Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit is wel al snel. Wagen werd pas in maart 2010 voorgesteld. Normaal komt een facelift na 3,5 jaar, dus in dit geval herfst 2013. Miljaar, over een jaar rijd ik met een oud model.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Dit is wel al snel. Wagen werd pas in maart 2010 voorgesteld. Normaal komt een facelift na 3,5 jaar, dus in dit geval herfst 2013. Miljaar, over een jaar rijd ik met een oud model.
Najaar 2013 schijnt ook de timing te zijn voor de lancering van deze facelift, dat klopt dus. Bovendien lijken de verschillen me zeer beperkt: de voorbumper en het verplaatsen van de zijknipperlichten naar de spiegelbehuizingen (zeer in de mode, maar een dure grap als één of andere barbaar je spiegel stukslaat/rijdt) lijken de belangrijkste veranderingen te zijn. En dan nog een prul aan de buitenrand van de achterlichten (misschien gaan ze dat kleine stroomlijnlipje daar vervangen door een hoekiger vorm van de hele kap, zoals bij de F30). 'k Ga daar toch niet meteen de gefrustreerde eigenaar van een oud model door worden.
Misschien een "18-tje"? Een benzine onder de 520i zie ik niet echt als nodig, maar de basisdiesel 520d is met z'n 183pk wel wat krachtiger dan de basisdiesels van de concurrentie. Of zou daar geen vraag voor zijn?
Ik durf te wedden dat de V8 de update zal krijgen zodat 'ie op hetzelfde niveau zit als de 650, 750 en 550 GT.
Ik vermoed dat de 35i-modellen ook een update zullen krijgen om het gat met de 50i kleiner te maken, en om de aansluiting niet te verliezen met de sterker wordende motoren bij Audi en Mercedes: ergens tussen de 320 en 340 pk?
Bij de diesels zie ik niet meteen veel veranderen. Die zitten helemaal vooraan in hun respectievelijke categorieën.
Daarom heb ik het M-stuur genomen. Een echte aanrader !!
Ik heb het echt over het stuurgevoel, daar doet een M-stuur toch niets aan? De E60 stuurde wat zwaarder en met meer gevoel, zelfs als je nog geen 30 rijdt voelde die speciaal aan, de F10 stuurt niet specialer meer dan z'n meeste concurrenten en de E W212 heeft zelfs een beter stuurgevoel imo.
Ik vind het stuurgevoel bij mijn 530d xDrive toch niet slechter als destijds bij m'n E60 530d. Wel merk je dat de E60 destijds heel wat lichter was. Dat voel je ook aan het stuur.
OO 00 OO
Tevens zouden de nieuwe LED-koplampen als optie beschikbaar zijn in vierkante corona ringen en de standaard xenon lichten behouden hun ronde corona ringen. Vreemd :-s
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Ik vind het stuurgevoel bij mijn 530d xDrive toch niet slechter als destijds bij m'n E60 530d. Wel merk je dat de E60 destijds heel wat lichter was. Dat voel je ook aan het stuur.
Ik vond de E60 (M-sport pfl) een stuk zwaarder sturen, op een aangename manier gaf dat meer voldoening. Niet dat de nieuwe slecht is, maar het voelt kunstmatiger.
De xDrive heeft de klassieke hydraulische besturing, terwijl de RWD's een elektronische besturing hebben. Vele testberichten laten weten dat deze besturing een wereld van verschil is tov de elektronische besturing. Er wordt zelfs gesproken van grote klasse. Ik ben alleszins supertevreden over het stuurgevoel van mijn xDrive.
Ik blijf het zeggen. Als gezinswagen met zo'n performante en koppelrijke diesel en 8 trapsautomaat is de xDrive gewoon de beste aandrijving. Ik wil alleszins niets anders meer.
OO 00 OO
Elektronische stuurbekrachtiging wordt toegepast gewoonweg omdat het de opvolger is van de hydraulische. Is goedkoper, verbruikt minder, verslijt bijna niet, is onderhoudsvrij, etc.
Maar omdat men zich er van bewust is dat deze technologie minder feedback geeft (of nog niet 100% op punt staat?) krijgen de topmodellen toch nog gewoon een hydraulisch systeem.
Of misschien wordt het uiteindelijk niets en komt men er op termijn van terug? Zoals brake-by-wire nooit iets werd.
Elke F10 zonder xDrive heeft de elektronische stuurbekrachtiging. Enkel de xDrive modellen hebben de hydraulische. Ik denk dat de reden eerder is dat het technisch niet anders ging bij de xDrive wegens deze andere aandrijving. Denk ik hé...
OO 00 OO
Comment