ook een dikke bak
                  En aangezien bijna iedere belg dagelijks rijdt of vervoerd wordt met de wagen is dat toch een gegeven dat iedereen aanbelangt. Aan bekende vlamingen trouwens geen gebrek om een rondje te doen in de "redelijke geprijsde wagen"...Hoeveel zouden er niet afstemmen om Ann van Elsen of Veronique De Cock of Jean Marie Dedecker, of Jean Luc Dehaene,Walter Grootaerts....te zien "racen"
                  Natuurlijk, vrt is een rood nest, dus is de conclusie : betalen (inschrijving, belasting, taks, suv taks enz... mag om te MOGEN met de auto rijden maar geen populair autoprogramma dat de status van die verschrikkelijke uitvinding die plantjes kapotrijdt en spelende kindjes op de autostrade omverrijdt zou bevestigen... spijtig

Comment

• Btw, is dat Tigerbel van hier op het forum die er nu op is?

toch wel !
                    zoon met de ac cobra en de grinall

één dag gefilmd in nederland ( van 10h tot 18h) voor een uitzending van om en bij de drie minuten.
                    Geen van de reporters hebben we ter plaatse gezien - is dus montagewerk.
                    al bij al vonden we het toch zeer vriendelijke mensen .

rgds

tiger_bel

Comment

• Acqua, je kan daarover hier verder babbelen

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tiger_bel
                        Btw, is dat Tigerbel van hier op het forum die er nu op is?

toch wel !
                        zoon met de ac cobra en de grinall

één dag gefilmd in nederland ( van 10h tot 18h) voor een uitzending van om en bij de drie minuten.
                        Geen van de reporters hebben we ter plaatse gezien - is dus montagewerk.
                        al bij al vonden we het toch zeer vriendelijke mensen .

rgds

tiger_bel
                        Vader van Timme, U was een regelrechte ster in de aflevering

Frank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
                          Diesel inspuiting met 2500bar. Jawadde

Wat een kemel van een fout
                          Waarom fout ? Dat zijn zeer hoge-druk inspuitbussen. Ik dacht bvb dat m'n vaders 320 cdi al aan een 1200 bar spuit of meer, en dat is een common rail tweede generatie

edit: de moderne dieseltechnologie kan je niet vergelijken met de huis-en-tuin compressors he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                            Waarom fout ? Dat zijn zeer hoge-druk inspuitbussen. Ik dacht bvb dat m'n vaders 320 cdi al aan een 1200 bar spuit of meer, en dat is een common rail tweede generatie

edit: de moderne dieseltechnologie kan je niet vergelijken met de huis-en-tuin compressors he
                            Mijn fout
                            Slag van de zon gekregen

Comment

• Mmz tot nu toe 2050 bar ook al , piekdrukken wel te verstaan he

Comment

• Momenteel op Eurosport, 24u Le Mans!
                                In de reclameblokken krijg je zeer knappe spots te zien van Audi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
                                  Momenteel op Eurosport, 24u Le Mans!
                                  In de reclameblokken krijg je zeer knappe spots te zien van Audi!
                                  Inderdaad, die spot van de A8 is prachtig.

Comment

• om 22.05 op Eén, aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft: Pearl Harbor.
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

om 22.05 op Eén, aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft: Pearl Harbor.
                                      Oh man die langdradige film....
                                      Ga dan voor Bond op vt4

Comment

om 22.05 op Eén, aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft: Pearl Harbor.
                                        die blijft duren ... bijna even erg als 'the green mile'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                                          die blijft duren ... bijna even erg als 'the green mile'
                                          Lach me nu maar uit, maar ik heb wel bijna moeten blèèten bij die film met die coole John Coffey ("like the drink, but it's spelled differently" )

Comment

Working...
                                          X