Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leuke betaalbare daily's aangeboden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • "Het belachelijke hier is dat je niet eens een remmen upgrade mag doen"

    Lijkt me vrij normaal hoor. Ik begrijp dat sommigen hier "best wel" aan remmen kunnen werken. Maar daar kan je nu eenmaal niet vanuit gaan.

    Je zou ze de kost moeten geven die "zelf even hun remmen onder handen hebben genomen" en claimen dat het "beter" is......

    B

    Comment


    • Bedoel je zelf monteren?


      En voor je andere remmen steekt, doe je toch eerst wat research naar de ervaringen van anderen... En trommelremmen vervangen door schijfremmen is toch ook geen achteruitgang me dunkt.

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
        "Het belachelijke hier is dat je niet eens een remmen upgrade mag doen"

        Lijkt me vrij normaal hoor. Ik begrijp dat sommigen hier "best wel" aan remmen kunnen werken. Maar daar kan je nu eenmaal niet vanuit gaan.

        Je zou ze de kost moeten geven die "zelf even hun remmen onder handen hebben genomen" en claimen dat het "beter" is......

        B
        Ik zie hier niet echt een punt in, want degene die betere remmen gaan steken als het toegelaten is, gaan nu evengoed hun standaardremmen vervangen door OEM onderdelen, dus er kan evenveel fout gaan zoals de wetgeving nu is, als op de moment dat ze verbeteringen toestaan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
          "Het belachelijke hier is dat je niet eens een remmen upgrade mag doen"

          Lijkt me vrij normaal hoor. Ik begrijp dat sommigen hier "best wel" aan remmen kunnen werken. Maar daar kan je nu eenmaal niet vanuit gaan.

          Je zou ze de kost moeten geven die "zelf even hun remmen onder handen hebben genomen" en claimen dat het "beter" is......

          B
          Dat is toch het doel van de keuring? Verprutste karren er uit halen?
          Powered by Detroit Diesel.

          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
            Ik ben voorstander van een 2-jaarlijkse basiskeuring die minder streng is dan de huidige nieuwe oldtimerkeuring.
            Dat is het beste voor de veiligheid en dan filter je de illegale ombouwtoestanden er ook uit.
            Volledig met eens!
            The shark is BACK! BMW 635csi

            BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017


            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

            Comment


            • Ben zelf aan het twijfelen voor van werk te veranderen en dat gaat dan wrs zonder bedrijfswagen zijn terug. Dus was ik aan het denken voor een oldie-Daily (Op Daily platen). Ben aan het nadenken over een E34 - E30 Touring - W124T - W201 maar wou is even horen bij de gene die nu reeds op Oldie Daily rijden. Is het een besparing (kwa taksen en verzekering) en is het betrouwbaar? Het is mij te doen dat ik een degelijke grote auto wil kopen maar ik gun de belgische staat de taksen niet die tegenwoordig betaald moeten worden. Ik heb altijd liever met een oude auto gereden als met nieuwe auto's en moest het geen Oldi worden word het wrs een W210T omdat ik die qua taksen nog vind meevallen (inschrijving is goedkoper als een 1.9TD(i))

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gvhoey Bekijk Berichten
                Ben zelf aan het twijfelen voor van werk te veranderen en dat gaat dan wrs zonder bedrijfswagen zijn terug. Dus was ik aan het denken voor een oldie-Daily (Op Daily platen). Ben aan het nadenken over een E34 - E30 Touring - W124T - W201 maar wou is even horen bij de gene die nu reeds op Oldie Daily rijden. Is het een besparing (kwa taksen en verzekering) en is het betrouwbaar? Het is mij te doen dat ik een degelijke grote auto wil kopen maar ik gun de belgische staat de taksen niet die tegenwoordig betaald moeten worden. Ik heb altijd liever met een oude auto gereden als met nieuwe auto's en moest het geen Oldi worden word het wrs een W210T omdat ik die qua taksen nog vind meevallen (inschrijving is goedkoper als een 1.9TD(i))
                Taksen oldtimer: BIV = 41,76 VB = 34,89 (oldtimer is +25j dus tot 04/1990 max.). W124 rijdt zalig, maar E34-E30 ook natuurlijk ^^.

