Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met producten tegen het aandampen van de ruiten?
    Optiekers gebruiken Optifog.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Rain X is maar een vettig goedje.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Bij mij zit de Gyeon er al een paar jaar op en ben daar super tevreden van.
    Die Gyeon View?

Geen problemen met ruitenwissers die full retard gaan?

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Bij mij zit de Gyeon er al een paar jaar op en ben daar super tevreden van.

Leave a comment:

• Barie
    replied
    Iemand ervaring met producten tegen het aandampen van de ruiten? Welke producten (merken) zijn er zoal? Heb rainx gekocht en aangebracht maar dat is brol. Iemand nog aanraders? Ohja, de huis, tuin en keuken middelen heb ik ook al geprobeerd en werken eveneens niet naar behoren.

Leave a comment:

• A160
    replied
    Ooit een staaltje gehad van Gyeon. Werkt bij lagere snelheid dan rainx. Minder waas ook bij de eerste keer wissen.

Er is een verschil in methode van hydrofobie, ooit al eens uitgelegd geweest hier door Bert of Simon van WaxIT, maar ik vind het niet onmiddellijk terug.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hoe bedoel je juist "ander product"? Omdat GYEON hoofdzakelijk coatings maakt? Ze zijn beiden hydrofobisch.

Rain-X zou inderdaad niet zo lang blijven zitten.
    Heb je zelf ervaringen met die GYEON view? Ik sta wel wat huiverig tegenover spul op mijn voorruit gezien de ganse saga met doorgeslagen ruitewissers in dit topic..

Leave a comment:

• A160
    replied
    Is een ander product.
    RainX is goed en goedkoop.
    Gyeon is duur(der) maar supergoed, en duurzamer.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Iemand ervaring met GYEON Q2 View? Ben aan het twijfelen tussen het eerstgenoemde en 1-2 flesjes Rain-X.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Na het gebruik van Gyeon Q2M quick detailer piepten mijn ruitenwissers gigantisch.
    Het is dan ook niet de bedoeling dat je de quick detailer van Gyeon op ruiten gebruikt

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Ik vermoed dat de laag SiO2 vanaf het eerste contact met met de diamantpasta weggehaald werd, dat product is zodanig performant dat de diamanten onmiddellijk de SiO2 "wegsneden" en dat is de weerstand die ik voelde. Indrukwekkend als je weet dat duizenden wisbewegingen nog niets hadden afgedaan.
    Is gewoon manueel gedaan met een sponsje. Kost wel honderd keer zoveel als Nanolex.
    Last edited by Gere; 09/11/2016, 20:17.

Leave a comment:

• taiko
    replied
    Nice job, Gere !

Zou die beginweerstand bij polijsten er zijn omdat die laag SiO2 ergens toch flexibel is en blijft?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Ben er eindelijk in geslaagd de SiO2 van mijn voorruit te verwijderen!!!
    Enorm tevreden en blij dat er eindelijk een eind gekomen is die verschrikkelijk piepende en stuiterende ruitenwissers. Wat een verschil en een verademing om door de regen te rijden nu.

Na het gebruik van Gyeon Q2M quick detailer piepten mijn ruitenwissers gigantisch. Het enige wat hielp was continu sproeien als je in de regen wou rijden. Er was ook een storende waas vlak na het wissen.
    Ik was de afgelopen maanden SiO2 te lijf gegaan met solventen en zoutzuur maar zonder resultaat. Bij het rijden door regen zag ik dat het water nog steeds van de voorruit geblazen werd waardoor ik vermoedde dat het product er nog opzat.

Nu de voorruit gepolijst met een diamantpasta van 3 nanometer. Bij het eerste contact met het glas voel je dat er veel weerstand is alsof er een zeker laag op de ruit zit die je eraf "cut", vervolgens is ze glad. Ik had direct een sterk vermoeden dat het nu gelukt zou zijn.
    En effectief, de ruit is helemaal anders nu. Als nieuw en zoals het hoort. Ruitenwissers doen het prima. Helemaal stil, geen waas meer en veel beter wissen. Het water wordt ook niet meer van de ruit geblazen, oppervlaktespanning is weer helemaal correct nu!

Manueel gepolijst of machinaal?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    En voortaan geen overpriced rotzooi op je ruiten.

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Ben er eindelijk in geslaagd de SiO2 van mijn voorruit te verwijderen!!!
    Enorm tevreden en blij dat er eindelijk een eind gekomen is die verschrikkelijk piepende en stuiterende ruitenwissers. Wat een verschil en een verademing om door de regen te rijden nu.

Na het gebruik van Gyeon Q2M quick detailer piepten mijn ruitenwissers gigantisch. Het enige wat hielp was continu sproeien als je in de regen wou rijden. Er was ook een storende waas vlak na het wissen.
    Ik was de afgelopen maanden SiO2 te lijf gegaan met solventen en zoutzuur maar zonder resultaat. Bij het rijden door regen zag ik dat het water nog steeds van de voorruit geblazen werd waardoor ik vermoedde dat het product er nog opzat.

Nu de voorruit gepolijst met een diamantpasta van 3 nanometer. Bij het eerste contact met het glas voel je dat er veel weerstand is alsof er een zeker laag op de ruit zit die je eraf "cut", vervolgens is ze glad. Ik had direct een sterk vermoeden dat het nu gelukt zou zijn.
    En effectief, de ruit is helemaal anders nu. Als nieuw en zoals het hoort. Ruitenwissers doen het prima. Helemaal stil, geen waas meer en veel beter wissen. Het water wordt ook niet meer van de ruit geblazen, oppervlaktespanning is weer helemaal correct nu!

Leave a comment:

• seetjetoebak
    replied
    Dat is toch niet allemaal voor uw eigen wagen?

Leave a comment:

• flappy
    replied
    daar gaat het niet om

wel dat er nog zotten zijn. Ben er al 20 jaar mee bezig, dus ik heb al het één en het ander kunnen ondervinden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wie heeft de grootste...

Leave a comment:

• flappy
    replied
    ik zal maar gene foto van mijn kast laten zien...

Leave a comment:

• seetjetoebak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Ik ook niet :
    Serious??
    Last edited by seetjetoebak; 10/11/2016, 08:10.

Leave a comment:

Working...
X