Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leuke betaalbare daily's aangeboden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• naar de keuring voor 2dehands keuring. inschrijvingsbewijs wordt doorprikt. verzekering stopzetten.

probleem is dus waarschijnlijk dat ze nog steeds de tax gaan opsturen omdat je de plaat houd. je zou die kunnen betalen. van het moment je de auto weer inschrijft, zou je moeten een nieuwe overschrijving krijgen met een herrekening van het terugstorten van het vorige jaar, en dan het nieuw tarief voor een nieuw jaar. maar geen idee of dat gaan lukken als dit dezelfde auto blijft...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      naar de keuring voor 2dehands keuring. inschrijvingsbewijs wordt doorprikt. verzekering stopzetten.

probleem is dus waarschijnlijk dat ze nog steeds de tax gaan opsturen omdat je de plaat houd. je zou die kunnen betalen. van het moment je de auto weer inschrijft, zou je moeten een nieuwe overschrijving krijgen met een herrekening van het terugstorten van het vorige jaar, en dan het nieuw tarief voor een nieuw jaar. maar geen idee of dat gaan lukken als dit dezelfde auto blijft...
      Hmm.. Tigra, weet jij meer?

Lijkt me ook een degelijk karretje? Wss nog van mensen die nog zorg droegen voor hun auto.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
        Twee opties:

Schrijf hem uit en laat je plaat schrappen

Is deze plaat u meer als 280 euro waard (zoveel is de taks toch ongeveer van de E30?) dan laat je alles zoals het is ;-)

Comment

Lijkt me ook een degelijk karretje? Wss nog van mensen die nog zorg droegen voor hun auto.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Er zitten een hele generatie auto's op ons te wachten die de komende jaren én +25 jaar worden én nog perfect daily-waardig zijn.

Ik kijk er met gemengde gevoelens tegen aan ... (lees: hoe lang gaat het nog duren eer ze dit bij financiën ook door hebben ?)

Comment

Wel ja, ik weet niet meteen hoe ik hem kan uitschrijven zonder de plaat in te leveren, en zonder een andere auto op die plaat in te schrijven?

Hier nog een propere Chevy voor weinig:

Niet moeder's mooiste, maar er zit potentieel in, alleen blijven die wielbogen aardslelijk, alsof ze uitgesneden zijn met een slijpschijf ofzo.

Een kruisspaakje helpt altijd.

In die auto kon je op een gegeven moment een v6 krijgen.
            En in de pontiac grand prix had je een 3.1 turbo....
            Ging hard

Last edited by Timmie; 30/03/2015, 21:23.

Comment

Bij dat soort auto's krijg ik eerder het gevoel dat men goedkoop wilt rijden en wilt genieten van de voordelen van de oldtimerwetgeving. Je gaat mij niet zeggen dat iemand goesting hebt om met een Sunny automaat te rijden?? Ik heb dat gevoel met zo'n 80% van de auto's die hier voorbij komen. *rent nu naar buiten voor hij hier afgeslacht gaat worden*
              Last edited by CaliforniaDream; 30/03/2015, 21:27.
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Bij dat soort auto's krijg ik eerder het gevoel dat je goedkoop wilt rijden en wilt genieten van de voordelen van de oldtimerwetgeving. Je gaat mij niet zeggen dat je goesting hebt om met een Sunny automaat te rijden?? Ik heb dat gevoel met zo'n 80% van de auto's die hier voorbij komen. *rent nu naar buiten voor hij hier afgeslacht gaat worden*
                Klopt, dit topic heet dan ook 'betaalbare daily's'. Zelf heb ik niet meteen zin om in een Sunny automaat rond te rijden, nee.. Maar viel me op omdat hij nog zo proper was. Maar indien ik uit noodzaak maar 1 auto kon kopen met een beperkt budget, zou ik iets zoeken in het genre van de auto's die vaak in dit topic passeren; goedkoop en betrouwbaar.

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                In die auto kon je op een gegeven moment een v6 krijgen.
                En in de pontiac grand prix had je een 3.1 turbo....
                Ging hard

Echte schoonheid zit vanbinnen he, zeggen ze toch.

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Er zitten een hele generatie auto's op ons te wachten die de komende jaren én +25 jaar worden én nog perfect daily-waardig zijn.

Ik kijk er met gemengde gevoelens tegen aan ... (lees: hoe lang gaat het nog duren eer ze dit bij financiën ook door hebben ?)
                Denk dat we zowieso al gekloot zijn met die milieuwetgeving die eraan zit te komen.. Het enige eerlijke is het 'de gebruiker betaalt' principe, in de brandstofprijs.. (op voorwaarde dat de jaarlijkse taks dan wegvalt). Maar daar bestaat een ander topic van..