                Comment


                • je zal niet goedkoper uit zijn, die oudere bakken vragen al wat meer onderhoud dan een nieuwe. je bespaard misschien 300€ aan wegenbelasting en daar kan je niet veel herstellingen mee laten uitvoeren.
                  als je zelf aan de auto kunt sleutelen, veranderd het verhaal. die oudere bakken zijn eenvoudiger qua mechanic en onderdelen kosten ook geen fortuin (zoek maar eens een koplamp van een oude wagen, en zoek er dan eens ene van een nieuwe).

                  ik ben daily met de golf gaan rijden omdat ik een betrouwbare auto zocht, beetje roestbestendig blijft en vooral belastingsvrij. heb de eerste 3jaar wel de volle pot belasting betaald want de golf was te jong. de laatste 2jaar rijd ik 'belastingsvrij' maar heb wel de waterpomp al laten vervangen (300€) en dit jaar de distributieriem, alternatorriem en oliefilter (272€). maak ik dus winst... niet de moeite om ervoor oldtimer te rijden.

                  je kan met een oldtimer dan wel een klasse hoger gaan rijden, zonder dat het extreem meer kost (buiten de brandstof misschien). grote benz ipv een kleine peugeot zoals in het filmpje gepost in mijn 'oldtimer vs nieuwe auto' topic

                  zie post 7. in dat topic zie je dus ook dat ik keigelukkig was om men golf 2 na een week terug te hebben. met zijn slechte banden, kapotte voordempers, geen servo,... vind ik die toch beter rijden dan die nieuwe
                  Last edited by ; 06/05/2015, 10:32.

                  Comment


                  • Ik heb het al zo dikwijls gezegd maar ik zal het nog eens zeggen :

                    Ik heb nog nooit zo goedkoop rondgereden als tegenwoordig met m'n 27-jarige Escort

                    35 euro taks
                    167 euro verzekering
                    dagelijks gekeurd
                    verbruikt 6,5 ltr / 100 km (benzine)
                    herstellingskosten over de laatste 2,5 jaar = normaal onderhoud / slijtage

                    Had ik destijds geopteerd voor een nieuwe(re) auto was ik gegarandeerd duurder uitgevallen en nu rijd ik ook nog eens rond met een auto die je niet op alle hoeken van de straat nog tegenkomt. Een goeie oude auto zal altijd beter koop zijn dan een nieuwe of jong tweedehandse (blijf ik bij)

                    Comment


                    • ik heb ook nog nooit zo goedkoop rondgereden, maar niet iedereen gaat het geluk hebben. stel dat iemand een oude benz koopt en 3maand later gaat de koppeling erdoor. als ge dat niet zelf kunt, hebt ge direct 500-1000€ aan u been aan herstelling.

                      -de mijne kost 35€ tax,
                      -300€ verzekering (altijd raar gevonden dat de golf zo duur is? men dodge was maar 209€)
                      -dagelijks gekeurd en verzekerd zonder beperkingen (is verzekerd als woon-werk verkeerauto en niet als hobbywagen die af en toe woon-werk doet, dat was wel de dodge)
                      -gemiddeld verbruik de laatste 3jaar is 4.46L/100km (gemeten over 82 674km, dus redelijk just en niet zomaar een getal op papier zoals bij nieuw autos)
                      -herstellingen de laatste 5jaar: radiator, 2handremkabels, remblokken en schijven, rubbers en gewrichtspunten, staal remleidingen door koper vervangen, waterpomp, distributieriem.
                      de laatste 3 waren de duurste, distributie moet 100 000km niet meer gebeuren, en die andere 2 zullen wel een 10-15jaar goed blijven nu
                      Last edited by ; 06/05/2015, 11:30.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        je zal niet goedkoper uit zijn, die oudere bakken vragen al wat meer onderhoud dan een nieuwe. je bespaard misschien 300€ aan wegenbelasting en daar kan je niet veel herstellingen mee laten uitvoeren.
                        als je zelf aan de auto kunt sleutelen, veranderd het verhaal. die oudere bakken zijn eenvoudiger qua mechanic en onderdelen kosten ook geen fortuin (zoek maar eens een koplamp van een oude wagen, en zoek er dan eens ene van een nieuwe).
                        Bwa dat vind ik relatief, als je alleen al maar op olie telt. klassieke 10w40 tov de goude 15w30 long life van VW. Vele oude "dikkere" motoren zitten met een ketting een turbo die "oneindig" meegaat tov 120d met huidige auto's, ...

                        ik denk dat een BMW 1800naft of BMW 2500/2400 diesel of Mercedes 2000/2500 gemakkelijk 500 000 km's doen en het verbruik ligt het zelfde of een liter hoger als mijn Fiesta 1600 Diesel Eco.

                        Hoor nu vndaag een technieker die zelfde fiesta heeft als ik zwaar ongeval heeft gehad, overkop en 3 keer rond. geen enkel airbag afgegaan auto is +- 11m oud. Zet mij dan maar in een tank zoals W214 of E34

                        Comment


                        • ja, maar die klassieke 10W40 gaat 10-15 000km mee, terwijl die longlife in principe 40-50 000km meekan.
                          kettingen en turbos gaan niet oneindig mee. mijn dodge uit 1977 moest elke 60 000mijl een nieuwe ketting hebben, de originele is gesneuveld op 198 000mijl (3tanden versprongen).
                          zeker als je naar oude wagens gaat die + 300 000km hebbe, ga je stukken moeten vervangen die je normaal nooit moet vervangen

                          Comment


                          • Mijn Ibiza 1.4 tid moest toch elke 20 000 nieuwe goude olie hebben en dat was een vermogen aan olie alleen. ik weet dat de olie enkel meer was als mijn volledig vorig onderhoud met 10w40.

