Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Topic mag inderdaad verplaatst worden. Helaas want zo mogen ze hem brengen. Hopelijk heeft deze een andere lot dan bovenstaande concept. Die wordt namelijk niet gemaakt vanwege de kredietcrisis.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Zou toch best kunnen, hoe gaan ze hem anders noemen? Alle bmw's hebben tot nu toe toch een nummer als reeks buiten de z's en xen.
Ja inderdaad, maar ze zouden voor dezelfde naamgeving kunnen kiezen als ze deden bij de 5 GT. Dan kan dit goed een 5 GC worden, of een 7 GC... Al sluit ik de 8-reeks ook niet uit. Misschien weten ze het zelf nog niet bij BMW.
Grootste zorg zijn de productieplannen, want ik hoop dat ze op tafel liggen!
BMW ziet zijn geest al dwalen: straks gaan aartsrivalen Mercedes-Benz en Audi er vandoor met de eer in de klasse der vierdeurs coupés. Vandaar dat vlug deze Concept Gran Coupé wordt getoond.
Mercedes-Benz is al bijna klaar met de tweede generatie van de CLS en Audi staat op het punt om de A7 op de markt te brengen. En wat doet BMW in de klasse der vierdeurs coupés? Helemaal niets. Tot nu, want op de autoshow in Peking wordt deze Concept Gran Coupé getoond. Het is dus nog een studiemodel, maar het idee achter de auto is glashelder: in de toekomst zal een productieversie de CLS en de A7 moeten gaan beconcurreren, al zegt BMW dat nog niet met zo veel woorden.
BMW heeft enige jaren geleden ook al de CS Concept getoond. Eveneens een vierdeurs coupé, maar in het licht van de kredietcrisis werd de productieversie daarvan geschrapt. Die CS was ook een flink maatje groter dan deze studie: we moesten ‘m zien als een sportieve variant van de 7-serie.
Bij het ontwerpen van deze concept heeft BMW het zelfde recept toegepast dat wordt gebruikt bij het brouwen van de reguliere coupés. Vandaar dat de lange wielbasis, de uitgestrekte, gewelfde motorkap, het ver naar achteren geplaatste passagierscompartiment en de kort overhang aan de voorzijde ook op deze concept te zien zijn. Ook de stijlloze portieren zijn een knipoog naar de coupé. We zijn benieuwd of ze het productiestadium halen.
Ja inderdaad, maar ze zouden voor dezelfde naamgeving kunnen kiezen als ze deden bij de 5 GT. Dan kan dit goed een 5 GC worden, of een 7 GC... Al sluit ik de 8-reeks ook niet uit. Misschien weten ze het zelf nog niet bij BMW.
Grootste zorg zijn de productieplannen, want ik hoop dat ze op tafel liggen!
Ik vermoed dat deze eerder tot de 6-familie zal behoren, aan de scoops van de 6-Reeks zie je toch dat de koplamp-units wel eens deze van de Gran Coupé zouden kunnen worden.
Een quote van Bimmerpost:
The BMW Gran Coupe has been approved for production, the frameless windows will remain but the car still maintains a B-Pillar for Dynamic finesse.
The BMW Gran Coupe will be marketed as the... BMW 6er Gran Coupe.
Gran Coupe brings a new segment to BMW's portfolio and will spread to include other BMW models in the Future, just like Gran Turismo will.
This will bring a portfolio of three variants to the 6er , Coupe , Gran Coupe and Cabrio.
A Shooting Brake model to accompany the Gran Coupe has been designed and built for design and market evaluation.
The BMW Concept Gran Coupe will make it's European public debut later this year at the Paris Auto Show incidentally alongside another BMW Concept Car that will debut @ Paris.
The visual details of the front and rear of the Gran Coupe will be carried over to the new 6er Coupe.
Ik vond eerlijkgezegd de CS Concept stukken knapper. Dit vind ik nu niet om te zeggen adembenemend, gewoon een mooi gestileerde berline, zoals we gewend zijn van BMW. Eigenlijk had dit gewoon de nieuwe 5 moeten worden..
Ik denk dat we een aantal elementen wel zullen terugzien op toekomstige modellen: de koplampen op de nieuwe 6?
Last edited by RUBN; 23/04/2010, 18:12.
Reden: toevoeging
Comment