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Twee opties:

Schrijf hem uit en laat je plaat schrappen

Is deze plaat u meer als 280 euro waard (zoveel is de taks toch ongeveer van de E30?) dan laat je alles zoals het is ;-)
                €280+ is ze me niet waard.. Dan zal het toch de S124 inschrijven worden op die plaat denk ik, want ik wil geen 1-J of 1-K plaat.. dan lijkt het alsof je net je auto en rijbewijs hebt, op zo'n oude auto.

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Klopt, dit topic heet dan ook 'betaalbare daily's'. Zelf heb ik niet meteen zin om in een Sunny automaat rond te rijden, nee.. Maar viel me op omdat hij nog zo proper was. Maar indien ik uit noodzaak maar 1 auto kon kopen met een beperkt budget, zou ik iets zoeken in het genre van de auto's die vaak in dit topic passeren; goedkoop en betrouwbaar.
                  Ohja, het was ook geen persoonlijke aanval naar u gericht ofzo, was gewoon een algemene vaststelling
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    en hoeveel ervan zijn nog goed na 25jaar? hoeveel mensen denk je dat er zijn die met een 25jaar oud barrel willen rijden waar elk moment iets kan aan voorvallen? veel autos zie je nog masaal tot hun 20jaar rondrijden, en dan verdwijnen ze heel snel. er komt altijd een periode waar de onderdelen meer waard zijn als de auto (20-22jaar oud) en dan worden er VEEEEEEEEEL gesloopt.
                    hoeveel sierras zie je nu daily nog rondrijden? die zijn echt allemaal niet rot geworden. hoeveel golf 1 zie je nog (die zijn ook nog perfect daily waardig). zelf de golf 2 verdwijnt al heel snel uit het straatbeeld de laatste 2-3jaar,citroen BX idem, renault R4-R5.... ook oude benzen waren de kandidaten om oldtimer te worden. hoeveel 123's zie je nog? die zag ik vroeger met hopen rondrijden. zelf een 124 kom je al niet meer dagelijks tegen. ik zou niet paniekeren, er gaat geen stormloop komen naar die oude wagens

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                    Bij dat soort auto's krijg ik eerder het gevoel dat men goedkoop wilt rijden en wilt genieten van de voordelen van de oldtimerwetgeving.
                    welke oldtimerwetgeving? de O-plaat regeling of gewoon?
                    ik kocht mijn golf 2 diesel destijds om goedkoop rond te rijden. wonen in waregem, werken in sint truiden en als enige wagen een dodge W200 5.2V8 op LPG... daar moest snel een dieseltje voor in de plaats komen. dan liefst goedkoop, degelijk en masaal onderdelen van te krijgen. het werd een golf 2 diesel die toen 22jaar oud was (golf 3 roest veel te snel). heb er 3jaar lang 350€ tax voor neergeteld en dan werd die belastingsvrij. geen haar op men hoofd die eraan denkt die op Oplaat te zetten. die rijd idd goedkoop rond met brandstof, kost nu ook niks meer in tax, maar als je een voorruit moet zoeken... of een versnellingsbak...

onderdelen blijven goed beschikbaar voor zeldzame en gewilde autos. maar bv zo een automaatbak van zo een sunny ga je toch echt niet makkelijk vinden
                    Last edited by ; 30/03/2015, 21:51.

Comment

• @fcapri: ik had het vooral over het "daily-waardige" wat de begin jaren 90-auto toch nog altijd veel meer is dan een jaren 70/80 auto. Dat niet iedereen in zo'n oud barrel wil gezien worden is juist (gelukkig maar of het was morgen al voorbij) maar je kan toch ontkennen dat je - vooral het laatste jaar - veel meer autootjes ziet op een nieuwe O plaat (ze valt op!) die duidelijk niet daarvoor gebruikt wordt. Wat ik al allemaal gezien heb de laatste maanden: Suzuki Alto 88'er, Toyota Carina II, Audi 80 van '89 ofzo, ... morgen zijn aan de beurt: Peugeot 405 , Volvo 440, Toyota Carina E, Opel Vectra A, ... akkoord je zal wat moeten zoeken, maar een goed exemplaar vinden is nu toch ook weer niet zo'n zware klus.

Maar al deze opgenoemde "nieuwe oldtimers" zijn stuk voor stuk modellen die als je een klein beetje moeite doet je nog 5 jaar mee verder kan rijden tegen cheap ass voorwaarden .