                            Comment


                            • hier ook als daily een volvo 340 van 28 jaar oud, ondertussen een jaartje en 9000km verder. Is zeker niet probleemloos geweest maar al bij al valt het best mee, revisie van de carburator moeten doen en revisie van startmotor. carburator is niet tip top meer en dat vind ik nu ergens het voordeel van de volvo, hij heeft nu een eigen karakter, er zullen er nog niet te veel mee weg geraken . En ook al is alles niet tip top in orde, motor blijft wel draaien alsof die nieuw is van gisteren. Probeer dit nog maar is met een hedendaagse bak
                              1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                              1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                              2006 seat altea (daily)

                              Comment


                              • Ik denk dat dat wreed goedkoper kan zijn.
                                Onderhoud zal volgens mij zeker goedkoper zijn, want als er aan een nieuwe wagen een onderdeeltje vervangen moet worden, is het sowiezo duur.
                                Er zit meer op en het gaat allemaal ook niet meer zo lang mee.
                                Vriend heeft nieuwe Renault Kangoo gekocht, na 1,5 versnellingsbak kapot. En wat doe je dan? In een nieuwe wagen een 2dehands bak steken of een nieuwe (5000€)?
                                Bij een oude wagen zijn die keuzes veel gemakkelijker.
                                Ook al gemakkelijker onderhoud van de garagist om de hoek, ipv bij merkgarage: groot verschil in uurtarief!

                                Comment


                                • Hier hebben we een 200D en 190D dagelijks rondbollen ...

                                  200D 23.5 jaar oud: jaarlijks goed voor 50.000km's ... gemiddeld verbruik 6.2l... ondertussen al 4.5 jaar zonder panne aan het rondrijden ! Goedkoper, veiliger en comfortabel zoveel km's rijden kan ik in geen andere auto denk ik . Auto Spot spot spot goedkoop kunnen kopen

                                  190D 24 jaar oud: jaarlijks 35.000km ... juist hetzelfde verhaal als hierboven blijft goed rijden zonder problemen. Deze aankoop was wel wat duurder ...

                                  jaarlijkse taksen zijn €403, zowel voor de 200D als de 190D (voor de laatste keer ) verzekering hangen ze beide rond de €500 ...
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat dat wreed goedkoper kan zijn.
                                    Onderhoud zal volgens mij zeker goedkoper zijn, want als er aan een nieuwe wagen een onderdeeltje vervangen moet worden, is het sowiezo duur.
                                    Er zit meer op en het gaat allemaal ook niet meer zo lang mee.
                                    Vriend heeft nieuwe Renault Kangoo gekocht, na 1,5 versnellingsbak kapot. En wat doe je dan? In een nieuwe wagen een 2dehands bak steken of een nieuwe (5000€)?
                                    ik heb destijds een kangoo als firmawagen gehad, na 66k km (6-7maand oud), versnellingsbak erdoor. afgesleept naar garage en werd hersteld. 30k km verder (3-4maand) alweer de versnellingsbak kapot, afgesleept naar garage en ik door naar het werk met vervangwagen.
                                    op 110k idem, auto afgevoerd en kreeg nieuwe leasewagen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ik heb destijds een kangoo als firmawagen gehad, na 66k km (6-7maand oud), versnellingsbak erdoor. afgesleept naar garage en werd hersteld. 30k km verder (3-4maand) alweer de versnellingsbak kapot, afgesleept naar garage en ik door naar het werk met vervangwagen.
                                      op 110k idem, auto afgevoerd en kreeg nieuwe leasewagen
                                      Dit is waar ik nog het meeste schrik voor heb met een nieuwere auto te kopen. Ze zijn echt niet betrouwbaar soms tov oudere auto die meestal ver onder hun limieten gemaakt zijn. de PSA 1600 blokken zijn nog zon voorbeeld elke 60 000 nieuwe turbo's. Onze 190D had 480d km's, 525TDS eerste 500d km's en de 2de 430d km's. Enige kosten buiten onderhoud zijn geweest dat het tankstation water bij de diesel had gekregen en de onderblok het hierdoor begeven had. Onze pa heeft er wel nog 100 km mee gedaan.

                                      Comment


                                      • Zalige slee: http://www.kapaza.be/nl/citroen/xm-s...p-95565848.htm
                                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                        Comment


                                        • Deze vind ik schappelijk van prijs. Hier dan nog een jagenmeister bestikkering en je heb een echte eyecatcher

                                          Comment

                                          Working...
                                          X