Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 V10/RS8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Word een vet machien als die eens uit is, de V10 van de Gallardo !!!!!(wel ewa minder pk's)

    De huidige R8 is voorzien van een V8 motor en is daarmee een grote concurrentie voor Porsche. Dankzij Lamborghini krijgt Audi’s tweezits sportcoupé nu ook een S versie met een 500 pk sterke V10 motor onder de motorkap. Dankzij die motor stijgt de R8 uit boven Porsche. De RS8 is buitenaan voorzien van grotere luchtinlaten om de wagen stabiel te houden. De nieuwe RS8 wordt verwacht vanaf 2009

    Bron :http://www.groenlicht.be/2007/08/05/audi-rs8-preview/

    Comment


    • #42
      Man man dit gaat echt een droomwagen worden! Dat geluid

      Maar hier was al een topic over, was niet zeker en daarom ben ik even gaan zoeken... Link: http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=22396

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
        Man man dit gaat echt een droomwagen worden! Dat geluid

        Maar hier was al een topic over, was niet zeker en daarom ben ik even gaan zoeken... Link: http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=22396
        Oeps, idd, 'k had nochtans de zoekfunctie gebruikt, maar had gezocht op 'RS8' en niet op 'R8 V10' .

        Comment


        • #44
          Beide topics werden samengevoegd.

          Comment


          • #45
            Zo lekker

            Dat probleem met dat brandstoflek zullen ze wel oplossen

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              Bah neen, een lichte bouw en atmopower
              kompressor!! en ge hebt de voordelen van beide, verbruik zal wel stijgen ma who cares ( niet dat audi dat ooit zal doen )

              zou er eigenlijk een reden zijn waarom ze niet die v12TDI niet in de R8 steken, zou perfect zijn ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
              Zo lekker

              Dat probleem met dat brandstoflek zullen ze wel oplossen
              jah, best e

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                zou er eigenlijk een reden zijn waarom ze niet die v12TDI niet in de R8 steken, zou perfect zijn ?
                Er gaan geruchten rond dat ze dit wel zouden doen. Sommige geruchten komen zelfs van mensen uit Ingolstadt.. Het is afwachten.

                Comment


                • #48
                  Grootste probleem zal wel de omvang en het gewicht zijn vermoed ik?

                  Comment


                  • #49
                    ik heb hem zien testen in april op de ring, ik vond de nieuwe RS6 imposanter...

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                      ik heb hem zien testen in april op de ring, ik vond de nieuwe RS6 imposanter...

                      De V10 of de V12 TDI?

                      Comment


                      • #51
                        Ja zeg, als er een geruisloze R8 over de ring rijdt weten we het zeker. T D I!!!

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          De V10 of de V12 TDI?
                          V8 TDI, de V12 past niet en de VW V10 is bijna een vrachtwagen motor.

                          Hans.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            de VW V10 is bijna een vrachtwagen motor.


                            Het zou er anders wel goed inpassen.

                            Oké, die V10 is veel, maar geen vrachtwagen motor.

                            Mss de kracht wel...

                            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                            Comment


                            • #54
                              Daarom "bijna een vrachtwagenmotor". En gelijk heeft 'ie. Dat ding heeft 5 liter longinhoud verdorie, en slaagt er nog in om "maar" zo'n specifiek vermogen en koppel af te leveren. En aan z'n romig, zacht en modern karakter zal 't ook niet liggen. Nu ja, wat wil je, 't ding heeft pompverstuivers.

                              Indrukwekkend blijft 'ie hoe dan ook, maar da's niet moeilijk. Maak een 10-liter V16 diesel met 4 turbo's en 600 pk (wat ook superlousy is voor zo'n longinhoud) en een draak van 'n motorloop, en 't zal ook vooruit gaan.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Daarom "bijna een vrachtwagenmotor". En gelijk heeft 'ie. Dat ding heeft 5 liter longinhoud verdorie, en slaagt er nog in om "maar" zo'n specifiek vermogen en koppel af te leveren. En aan z'n romig, zacht en modern karakter zal 't ook niet liggen. Nu ja, wat wil je, 't ding heeft pompverstuivers.
                                Maarja, zoiezo, 750Nm is ook niet niets hé...

                                En wat hebben die pompversuivers er mee te maken?

                                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                Comment


                                • #56
                                  Rauwe motorloop, weinig aangenaam motorkarakter. VAG stapt niet voor niks geleidelijk aan over naar common-rail.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                    Maarja, zoiezo, 750Nm is ook niet niets hé...
                                    Puur op zich niet, neen.

                                    Maar 750 Nm uit 5 liter cilinderinhoud is helemaal geen topprestatie, wel integendeel. En z'n vermogen van, hoeveel is 't nu ook alweer (313pk ofzo?), ook geenszins.

                                    Om te vertalen naar een tweelitertje :
                                    • 313 pk / 5 liter * 2 liter = 125 pk
                                    • 750 Nm / 5 * 2 = 300 Nm
                                    Dat zijn dus cijfers van een gewone midrange dieselmotor, of zelfs minder (qua koppel).



                                    Enfin, da's allemaal offtopic.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Rauwe motorloop, weinig aangenaam motorkarakter. VAG stapt niet voor niks geleidelijk aan over naar common-rail.
                                      , zitten die nog niet op common-rail ? hoe komt dat die zoveel achterlopen dan ??
                                      ( ja kzen niet echt mee )

                                      Comment


                                      • #59
                                        Achterlopen zou ik niet meteen zeggen. Het is een andere techniek.
                                        Met pompverstuivers kan je een hogere druk realiseren. Vandaar dat de TDI motors zo zuinig zijn. De Passat Bluemotion maakt nog altijd gebruik van de 1.9TDI met pompverstuivers.

                                        Nadeel van een pompverstuiver is dat je de injectietijd niet even nauwkeurig kunt timen als bij common rail. Met het rauwe motorverloop tot gevolg. Ik vermoed trouwens dat de Euro normen er voor iets tussen zitten dat VW meer en meer naar common rail grijpt. Dan kan je meer injectiemomenten per cyclus realiseren en heb je een properdere verbranding. En common rail is - zo heb ik horen fluisteren - goedkoper in productie.

                                        Dit geheel off topic uiteraard...
                                        Last edited by Maaher; 02/09/2007, 11:07.
                                        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Audi gaat dus hetzelfde trukje uithalen als bij de S6/S8 (een Lambo V10 gebruiken)? Da's niet erg. Helemaal niet erg zelfs.
                                          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X