Comment

en hoeveel ervan zijn nog goed na 25jaar? hoeveel mensen denk je dat er zijn die met een 25jaar oud barrel willen rijden waar elk moment iets kan aan voorvallen? veel autos zie je nog masaal tot hun 20jaar rondrijden, en dan verdwijnen ze heel snel. er komt altijd een periode waar de onderdelen meer waard zijn als de auto (20-22jaar oud) en dan worden er VEEEEEEEEEL gesloopt.
                        hoeveel sierras zie je nu daily nog rondrijden? die zijn echt allemaal niet rot geworden. hoeveel golf 1 zie je nog (die zijn ook nog perfect daily waardig). zelf de golf 2 verdwijnt al heel snel uit het straatbeeld de laatste 2-3jaar,citroen BX idem, renault R4-R5.... ook oude benzen waren de kandidaten om oldtimer te worden. hoeveel 123's zie je nog? die zag ik vroeger met hopen rondrijden. zelf een 124 kom je al niet meer dagelijks tegen. ik zou niet paniekeren, er gaat geen stormloop komen naar die oude wagens
                        Klopt idd ook jammer genoeg.. Ook met dank aan die regeling in NL, daar worden veel W124's en E30's ook massaal gesloopt nu omdat ze fiscaal niet meer interessant zijn. En niet te geloven dat ze daar 2 jaar terug nog €6000 vroegen voor een wrak met 400k km's.

De E30 zit nu in die periode.. De minder interessante modellen worden gesloopt, en bij de interessante modellen (318is, 320i, 325i) gaan de prijzen stijl de hoogte in. Daarna zal een proper exemplaar enkel voor de happy rich zijn, zoals de BMW E10 nu. De tijd dat je als studentje een E30 kon kopen om wat aan te sleutelen liggen ook stilaan achter ons.

E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          @fcapri: ik had het vooral over het "daily-waardige" wat de begin jaren 90-auto toch nog altijd veel meer is dan een jaren 70/80 auto. Dat niet iedereen in zo'n oud barrel wil gezien worden is juist (gelukkig maar of het was morgen al voorbij) maar je kan toch ontkennen dat je - vooral het laatste jaar - veel meer autootjes ziet op een nieuwe O plaat (ze valt op!) die duidelijk niet daarvoor gebruikt wordt. Wat ik al allemaal gezien heb de laatste maanden: Suzuki Alto 88'er, Toyota Carina II, Audi 80 van '89 ofzo, ... morgen zijn aan de beurt: Peugeot 405 , Volvo 440, Toyota Carina E, Opel Vectra A, ... akkoord je zal wat moeten zoeken, maar een goed exemplaar vinden is nu toch ook weer niet zo'n zware klus.

Maar al deze opgenoemde "nieuwe oldtimers" zijn stuk voor stuk modellen die als je een klein beetje moeite doet je nog 5 jaar mee verder kan rijden tegen cheap ass voorwaarden .
                          Je ziet ook veel advertenties waar ze 'goedkoop in taksen en verzekering op O-plaat!' als verkoopsargument gebruiken.. Of 'gekeurd voor verkoop als oldtimer'..

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Vanaf volgend jaar worden de eerste Golfjes III ook oldtimer net zoals de T4's
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• das geen probleem, zoveel golf 3 rijd er niet meer, en diegene die ik nu zie rijden zijn ROT ROT ROT. (2dagen geleden nog ene aan de colruyt gezien naast de mijne. bumpers kapot, gelast aan deuren, achterkant, wielranden, dorpels... en op een manier... dikke plaat erover, dikke lelijke lassen, NIKS gelakt. die zal de oldtimer ook niet halen op die manier. ik probeer men vrouw de verschillende golf reeksen uit te leggen en ze kon niet geloven dat die jonger was dan de mijne.

misschien de moment nu om ene te kopen (dashboard, motor, versnellingsbak en interieur in de mijne steken)

Comment

das geen probleem, zoveel golf 3 rijd er niet meer, en diegene die ik nu zie rijden zijn ROT ROT ROT. (2dagen geleden nog ene aan de colruyt gezien naast de mijne. bumpers kapot, gelast aan deuren, achterkant, wielranden, dorpels... en op een manier... dikke plaat erover, dikke lelijke lassen, NIKS gelakt. die zal de oldtimer ook niet halen op die manier. ik probeer men vrouw de verschillende golf reeksen uit te leggen en ze kon niet geloven dat die jonger was dan de mijne.

misschien de moment nu om ene te kopen (dashboard, motor, versnellingsbak en interieur in de mijne steken)
                                Waarom zou je een Golf mk3 dash en interieur in een MK2 steken?

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Waarom zou je een Golf mk3 dash en interieur in een MK2 steken?
                                  Dan ben je de enige met een Golf MK2,5

Comment

• wordt veel gedaan, zelf golf 4 dashboards worden gemonteerd.
                                    uiterlijk een golf 2, binnenin het comfort van de latere golf 3

ook de 1.9 motor is een beestig goed blok, iets meer koppel, kleine 15-20pk meer. betere versnellingsbak met langere versnellingen (=zuiniger). een golf 3 motor krijg je enorm zuinig in een licht golf 2 kaske. aerodynamisch doet een golf 2 bijna niet onder voor een golf 3.

zoiets zou toch zalig zijn in een golf 2

Comment

• Meh, toch liever het origineel oldskool Mk2 interieurtje.. ^^

Da's zoals die Zuid-Afrikaanse Golf Mk1's met die moderne interieurs..

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Een Golf 2 moet een Golf 2 blijven !
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                        X