Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 V10/RS8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het is helemaal geen Lambo V10 maar een Audi V10, de motoren zijn behoorlijk anders.
    Je hebt de 5.0 40v V10 van Lambo en je hebt de 5.2 40v V10 FSI van Audi.
    Ook is de zuiger afstand van de twee motoren anders als ook de boring.

Hans.

Comment

Da's juist, ze hebben er hun eigen variantje van gemaakt. Maar ik weet niet of die motoren zó verschillend zijn hoor. Buiten compressieverhouding en cilinderinhoud zie ik niet bijzonder veel verschillen:
      - V10 in 90°
      - slag van 92.8mm
      - 4 kleppen per cilinder

Toch goed dat je me er even aan herinnerd hebt.
      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
        Da's juist, ze hebben er hun eigen variantje van gemaakt. Maar ik weet niet of die motoren zó verschillend zijn hoor. Buiten compressieverhouding en cilinderinhoud zie ik niet bijzonder veel verschillen:
        - V10 in 90°
        - slag van 92.8mm
        - 4 kleppen per cilinder

Toch goed dat je me er even aan herinnerd hebt.
        Doordat de zuiger afstand anders is betekend het wel dat er een totaal andere cilinderkop op zit.
        Als Audi geen gebruik zou maken van FSI dan zou de cilinderkop waarschijnlijk 5 kleppen per cilinder gehad hebben.
        Maar om ruimte te maken voor FSI moest er een klep vervallen zoals eerder ook bij de viercilinders van vroeger het geval was, vandaar 4 kleppen per cilinder.

Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
          Maarja, zoiezo, 750Nm is ook niet niets hé...

En wat hebben die pompversuivers er mee te maken?
          tsja, het blijft natuurlijk een beer van een motor, maar een 'juweeltje' is het vandaag de dag niet meer, en is het in mijn ogen ook nooit echt geweest. Gelijk gTa zegt, een specefiek vermogen van 62pk/l was toen hij gepresenteerd werd zelfs niet uitzonderlijk. En daarbij weegt hij wel aanzienlijk meer dan moderne kleinere motoren met quasi hetzelfde vermogen.

Een X5 3.0sd droogt een Touareg 5.0 V10 af, zowel qua acceleratie als topsnelheid, en vooral op het vlak van verbruik en gewicht.
          Op papier althans, gezien hij nog niet uit is

Comment

Interessant Hans, ik bedacht me ook al dat Audi eerder 5 kleppen zou gebruiken.
            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Het lijkt nu wel redelijk zeker dat er in plaats van een atmosferische V10 de 5.0 met twee turbo's zal worden gebruikt:

Zalig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Het lijkt nu wel redelijk zeker dat er in plaats van een atmosferische V10 de 5.0 met twee turbo's zal worden gebruikt:

Zalig!

Dat zou inderdaad zalig geweest zijn ...

Ge hoort het goed .. ik spreek in een veronderstelling; Want gisteren heb ik in frankfurt praktische elke audi verantwoordelijke die er rond liep uitgevraagd tot in tokio .. en zij die iets konden / wilden lossen zeiden me dat er inderdaad een V10 in komt maar NIET de motor van de RS6 .. ook niet gedownsized.. EEN GEMISTE KANS!!!!

En ik als audi man .. was enorm ontgoocheld van de arrogantie van de mensen op de audi stand.. sjonge jonge; Van de RS5 is zelfs nog geen sprake buiten dat ie in 'ontwikkeling is' en er nog niet bevestigd is kwa keuze ..

Los daarvan blijft de R8 en knappe verschijning .. hoewel ik hem nog steeds het mooiste vind in een daytona gray jasje.. (en carbon pack)

Nas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                  Los daarvan blijft de R8 en knappe verschijning .. hoewel ik hem nog steeds het mooiste vind in een daytona gray jasje.. (en carbon pack)
                  Nas
                  Ik vind hem het mooist in Phantom Black en carbon pack.
                  En van binnen geheel zwart met grijze stiknaden.
                  Alleen weet ik niet of ik hem met 6 speed manual of R-Tronic zou nemen, in Nederland kost R-Tronic 10.200,- Euro meer.

Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                    Ik vind hem het mooist in Phantom Black en carbon pack.
                    En van binnen geheel zwart met grijze stiknaden.
                    Alleen weet ik niet of ik hem met 6 speed manual of R-Tronic zou nemen, in Nederland kost R-Tronic 10.200,- Euro meer.

Hans.
                    Die stiknaden mogen voor mij zelfs int rood zijn .

Ikzelf twijfel ook enorm over de 6 speed of R-Tronic. Ik nijg iets meer naar de 6 speed, weet niet waarom.. Maar zoiets moet je testen om écht teweten .

Comment

De R8 is in Engeland uitgeroepen tot beste drivers car 2007. Als je ziet met wat hij vergeleken wordt, mag dit best tellen...

=> http://www.autoblog.nl/archive/2007/...-is#post-11054

Zo te zien kan het Quattro-systeem dan toch nog enigzins wonderen verrichten tijdens regenachtig weer.
                      Leuk feit is dat de tijden het gemiddelde zijn van niet één proefkonijn, maar van verschillende autofanaten. Van merkenvoorkeur kan je ze moeilijk beschuldigen, want dan had't de Lotus moeten worden.
                      Last edited by ; 13/09/2007, 22:36.

Comment

Hij is echt adembenemend mooi !

Grote fan hier

Comment

Vorige week in Zaventem een ingepakte Audi gezien waarvan de vorm en het weinige dat ik kon zien me deed denken aan dit voertuig. Zou dat kunnen?

Zag er in ieder geval spectaculair uit.

Comment

Die zijn sowieso ingepakt voor ze geleverd worden... Dus het zou ook een 'gewone' R8 kunnen geweest zijn.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Die zijn sowieso ingepakt voor ze geleverd worden... Dus het zou ook een 'gewone' R8 kunnen geweest zijn.
                              Deze reed wel zo rond...

Comment

Ondertussen zijn ze aan het testen met het nieuwe uitlaat systeem (twee grote uitlaten zoals de RS-versies van Audi). Ook de koplampen zijn volledig uit LED's zo te zien. En natuurlijk Audi Ceramic's . Geen idee of deze standaard zouden zijn..

Maar foto's zeggen altijd meer dan tekst

Comment

Aangezien de tekst niet te kopieren valt, moet je hem maar op de site zelf lezen.

Bron: Leftlanenews.com
                                  Last edited by ; 10/10/2007, 19:56.

Comment

Ik vind em een pak minder met die ovale uitlaten

Comment

Ik zou wel een matzwarte willen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Ik zou wel een matzwarte willen
                                        ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²

Maar die ovale uitlaten komer er wel vrees ik.

Kijk naar de S6 <-> RS6.

4 dubbele en 2 grote *BOINK* ovale.

Dus hier willen ze duidelijk maken dat die 'R'8 een echte RS zal zijn...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

FAAAAAAAAAAK zie dit nu maar Dat matzwart...

Comment

Working...
                                          X