Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Als ik mijn Mercedes oldtimer op dagelijkse plaat laat staan ... Blijft dit ook €36? Of moet ik voor mei mijn Mercedes op O plaats zetten?
Leave a comment:
-
Op zich is dat toch geen overgangsregeling?
Wagens van voor 01/05/1992 worden oldtimer en blijven dat. Maar wagens vanaf 01/05/1992 worden pas oldtimer vanaf 01/05/2022.
Dus het is gewoon: het oldtimer statuut van je wagen wordt niet afgepakt.
Wel spijtig voor mijn MX-5 van 15/09/1993, maar ja.
Het keuring voorstel lijkt me wel netjes.Last edited by Chris_147; 20/12/2016, 16:58.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Ook de mail gehad van Jean Paul, stel mij juist wat vragen over die keuringen
Leave a comment:
-
Guest repliedVernomen van mijn oldtimerclub Oude glorien uit Eksaarde lidgeld 15 euro...
De kogel is eindelijk door de kerk wat betreft de leeftijd van onze oldtimers. Vorige vrijdag werd
het nieuw oldtimer statuut goedgekeurd
- De leeftijd van de oldtimer gaat van 25- naar 30 jaar.
- Voertuigen die 25 jaar zijn voor 1 mei 2017 kunnen hun nummerplaat behouden en blijven oldtimer.
- Voor de verkeersbelasting komt er een overgangs periode van 5 jaar. Zoals v.b. hieronder.
Voertuigen die voor 1 mei 2017 25 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2018 26 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2019 27 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2020 28 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2021 29 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2022 30 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Vanaf 2022 is ieder voertuig pas oldtimer vanaf 30 jaar.
Voor de lichte vracht gaat de rijtaks vanaf 30 jaar ook naar 36 euro i.p.v. nu 148 euro.
De periodieke keuring is nog niet gestemd.
Voorstel voor de keuring is: volledig origineel: 5 jaarlijks
Licht verbouwd : 2 jaarlijks
Zwaar verbouwd: jaarlijks
De keuring zal hetzelfde zijn als de oldtimerkeuring zoals ze nu is.
Gisteren via S Dejonckheere vernomen op de vergadering van B.F.O.V door ceo Peter Henning.
Jean-Paul Broekaert
Leave a comment:
-
Denk niet dat t voor 2017 is. Anders hadden we al iets vernomen. (Denk ik)
Leave a comment:
-
Guest repliedIemand nog zicht op deze wetswijziging? Binnen 3 weken zijn we 1 januari, dat gaat altijd gepaard met nieuwe regels en wetten. Mogen we de hogere oldtimerleeftijd verwachten?
Leave a comment:
-
Guest repliedIemand nog zicht op deze wetswijziging? Binnen 3 weken zijn we 1 januari, dat gaat altijd gepaard met nieuwe regels en wetten. Mogen we de hogere oldtimerleeftijd verwachten?
Leave a comment:
-
Guest repliedBuurtonderzoek uitgevoerd door erkend persoon is inderdaad rechtsgeldig.
wees maar zeker dat verzekering niet graag uitbetaald en daar bij twijfel alle middelen voor zal inzetten
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenVolgens mij is dat geen geldig bewijs.
Verstuurd met de postduif.
Dit doen ze ook als er sterke twijfel bestaat bij autoverzekeringsfraude, vb papa verzekert de auto van zijn zoon en staat als hoofdbestuurder om goedkopere tarief te krijgen. Krijgt de zoon ooit een zwaar ongeval en de verzekering heeft reden om te twijfelen aan wie in praktijk hoofdbestuurder is, kan bij de buren en/of omgeving navraag gedaan worden. Is zeker rechtsgeldig.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenAls je pech hebt en je ze vragen je buren of je daar dagelijks mee naar buiten komt of ze vragen aan je baas of je die dag bent komen werken etc. Hang je
Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk
Verstuurd met de postduif.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenje kan toch evengoed op weg zijn naar de supermarkt en in de vlucht je kinderen meeneemt en ze het laatste stukje te voet doen. Net zoals je vaak oldtimers ziet staan, op straat aan een bedrijf maar niet op de parking van het bedrijf.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niche Bekijk BerichtenIs dit uw eigen interpretatie? Want mijn verzekeraar heeft er toch een andere kijk op. En laat dat nu net de persoon zijn ( of nog erger de verzekering van een mogelijke tegnpartij) die met geld over de brug gaat moeten komen als ik een ongeval heb tijdens het kinderen naar school brengen met onze oldtimer.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niche Bekijk BerichtenIs dit uw eigen interpretatie? Want mijn verzekeraar heeft er toch een andere kijk op. En laat dat nu net de persoon zijn ( of nog erger de verzekering van een mogelijke tegnpartij) die met geld over de brug gaat moeten komen als ik een ongeval heb tijdens het kinderen naar school brengen met onze oldtimer.
als jij een verzekering neemt die zegt dat jij niet snachts mag rijden, dan wil dat niet zeggen dat de politie je snachts gaat bekeuren, want jij mag daar gewoon rijden.
destijds bij de O-platen was er de regeling dat je enkel proefritten mocht toen van 25km tussen zonsopgang en zonsondergang
en dat je naar manifestaties mocht rijden.
mijn verzekering dekte mij 24/24h. dat gaf mij ook geen vrijgeleide om snachts wat rond te toeren, maar ik was wel verzekerd.
ga eens bij je verzekeringsagent voor een andere verzekering horen dan, want veel kennen ze er niet van als ze al zulke onzin verklaren.
hier is trouwens het document uit het staatsblad. lees pagina 2 punt 122 maar eens. is dus geen interpretatie maar rechtstreeks uit het staatsblad gegrepen
Oldtimerweb is een gratis platform om mensen met een passie voor oldtimer voertuigen samen te brengen en te informeren. Ondertussen is Oltimerweb al meer dan 25 jaar lang het belangrijkste informatiepunt voor oldtimerliefhebbers.
Om alle misverstanden te vermijden, werden extra definities toegevoegd aan het KB 15.03.1968 :
• commercieel gebruik verwijst naar elk gebruik dat mikt op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;
• professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;
• woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;
• woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.Last edited by andydv; 31/10/2016, 11:25.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenMeh, bij mij beginnen ze juist de knopkes opnieuw te maken
We hebben sjans met onze Amerikanen , onderdelen voor een Europese auto van 20+ is niet altijd gemakkelijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk BerichtenGeen woon-schoolverkeer : woon-schoolverkeer = de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.
Kindjes aan school afzetten/ophalen met O-plaat door de niet-studerenden is wettelijk toegelaten
Leave a comment:
Leave a comment: