Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 V10/RS8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi R8 V10/RS8

Deze R8 werd gespot op de Nürburgring. Er is niet direct iets wat er op wijst dat dit een V10 zou zijn.
    Wat wel opvalt zijn de grotere luchtinlaten en de sideskirts die op die van de S5 lijken.

Mij zou het wel plezieren...eindelijk een R8 met echte power.

fourtitude.com

Dat zou inderdaad nog indrukwekkender zijn...

... maar de uitdrukking "eindelijk met echte power" vind ik nogal debiel : zo'n R8 vreet een RS6 zonder de minste moeite op

Ik zou zelfs zeggen : met de V8 is de R8 al meer dan krachtig genoeg om bergen rijplezier te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      ... maar de uitdrukking "eindelijk met echte power" vind ik nogal debiel : zo'n R8 vreet een RS6 zonder de minste moeite op

Wat heeft een RS6 hier nu mee te maken? Denk je dat ik zo idioot ben om te denken dat ik de R8 aan zou kunnen? Think again my friend.
      Als je er dan toch over begint: op 0-100 scheelt dat 0,3 100'sten, en van 0-200 een dikke 2 seconden. Da's een wereld van verschil, maar opvreten?

Anyway, de vergelijking met een RS6 doet hier helemaal niet terzake. Ik vind de R8 underpowered, da's mijn mening. En dat is nu eenmaal zo omdat Audi de Gallardo in de portefeuille heeft.
      Of je dat nu "debiel" vindt of niet, die uitspraak is voor jouw rekening

Ik zou zelfs zeggen : met de V8 is de R8 al meer dan krachtig genoeg om bergen rijplezier te hebben.
      Ik heb nergens gezegd dat je met de R8 geen bergen rijplezier kunt hebben. Maar voor een "supersportwagen" als top van het segment zou ik meer willen.

Comment

Zoals 'k al zei, na m'n bezoek aan 't salon van Parijs vorig jaar, heb ik met 'n vriendelijk homootje van de Audi crew staan praten nadat ik de R8 testzat daar op 't salon. En hij zei dat er nog een soort van "sport pack" komt, die de auto een totaal ander, véél sportiever karakter zou geven. Er zouden onder andere echte kuipzetels in komen, nog lichtere 19" velgen, ... Er was nog niks écht over bekend, maar 'ie zei wel dat dat toen al zou zijn meegedeeld.

Wat er van aan is, i don't know. Ik speel enkel doorgeefluik. Misschien is dat er zo-eentje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Zoals 'k al zei, na m'n bezoek aan 't salon van Parijs vorig jaar, heb ik met 'n vriendelijk homootje van de Audi crew staan praten nadat ik de R8 testzat daar op 't salon. En hij zei dat er nog een soort van "sport pack" komt, die de auto een totaal ander, véél sportiever karakter zou geven. Er zouden onder andere echte kuipzetels in komen, nog lichtere 19" velgen, ... Er was nog niks écht over bekend, maar 'ie zei wel dat dat toen al zou zijn meegedeeld.

Wat er van aan is, i don't know. Ik speel enkel doorgeefluik. Misschien is dat er zo-eentje?
          Sorry, had ik niet gelezen. Zou inderdaad goed kunnen. Maar of ze zoiets nog extra moeten gaan testrijden?
          In ieder geval stom dat die spotter niet ff geluisterd heeft naar de motor ipv op die uiterlijke kenmerken te letten.

Comment

@ Leftlane : je hoeft je zo niet op te winden

Bekijk het zo :

R8 V8 = 997 4S met X51
            R8 V10 = 997 turbo

Ook over Porsche 997 Turbo zal je me niet horen zeggen "eindelijk echte power" want zo'n "gewone" 997 enz... Je gaat over de gewone 997 toch ook niet zeggen dat 'm underpowered is ?

Maar goed, elk zijn mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Maar of ze zoiets nog extra moeten gaan testrijden?
              Ook waar. Je zou denken dat dat nu toch al klaar zou moeten zijn. Of misschien ook niet. Wie weet.

In ieder geval stom dat die spotter niet ff geluisterd heeft naar de motor ipv op die uiterlijke kenmerken te letten.
              Nog méér waar. Niks over te vinden? Heb je die foto uit de post van de persoon die 'm zelf trok?

Comment

Als ik zo rondlees moet de R8 enkel een directere stuurinrichting krijgen, en een minder gedempt motorgeluid...

Comment

En een wat strakkere afstelling van z'n onderstel, zodat 'ie wat speelser reageert.

Comment

Daarvoor is er de optionele magnetic ride.

Comment

de naam alleen al

wat heb je gekocht?? een Rachtveetien

man man, de peekaa's druipen er van af

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        @ Leftlane : je hoeft je zo niet op te winden
                        Ik wind me niet op, ik vond de vergelijking gewoon nogal raar

Bekijk het zo :

R8 V8 = 997 4S met X51
                        R8 V10 = 997 turbo

Ook over Porsche 997 Turbo zal je me niet horen zeggen "eindelijk echte power" want zo'n "gewone" 997 enz... Je gaat over de gewone 997 toch ook niet zeggen dat 'm underpowered is ?

Maar goed, elk zijn mening
                        Porsche maakt dan ook enkel sportwagens. Als Audi eindelijk een sportwagen als "top of the bill" maakt, dan wens ik ook waanzinnige prestaties. Sorry ik ben misschien nogal veeleisend, maar ik vind een R8 geen waanzinnige auto. En dit was ook de bedoeling van de mannen in Ingolstadt : De R8, de perfecte wagen voor de zeer snelle directeur/zakenman die niet met een lambo wil rijden.
                        Last edited by ; 29/03/2007, 18:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                          Daarvoor is er de optionele magnetic ride.
                          Nee, toch niet. Test die ik las was 'n full spec R8, incl. Magnetic Ride. Was eerder een verrassend comfortabele GT, weliswaar met supersportkar-looks.

Comment

Er is niet direct iets wat er op wijst dat dit een V10 zou zijn.

Als die fotograaf nu ook eens z'n oor te luisteren had gelegd, wisten we het meteen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Als die fotograaf nu ook eens z'n oor te luisteren had gelegd, wisten we het meteen.
                              Ik dacht juist hetzelfde. Er moet natuurlijk een immens verschil zijn qua motorsound. het verschil tussen een V10 en een V8 hoor je zo. In ieder geval, de R8 verdient een V10...

Comment

Liefst twin turbo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                  Ik dacht juist hetzelfde. Er moet natuurlijk een immens verschil zijn qua motorsound. het verschil tussen een V10 en een V8 hoor je zo. In ieder geval, de R8 verdient een V10...

zeg frans..je weet toch dat ze in het zuiden geen brandstof meer hebben aan de pomp ik zou maar een kruikske meenemen als ik u was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                    zeg frans..je weet toch dat ze in het zuiden geen brandstof meer hebben aan de pomp ik zou maar een kruikske meenemen als ik u was
                                    Ik hoorde het just op de radio... Ik ga hier een jerrycanneke meepakken en vol diesel doen onderweg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Liefst twin turbo...

Bah neen, een lichte bouw en atmopower
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Sebiet is het een diesel.

Comment

Working...
                                        X